Аварийното кацане на самолетите в Пловдив - незаконно | webcafe.bg
newscafe

Аварийното кацане на самолетите в Пловдив - незаконно

Webcafe.bg
23.11.2015, 08:20 (обновена 23.11.2015, 09:40)
Ивайло Московски откри новия тренажорен комплекс, за обучение на ръководители на полети на ДП "Ръководство на въздушното движение".

Снимка: © Webcafe.bg

Летище Пловдив "не съществува" през нощта, обяви директорът му

Аварийното кацане в Пловдив на два пътнически самолета в събота срещу неделя е направено в противоречие на Закона за гражданското въздухоплаване и трябва да бъде разследвано.

Това обяви директорът на летище Пловдив Владимир Щърбанов пред Нова ТВ.

По разписание двата самолета трябваше да кацнат в София от Дубай и Валенсия. Поради бурния вятър обаче те не успяха да се приземят на аерогара София. Тъй като горивото им е намаляло под допустимото ниво, те са отклонени от РВД към аварийно кацане в Пловдив.

На летището край Крумово обаче не е имало нито работещ персонал, нито линейки, нито пожарна.

"Летище Пловдив работи от юни месец в дневен режим на работа от 6:00 до 20:00 ч. Има категорична забрана за кацане на неработещо летище от 2005 г. насам, това са нови стандарти", коментира Щърбанов.

Той обясни, че пистата на летище Пловдив е оборудвана напълно за кацане през нощта, контролите са на пулта на РВД, тя е била осветена.

"Заходът е извършен правилно. Но той е извършен на несъществуващо летище", каза още той.

Щърбанов заяви, че подобно решение на РВД подлежи на административно наказания и призова за "много сериозно разследване от Министерството на транспорта".

 

Oще: wizzair  аварийно кацане  аварийно кацане пловдив  владимир щърбанов  ивайло московски  летище пловдив  министерство на транспорта  отклонен полет  полет от валенсия до софия  полет от дубай до софия  разследване  рвд  ръководство въздушно движение  самолети  силен вятър 


Още от България

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 21.08.2013, 11:44

17 COMANCHY | 24.11.201514:53

Специално към Rodrigo

Повярвай ми, пилотите се тренират в симулатори да се справят с много по сложни ситуации, отколкото тази. Не знам какво не ми разбираш, но....тук не става въпрос за отказ на материална част, пожар, авария,или нещо подобно, което е много по опасно. Тогава изхода не се знае какъв би бил. Тук става въпрос за много по елементарна ситуация...Метео условия не позволяващи да се кацне в София, такива се случват десетки по време на зимния период, мъгли най вече, снеговалеж и прочие. Нищо сложно и невероятно. ( няма място за излишна емоционалност..."Пилота е спасил десетки пасажери", аиде бе...). Става въпрос за това, че трябва да се вземе адекватно решение в кратък срок! Командира би трябвало да знае, че СЛЕД 22:00,( или 20:00 не знам), Пловдив НЕ РАБОТИ. Какво се прави тогава?!....ми обратен завой и към Бургас или Варна. Те са денонощни. Да вметвам ли че нискотарифните компании летят с абсолютно точно разчетено резервно гориво,( не смея да твърдя със сигурност , но почти съм сигурен). Малко забавяне над София, кръжене и тем подобни, и край....губят възможност до Варна и Бургас. Някой също правилно вметна...."ми то тия пътници трябва да се карат с автобуси оттам" .Второ....л-ще Пловдив откъм навигация и средства за кацане си е съвсем нормално летище, екипажа е кацнал също без никакви проблеми,( както казах , без емоционалности, никой никого не е спасил), проблема е че "неработещото летище" няма митница, няма check-in, няма кой стълба да докара за пътниците. . И оттам последвалата неразбория.
Sim4o е прав, по всяка вероятност Пловдив е посочен като резервно л-ще в летателния план на WIZZ, но пилотите трябва да знаят че след определеното време по документи, там няма кой да ги обслужи. Така че проблема си е техен....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

16 Rodrigo Diaz de Vivar | 24.11.201508:46

Web-a ти "спестяването".
Коментар от 109 думи, 591 символа..., за да обясниш че нямаш коментар.
Едно време имаше един лаф, който звучи смислово, долу-горе като коментарът ти:
" То щом е 'да', то пак е 'не'. И, ако е така, то тогава 'край' "
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

