Нация техническа: Стълб на пътя | webcafe.bg
newscafe

Нация техническа: Стълб на пътя

Webcafe.bg 04.05.2015, 19:55 (обновена 04.05.2015, 20:02)
стълб в асфалта

Снимка: © Ралица Згалевска / https://www.facebook.com/rzgalevska

Оказва се, че кметицата на Община Трън Станислава Асенова, под чиято отговорност пада поддръжката на участъка, не вижда непосредствена опасност от катастрофи. "Само ако човек иска да се самоубие, може да стане инцидент".

Уникално пътно-инженерно решение поникна след ремонт на участъка между Трън и село Студен извор.

Ралица Згалевска е публикувала снимката на "съоръжението" във Facebook-профила си на 2 май с коментар "По пътя обратно от Музея на киселото мляко в с. Студен извор... Ми оттук трябвало да мине пътят. Това е то!"

На снимката се вижда, че по средата на прясно асфалтираното платно без маркировка и осветление е побит електрически стълб, който не може да бъде заобиколен, ако не се влезе в насрещното движение преди завоя на ляво.

И за да има някаква полза от тая снимка не само за трафика във фб - пратих току що мейл до община Трън. Ето текста, дано...

Posted by Ралица Згалевска on Monday, 4 May 2015

Пътят е част от проект по Програмата за развитие на селските райони на стойност 2 милиона лева, съобщава "Дарик".

Оказва се, че кметицата на Община Трън Станислава Асенова, под чиято отговорност пада поддръжката на участъка, не вижда непосредствена опасност от катастрофи.

"Стълбът ще бъде преместен, очакваме графика на ЧЕЗ кога ще дойдат да изключат високото напрежение, да откачат жиците, захванати за стълба, за да можем да го преместим. Пътят е асфалтиран миналата седмица, защото се гони график. Но този път не е довършен, не е приет, така че има още работа по него", заявява тя пред "Дарик".

По думите й "само ако човек иска да се самоубие, може да стане инцидент". По пътя вече са поставени предупредителни знаци.

Не е ясно защо пътят е бил пуснат в експлоатация въпреки очевидния риск за пътно-транспортни произшествия.

 

Oще: агенция пътна инфраструктура  апи  асфалт  еврофондове  електрически стълб  катастрофа  кмет  маркировка  музей на киселото мляко  пътища  ралица згалевска  риск  стълб  трън  чез 


Още от България

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 13.09.2013, 21:13

23 Шрайка | 06.05.201513:06

В случая има явна допусната грешка - на етап полагане на биндер (поне така изглежда на снимката) този стълб не би трябвало да е там. Технологично е пропуснат момента в който е трябвало да се премести. За да се случи това, ще посоча най-вероятните според мен грешки, които са допуснати и виновниците за тях.

При направата на проекта, проектантът не е знаел, че този стълб е там. Най-вероятно този електропровод не е бил нанесен в кадастралната карта, проектанта не е извършил пълно геодезическо заснемане, дейностите по преместване не са включени в количествената сметка. Което е доста странно, тъй като се разширява пътното платно и би било невъзможно за да изчислят необходимите СМР, без да се заснемат котите на терена (още повече, че теренът е планински) и съответно няма как да не се открие наличието на електропровода и попадането му в строежа.

ЧЕЗ се опитват да се измъкнат от носенето на отговорност, но за да се издаде разрешение за строеж, задължително условие е да се получи съгласувателно писмо от експлоатационните дружества. Значи, проекта е бил при тях, те би трябвало да са проверили, къде се засягат техни съоръжения и да дадат становище, какво трябва да се направи в тези случаи. Свършили са си работата през пръсти, т.е. не са я свършили.

Строителя няма как, още на първия етап във въпросния участък да не е разбрал, че в платното попада стълб. Минал е геодезист, отложил е трасето, видял е, трябва да е казал. Веднага е трябвало да се уведоми Строителния надзор и Възложителя, трябвало е веднага да се иска становище от ЧЕЗ. Това се изисква в чл. 74, ал (1), т.3 от ЗУТ - "да уведоми общинската администрация за откритите по време на изпълнението подземни и надземни мрежи и съоръжения, необозначени в съответните специализирани карти и регистри"
Но за да не се спира работата (има срок да гони), строителят е продължил работа. Направени са необходимите насипи, подосновни и основни пластове, бордюри, започнати са и асфалтовите слоеве. За мен необяснимо е уведомяването на ЧЕЗ едва на 28-ми април.

