Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пропуск след пропуск в управлението на парите за наука

В края на одита Сметната палата дава на министъра на образованието и науката 21 препоръки за подобряване на дейността
В края на одита Сметната палата дава на министъра на образованието и науката 21 препоръки за подобряване на дейността

Сметната палата публикува днес резултатите от одита по изпълнението на Националната стратегия за научни изследвания за периода 2011 - 2014 г.

Основният извод е, че "поради пропуските и недостатъците в дейността си, структурите в системата на Министерството на образованието и науката не са осигурили ефективното изпълнение на стратегията". Според документа не е постигната целта българската наука да се превърне в някакъв фактор за икономиката, съобщават от пресцентъра на Сметната палата.

Водещите институции в системата на МОН не разполагат с достатъчен административен капацитет. Основният финансов инструмент - Фонд "Научни изследвания", не е управляван ефективно и не е изпълнявал основната си функция в последните 4 години да подпомага науката, се посочва в доклада.

Само 6% от финансирането за наука от 2011 до 2014 г. е от структурните фондове на ЕС. Това е една от причините за неблагоприятния финансов профил на България за разходите за научна дейност, смятат от Сметната палата.

Освен това за всички тези години не са предприети действия за разширяване на сътрудничеството на България с повече държави, което би имало полза за науката.

Регистърът за научна дейност, който е отговорност на МОН, е воден неадекватно и не показва реалното състояние на научните ресурси в България. Няма прозрачност при провеждането на конкурсите на фонда за научна дейност и няма условия за следенето на проектите. За четири години са проведени само две конкурсни процедури, при това съпътствани от скандали и уволнения, отбелязват от СП.

В края на одита Сметната палата дава на министъра на образованието и науката 21 препоръки за подобряване на дейността - като започва с това да се дефинират ясно видовете научни изследвания.

 

Най-четените