15 deowin | 24.11.201501:45

Вероятно е незаконно защото е опасно.
Ако някой от двата самолета се беше разбил при приземяването заради липса на информация от неработещата контролна кула, първосигналната реакция на първосигнално коментиращите щеше да е точно противоположна - колко е тъп пилотът, че е поел риска, и хората са погинали.
Това, че едно решение е опасно и/или незаконно, не означава, че не е правилното решение - възможно е опасно и/или незаконно решение да оптимизира вероятността за благополучен изход. Това изобщо не го прави безопасно и/или законно.
Дали в случая решението е било най-правилното - за разлика от повечето коментирали, аз не се чувствам компетентен да преценя, затова благоразумно ще си го спестя.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

14 Bichkiiata | 23.11.201519:45

баси летището не е съществувало, но те все пак са кацнали..... явно в някакво друго измерение, изкривихме времето мааму стара с таз криза и разкатахме майката и на физиката....онез се здраха да чупят пари в колайдера да го постигнат и все още са на точка нула, а Пловдив го постигна използувайки ветрената енергия
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

13 sim4o | 23.11.201517:01

1.Самолетите на Уиз имат летателни планове, с посочено резервно летище Пловдив .. в плана е написано и с колко гориво, да се търси резервно кацане. РВД спазва летателния план!
2.В Пловдив, след 20 часа, няма наземно обслужване ..

Та това е .. какво законно, какво незаконно ...
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

12 sim4o | 23.11.201516:56

Оби Уан | 23.11.201514:04

Команчито го е казал - ПИЛОТА решава къде да кацне

Било незаконно!?!! Ако пилота каже - "нямам гориво" какво правим?! "Не, сакън, не може тук, незаконно е!". После обаче трябва да се провери дали наистина е нямал гориво...
--------------------------------------------
Пилотът СИ ИМА ЛЕТАТЕЛЕН ПЛАН .. заверен му е, още като е излитал ..
В НЕГО СА МУ СПОМЕНАТИ РЕЗЕРВНИТЕ ЛЕТИЩА ... Въздушният контрол-РВД, го води до летището ...Решението за кацане на резервно се взима след един неуспешен заход при това след вече изпълнени три такива и 30 минутен полет в зона за изчакване.
И той си прави сметка-до къде и как ще му стигне горивото ... още повече,ЧЕ В ЛЕТАТЕЛНИЯ ПЛАН му е и написано, с колко гориво, трябва да тръгне да каца ... Получава насоки и от РВД-те имат копие от летателния план.

Поздрави
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

11 sim4o | 23.11.201516:51

Rodrigo Diaz de Vivar | 23.11.201509:00

Обаче... в извънработно време, майната им на пасажерите, работното време е над всичко. ...
----------------------------------------
Над всичко е печалбата на собственика .. според ей тая тука публикация това е Иво Прокопиев..

http://www.klassa.bg/news/Read/article/6955_%D0%98%D0%B2%D0%BE+%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D0%B5%D0%B2+%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%B8+%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5+%D0%9F%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2

Лошо няма-частна инициатива , по-добро обслужване , намаляване на разходите ...
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 22.11.2011, 16:48

10 Оби Уан | 23.11.201514:04

Команчито го е казал - ПИЛОТА решава къде да кацне (и съответно носи отговорност за това)! Наземния контрол само дава инфо за ситуацията на земята. Трябва да се разследва авиокомпанията - дали "случайно" не е наредила на пилота да кацне в Пловдив (макар и теоретично по-опасно), отколкото в Бургас например, само защото и е по-евтино да превози след това пътниците до София...
Било незаконно!?!! Ако пилота каже - "нямам гориво" какво правим?! "Не, сакън, не може тук, незаконно е!". После обаче трябва да се провери дали наистина е нямал гориво...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

9 dedo adji | 23.11.201513:53

Наскоро имаше подобен случай, при който лекари спасиха човек чрез операция която те или болницата нямали право да извършват. Ако пациентът е Илия Попов, предполагам ще настоява на лицензирани оператори, пък ако има късмет, ще оживее.
Правилата са полезно нещо, и когато са нарушени, следва да се направи разбор, но няма нужда да се занимава с него целият български народ. Достатъчна е радостта, че 2-300 души са живи.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.01.2012, 11:27

8 Илия Попов | 23.11.201513:03

има си правила и те трябва да се спазват, а не да се коментират от хора, които нямат компетенциите да дават акъл! Но след като пилотът е кацнал на незаконно летище и е спасил пътниците, да има разследване и да се изясни дали не ги е подложил на по-голям риск от това да кацне на по-далечно летище!
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани