България - трета в света по загинали в катастрофи | webcafe.bg
newscafe

България - трета в света по загинали в катастрофи

Webcafe.bg 19.09.2015, 17:22 (обновена 19.09.2015, 17:44)
катастрофа

Снимка: © Getty Images

30 са проблемните участъци в страната, като основната причина за катастрофите е високата скорост.

България е на трето място в света по брой на загинали при катастрофи, съобщава БНР. 90 на един милион души са загубили живота си в транспортно произшествие, посочи председателят на Управителния съвет на Българска асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров пред участниците в срещата на министрите по пътна инфраструктура.

Загубите за българската икономика годишно вследствие на ПТП са около 2 на сто от брутния вътрешен продукт или 1,2 милиарда лева, е отчел още Тодоров.

30 са проблемните участъци в страната, като основната причина за катастрофите е високата скорост.

Според анализите на организацията за контрол трябва да се поставят 400 стационарни камери за пътищата в цялата страна. За последните 10 години загиналите у нас са 10 хиляди - колкото е населението на Сопот или Банско, а броят на ранените е равен на живеещите в Перник.

Според Тодоров в България има 30 проблемни участъка с концентрация на ПТП. Пример е участъкът Бургас - Созопол, където всяка година загиват 10-12 души, но след поставянето на мантинели и разделянето на пътните потоци там няма загинали.

Тодоров е предложил още да се определи специален статут за младите водачи и определени ограничения за даден период след получаването на правото да управляват моторни превозни средства, като през този преходен период те шофират само с придружител.

Oще: загинали в катастрофи  катастрофи  коли  птп  транспорт  транспортни произшествия 


Още от България

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

6 Bichkiiata | 20.09.201518:54

Щом има "участъци от пътя с повишена концентрация на ПТП" - очевидно проблемът е в участъка от пътя!

Николай Дренчев

проблема е, че в България прекалено много дубичета са се качили зад волана

в статията се дава пример с отсечката Бургас- Созопол, перфектен път с 4 ленти , две във всяка посока. Беше някъде преди 5-6 години докато си бях в България, връщах се с децата от плаж до Каваците към Бургас , точно след Черноморец има дълго спускане със завой. Малко преди завоя изпреварих (карах с някъде към 110 км/ч) и се прибрах в дясната лента, това ни спаси живота, защото отдолу с около 280 км/ч идваше двуврат Мерцедес AMG движещ се лентата, която току що бях напуснал, пича бе предприел изпреврване на лека кола , която на свой ред изпреварваше , т.е. на добичето не му стигаха две ленти в посока Бургас - Созопол и си светкаше в насрещното, където бях аз 2 секунди преди това. Така, че ако ще и Господ да слезе няма спасение. После на този хубав път сложиха мантинела на мястото на двойната разделителна линия, която за добитъка явно не е достатъчна индикация, че не трябва да бъде пресичана, това естественно наложи стесняване на пътя, защото от централната част се отнема площ около един метър, необходимия за инсталирането на мантинелата , всяка лента беше стеснена, карането стана с по-малък комфорт. Мантинелата естественно намали драстично тази дивашка практика за изпреварване в насрещното, но.... опитите продължават.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 03.01.2012, 11:27

5 Илия Попов | 20.09.201517:33

Това не може да е вярно - преди 10 г. броят на загиналите при катастрофи беше над 1200, а сега е около 700. Така, че напредък има но не е достатъчен. Съжалявам, че нямам под ръка световна класация на която се вижда, че жертвите в Русия са 1.8 пъти повече от в Германия и почти толкова от САЩ.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 19.02.2013, 00:46

4 Ролинс | 20.09.201517:30

Николай Дренчев | 19.09.201519:09

"Ако произшествията се разследваха обективно, можеше много от тях да бъдат предотвратени. Мога до утре да изреждам участъци от страната с липсваща или подвеждаща маркировка,"

Хубаво, всеки може. Тогава защо карате с превишена скорост като ЗНАЕТЕ, че има такива участъци? Има си ограничение на скоростта, а повечето (да не кажа 100%) катастрофи стават след като това ограничение НЕ СЕ спазва. Какво ви пречи да карате примерно с 50 км/ч в града? С по-малко от 90 км/ч извън града? Със не повече от 100км/ч на магистралата? Защо всеки път като питам това, няма адекватен отговор? Алкохол ли е, комплекси ли са, анаболи ли са, наличие на тестостерон ли е, не знам не разбирам
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 09.06.2015, 13:37

3 cheung | 20.09.201512:58

Не ме учудва - най тъпата държава с най-тъпите хора.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 19.05.2015, 22:28

2 rumen001 | 19.09.201523:33

На 3-то място ли?!? Че кога се придвижихме толкова нагоре?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 06:37

1 Николай Дренчев | 19.09.201519:09

"30 са проблемните участъци в страната, като основната причина за катастрофите е високата скорост." Явно тези "експерти" си представят че всички водачи накуп са се наговорили да се движат с висока скорост точно на тези участъци!
Щом има "участъци от пътя с повишена концентрация на ПТП" - очевидно проблемът е в участъка от пътя!
Ако произшествията се разследваха обективно, можеше много от тях да бъдат предотвратени. Мога до утре да изреждам участъци от страната с липсваща или подвеждаща маркировка, с липса на указателни табели или по-лошо - със заблуждаващи такива, противоречаща си сигнализация, и какво ли още не. Да не говорим за системата за пасивна безопасност (мантинели и други) които вместо да спират - изхвърлят превозното средство, или го нанизват, разсичат моториста, и пр. и пр.
Вместо да ни напяват мантрата за скоростта - да се поучат от методиката, по която се разследват авиационните катастрофи! Само научното, задълбоченото и обективно разследване може да намали катастрофите, произшествията и авариите.
   

оценка

+0 -1

Най-коментирани