Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сформират екипи за записване на всички деца в градини и училища

Всеки седми ученик между 15 и 18 г. не ходи на училище Снимка: Getty Images
Всеки седми ученик между 15 и 18 г. не ходи на училище

Във всяко населено място с училище до 20 август 2017 г. ще бъдат сформирани екипи, които ще работят за записване на всички деца в детска градина или училище. Това предвижда проект за механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Той предстои да бъде утвърден от Министерски съвет, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката, предаде БТА.

В екипите ще вземат участие представители на регионалните управления на образованието, на училища и детски градини, както и на общините и службите за социално подпомагане заедно с дирекциите на МВР. При необходимост в населените места, където няма възможност за създаване на екипи, ще бъдат изпратени служители от другаде.

На национално ниво изпълнението на механизма ще бъде контролирано от специално звено под ръководството на заместник министър-председателя, който координира дейността на МОН.

Основната цел е да бъде подобрено взаимодействието между институциите, както и да станат по-ясни задълженията на всяка една от тях. Механизмът е нужен, тъй като преодоляването на проблема с преждевременното напускане на образователната система предполага интегрирана политика и включване на всички ведомства и институции, свързани с образованието и с личностното и професионалното развитие на учениците в България.

Според данни на Националния статистически институт през учебната 2015/2016 година 21 170 ученици са излезли от образователната система. Това значи, че всеки седми ученик между 15 и 18 години не ходи на училище. Социално-икономически фактори, институционални проблеми, миграция, местожителство, жилищната среда и етнокултурни фактори са сред основните причини за това.

 

Най-четените