Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шведското трио, заради което ще харесате дори Джъстин Бийбър

Вокалистът и пианист Джона Нилсон (в средата) обяснява, че Dirty Loops обичат да взимат песни от топ 40 в класациите и преработвайки ги по своя начин, да покажат на хората колко различно биха могли да звучат тези хитове Снимка: Webcafe
Вокалистът и пианист Джона Нилсон (в средата) обяснява, че Dirty Loops обичат да взимат песни от топ 40 в класациите и преработвайки ги по своя начин, да покажат на хората колко различно биха могли да звучат тези хитове
Нилсон признава, че при правенето на музика за Dirty Loops водеща е мелодията – което им позволява да бъдат много слушаеми въпреки технически сложната им музика. В своя концерт на фестивала A to JazZ в петък те ще наблегнат на собствената си музика, но ще чуем и кавърите, с които нашумяха

Това е групата, която ще ви накара да харесате песен на Джъстин Бийбър.

С виртуозни инструментални партии и сложни хармонии върху познати, примамливи мелодии, шведското трио Dirty Loops може да превърне и най-баналния поп хит в нещо грабващо и привлекателно за ценителите.

Шведите смело примесват джаз, фюжън, фънк и диско елементи, а резултатът е не просто атрактивен, но и музикално обогатяващ.

Dirty Loops ще дойдат за пръв път в България на тазгодишния A to JazZ Festival, който отново е на познатото място - Южния парк 2 (парка зад музей Земята и хората). Датите на фестивала са 7, 8 и 9 юли, като триото е хедлайнер на първия ден - в петък. Затова със съдействието на Schweppes, които са и един от спонсорите на фестивала, побързахме да им зададем няколко въпроса.

„Нямаме търпение да дойдем да свирим. Мина време, откакто за последно свирихме на живо, така че ще бъде страхотно за нас", казва специално за Webcafe.bg вокалистът и клавирист на Dirty Loops Йона Нилсон. Със своя извисен глас с необичайно широк диапазон, той няма проблеми да си „присвои" и парчетата на певици като Лейди Гага, Риана, Адел и Бритни Спиърс. И да ги превърне в нещо доста по-запомнящо се.

Dirty Loops първоначално се прочуват именно с идейните си кавър версии на простички поп песни, които триото превръща в мащабно аранжирани феерии от ситно надробени партии на барабани, бас и пиано с малко електроника и неочаквани музикални ходове на всяка крачка.

Нилсон с лекота пее вариации на основната мелодия и прави засукани извивки, като в същия момент подава бързо сменящи се, многопластови акорди на кийборда. Около тях твори басистът Хенрик Линдер, чийто шестструнен бас често се оказва солов инструмент и не осигурява основата на хармонията, а по-скоро я обогатява.

„Взимаме една мелодия, слагаме я в нашата Dirty Loops машина, а това, което излиза от другата страна, вече е лупифицирано", обясняват музикантите. „Лупификация" те наричат процеса на преаранжиране на парчетата и вкарване на разнообразните влияния, които ги вдъхновяват.

Нилсон разказва, че обикновено той създава концепцията за основната хармония, после двамата с барабаниста Арон Мелергярд започват процеса по аранжиране на песента, а бас китарата се включва на най-късен етап.

Още първото видео на Dirty Loops - кавър на Just Dance на Лейди Гага, постига голям успех в YouTube без никаква промоция и за два месеца ги превръща в сензация. Впоследствие голямо влияние върху тях оказва възможността да работят с Дейвид Фостър, всепризнато име сред музикалните продуценти, работил с десетки хитови изпълнители (и познат на българските тенис фенове със сформирането на музикалната група на тенис звездите Григор Димитров, Роджър Федерер и Томи Хаас).

Dirty Loops обаче не се задоволяват единствено с изработването на кавър версии. Шведите извървяха пътя от кавър сензация в YouTube до създатели на собствена музика и в дебютния им албум Loopified звучат предимно авторски песни.

Те също се отличават с богато изработени хармонии и аранжименти, като Йона Нилсон признава, че в началото композициите не са били толкова сложни, но тримата са ги доразвили впоследствие - и така всъщност са направили с авторската си музика каквото правят и с кавърите.

„Не беше лесен преходът от кавъри към авторска музика", разказва вокалистът. „В началото направихме няколко свои песни, но нещата не се получиха. Трябваше да ги започнем отначало, така че беше труден процес, но мисля, че всички знаехме какво искаме. Просто искахме страхотни песни и да направим нашето характерно нещо с тях."

Сингълът им Hit Me е добра илюстрация на това с модерното си звучене и влиянията си от електронния денс, но и с очевидния стремеж групата да не се задоволява само с хитови мелодии, а да ги надгражда по същия начин, по който и кавърите си. И да вкарва в тях по някой изненадващ фюжън инструментал, отвеждащ песента в съвсем различна посока.

„Определено предпочитам да правя собствена музика в момента, тя ми дава много повече", казва Нилсон. „Може и да се върнем към това нещо с кавърите, но не сме на такъв етап сега".

В момента на пристигането си у нас, Dirty Loops се намират в творческа пауза в работата си по втория албум, но продължават с концертите.

Щом засвирят в Южния парк, те ще редуват авторския си материал със своите специфични кавър версии, които посетителите на фестивала най-вероятно ще харесат повече от оригиналите. И покрай които ще искат да си пуснат Dirty Loops отново.

 

Най-четените