Нов маршрут в Кресненското дефиле, за да спрат катастрофите | webcafe.bg
newscafe

Нов маршрут в Кресненското дефиле, за да спрат катастрофите

Webcafe 25.08.2016, 15:20 (обновена 25.08.2016, 15:44)
Кресненско дефиле

Шефът на АПИ представи новия маршрут, който предвижда 5 тунела и 12 моста

Всяка година средно 46 човека загиват, а над 250 остават ранени в района на Кресненското дефиле според статистиката на пътна полиция.

"Затова забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата" - заяви инж. Лазар Лазаров, председател на АПИ.
На страницата на агенцията е публикуван последният вариант на проектното трасе за магистрала „Струма".

"Смятаме този вариант за най-балансиран към момента. Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път през Кресненското дефиле", подчерта председателят на пътната агенция.

Според проекта едната посока на движение, от Кресна към Симитли, минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно - от Симитли до Кресна ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето.

Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Ще има и 5 малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района.

Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. "Масово на запад в планинските райони използват този вариант", подчерта инж. Лазаров.

Повече от двайсет години се обсъждат най-различни варианти на трасе - дълъг тунел, двулентов път на два етажа и др., които обаче са били изоставяни именно заради протести на еколози или на жителите от района, както и по мнение на експерти от БАН, тъй като районът е сеизмологичен.

За инцидента с Боян Петров и Андрей Ковачев

Инж. Лазаров обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев за автомагистрала „Струма". Боян Петров, които пострада при инцидента при дефилето, вероятно е бил техен сътрудник. Те е трябвало да предложат мерките, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата.

В деня на инцидента двамата еколози са били там, за да огледат допълнително трасето като част от мерките, които трябва да предложат. На метри от еколозите, в районът е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има и отбивка и ограничения на скоростта.

Oще: автомагистрала струма  андрей ковачев  апи  боян петров  боян петрон  катастрофа  катастрофа и кресненско дефиле  кресненско дефиле  лазар лазаров  ново трасе на струма  пътят към гърция  строеж на струма 


Още от България

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.