Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Борисов спря строителите на „Хемус“, няма пари

В съобщението на МС не се посочна мотив за прекратяването на процедурата Снимка: АПИ
В съобщението на МС не се посочна мотив за прекратяването на процедурата

Премиерът Бойко Борисов спря фирмите, избрани да построят отсечката между Ябланица и разклона за Плевен /Ловеч на магистрала „Хемус". Това са консорциуми, смятани за близки и свързани от представители на бранша до Делян Пеевски и Валентин Златев.

Обединенията "ПСТ Хемус 2" и "АМ Хемус лот 1" бяха избрани по Коледа, само за 7 дни след отварянето на ценовите оферти.

От правителствената информационна служба съобщиха, че Борисов е разпоредил на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" незабавно да предприеме действия по прекратяване на процедурата за избор на изпълнителите. Мотив не бе посочен.

По-късно от МРРБ съобщиха, че няма средства за този проект, тъй като правителството се надяваше да пренасочи европейските средства от Оперативна програма „Транспорт", които остават излишни. Към момента обаче разчетите сочат, че целият ресурс на програмата ще бъде усвоен, основно за магистрала „Струма" и Западната дъга на Околовръстното на София.

Скъпата „Хемус"

Трасето от 60 километра на „Хемус", разделено на два участъка, трябваше да се строи за сериозната сума от 756 милиона лева, с опцията разходите да нараснат до 870 милиона лева. По-рано отпаднали чуждестранни кандидати подадоха две жалби в съда, тъй като смятат, че са несправедливо отстранени.

Това допълнително забави процедурата, чийто реалистични шансове до момента бяха за строителство през лятото на 2017-та година. Освен това, тъй като проектът се предвижда са е финансиран от държавния бюджет, трябва да има и решение на Народното събрание.

Става дума за т.нар. Лот 1 и Лот 2 от проекта. Процедурата събра силни критики, защото прогнозната цена на трасето означава между 12 и 16 милиона лева на километър - двойно повече от правителствената прогноза преди три години.

Впоследствие Лиляна Павлова обясни, че анализите били стари, а също така трасето преминавало през пресечена местност, което усложнява строителството.

 

Най-четените