Би трябвало в случая да има и изработен проект по временна организация на движението, съгласуван от КАТ, където се указва как се обозначават подобни препятствия. Дори и да го няма обаче, чл. 74. (1) 1 от ЗУТ задължава строителя "да вземе необходимите мерки за осигуряване на безопасността, като направи ограждения и прелези, постави предупредителни знаци, указания за отбиване на движението и други". Също така, КАТ би трябвало да съблюдава за спазването на чл.178, ал (1), т. 3 от ЗДвП - " Наказва се с глоба от 2000 до 7000 лв., който нареди да се ремонтира път или да се постави съоръжение или препятствие по него, без да е взел мерки за осигуряване на безопасността на движението"

Строителният надзор е там, точно за да следи как се изпълнява проекта, спазват ли се техническите и законови норми. Той не си е свършил работата и носи значителна част от отговорността.

Ако обобщя, вина за тази снимка имат Проектантът, Строителят, Строителния надзор, ЧЕЗ, КАТ и най-накрая Възложителят (кметицата), който има задължение по чл.71 от ЗУТ "Кметът на общината или упълномощеното от него длъжностно лице осигурява необходимата съгласуваност при полагане и изграждане на отделните подземни улични мрежи и съоръжения и координират подземното с надземното улично строителство."

Това са грешките (може би не всички), причините за тях са отделна тема.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

22 Rodrigo Diaz de Vivar | 06.05.201504:04

Жозефин, за пореден път подчертавам, това все още не е път, а строеж, строителна площадка и е означена като такава в двата и края.
В тази връзка, в средата на пътя може да има всичко. Машини, стълбове, купчини чакъл и бордюри.

В случая има стълб, който няма нищо общо с изграждането на пътя, но така или иначе, в момента той не би трябвало да пречи на никого, защото по нея строителна площадка не би трябвало да минава никой, докато не приключи ремонта и не бъде приет от компетентните органи по надзор.

Кметицата не спи и не е нужно да спи на обекта. Нейно задължение, като представител на възложителя, е да приеме обекта след неговото завършване.
За каква престъпна небрежност говорите?
Кой точно вид непредпазливост визирате?
Явно наказателното общо право не ви е най-силната дисциплина.

Със същия успех можете да вкарате в затвора и началника на местното РУП, че не е ситуирал полиция в двата края на пътя, която да пази СТРОИТЕЛНИЯ участък от хора, които не се съобразяват със знаците и навлизат в него.
Ако гражданката Згалевска решеше да мине през гората и дърво паднеше върху автомобила, пак ли бихте защитавали "престъпна небрежност" на кметицата?
Че не е оградила всяко дърво с лента "Оапсност".
Безумие!
Радвам се, че все още нямате право да съдите и ще се радвам, ако изобщо не го получите с тези юридически разсъждения.
Може да стигнем до методите на инквизицията, изгаряне на вещици и линчуване.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.04.2014, 23:55

21 Dox | 05.05.201522:19

Ма другари,
Ма какво сте зинали всички срещу Родриго? Ма мозъците ви, другари, май не са само замъглени, ами направо бетонирани от 6 страни с емоции!

Вие още ли не сте проумели, че живеете в Новия Съветски Съюз? Нищо, че му викат "европейски". Нито е "съюз" нито пък е "европейски". За това истинското му име е Нов Съветски Съюз. Този път ситуиран в Брюксел, а не в Кремъл. Но, това няма значение. Важното е, че е Съветски Съюз - като структура, като бюрократични безумия и буквално извратено и тотално изперверзено законодателство! Какво очаквате тогава - път без стълб по средата ли? Ако се надявате на това, най-вероятно въобще намаше да видите път до .... Второ Пришествие. Козята пътечка в гората може да заобикаля всичко.

За това - евала на кметицата на Трън! Жената е проумяла в детайли какво значи да усвоиш някакви пари от Централата на новия СССР. И се опитва да го направи. Даже, както виждам и го е направила. Никой ли не е наясно с каква бюрокрация следва да се сблъска преди това, докато от ЧЕЗ благоволят да си свършат работата? А те, както е известно, също са на територията на Новия Съветски Съюз. Тогава пътят въобще нямаше да го има.

Направено е необходимото - означения и предупреждения /че сме на територията на Новия Съветски Съюз/!

От долните коментари започвам да си мисля, че някои си лягат при жената /гаджето/ в присъствието на адвокати, свидетели и .... докато правят, там .... каквото правят - преди всичко .... документират.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.06.2011, 18:39

20 Josephin | 05.05.201521:47

Абсурдно е при строителство на път да имаш участъци, които са "по-устойчиви", защото настилките ще слегнат различно, ще се появят пукнатини, изпъкналости и дупки, ЗАТОВА настилките се полагат ЦЯЛОСТНО!
Кметицата е изцяло виновна и има късмет, че все още не съм на мястото, за да я вкарам в затвора, защото като ВЪЗЛОЖИТЕЛ, по нашето законодателство, е изцяло отговорна за това, какво поръчва, длъжна е да познава законите и ако има пропуски, да се съветва с професионалисти. Няма специалист, който да я посъветва да остави стълба на пътя, на лентата!!! Това изпълнение показва, че тя като Възложител е допуснала престъпна небрежност и некомпетентност, която води до 100-процентов инцидент. Това, че все още не се е случило, е въпрос само на време, а и не е нужно да чакаме да умре някой, за да вкараме Кметицата в затвора - тя е създала предпоставка за извършване на сериозен инцидент, заплашващ живота на хората, и само съдът ще риши, дали е нарочно или не! но е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ! Бесен и е крайно време, виновните да си платят

относно техническия - той прави това, което му е наредено - ако е така по проект, ако така е одобрено строителното разрешение, така ще се строи и никой не може да го оспорва, НО! къде е ДНСК! и разбира се, отново опираме до Кметицата Лош или много луд
казвам ви, тази жена е за затвора Чуди се Удивителна никаква милост Удивителна
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

19 Rodrigo Diaz de Vivar | 05.05.201521:38

Дефинирай "цялостно полагане на пластовете", Жозефин.
Различните пластове се свързват на атомно ниво ли?

Навсякъде пътищата се правят на етапи, на отсечки.
"Цялостно" се полагат в "Междузвездни войни". Във втора серия.
Та... на земята през 2015 г., като е направено както трябва, никой не усеща къде се свързват отсечките.
Пък дали съм специалист по нещо... не е толкова важно.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.06.2011, 18:39

18 Josephin | 05.05.201521:11

Rodrigo,
ей от такива специалисти като теб си страдаме... Смее се
от моето изявление трябваше да обърнеш внимание на "цялостно полагане на пластовете", а това, което си писал, са пълни глупости!!! Бесен
не знам, защо си решил, че си компетентен по въпроса не разбирам
иначе откъм думи и словоблудство си много щедър... пробвай с главата луд!?!?! смешник
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.07.2011, 15:53

17 KingoftheROAD | 05.05.201521:10

Стрелка http://doseng.org/demotivation/81222-ugaday-stranu.html
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

16 Rodrigo Diaz de Vivar | 05.05.201520:49

Не се сърдя Бички, не.
И нямам никаква връзка с никого от случката.
И съм съгласен, че е невероятна тъпотия това, което е направено. За това две мнения няма.

Бърборенето ми е свързано с изкарването на тази глупост като тема на деня. Решила Пенка от БАСП да ходи в музея, снимала някаква тъпня на ремонтиращ се път и понеже има фейсбук цяла България се занимава с тази глупост.
Не знам откога не се се прибирал, но има междуградски пътища с 20 сантиметрови дупки по тях. От години. Как някой не снима тях, да видиш какво чудо е. Там вече има кметове за затвора.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

15 Bichkiiata | 05.05.201520:21

Rodrigo

не се сърди ама сериозно почвам да се съмнявам, че имаш някаква връзка с кметицата и ръководителя на строителния обект
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

14 паяка | 05.05.201516:22

да и катастрофи- найш къв джумбиш може да стане
   

оценка

+0 -0