Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Осигурено е финансиране за 12 нови станции на метрото

Софийското метро ще има 12 нови станции с дължина около 12 км до 2019-та
Софийското метро ще има 12 нови станции с дължина около 12 км до 2019-та

Осигурени са средства за финансиране на 12 нови станции от третия лъч на софийското метро, съобщи директорът на общинското дружество "Метрополитен" инж. Стоян Братоев днес, по време на инспекцията на строителството на станция "Витоша" в кв. "Хладилника".

На инспекцията присъстваше и кмета на София Йорданка Фандъкова.

Финансирани ше бъдат осем станции по линията от театър "София" до кв. "Красно село" и четири - от "Красно село" през "Овча купел" до жп линията София - Перник.

Днес са били отворени офертите за осемте станции и за 20 влака. Предвижда се търг и за още 10 влака.

Все още не са съобщени кандидатите и предложенията, които се очаква да бъдат публикувани на сайта на "Метрополитен".

Финансирането ще дойде от оперативна програма "Транспорт" и съфинансиране от българските власти, като са договрени средства от Министерски съвет и за последните четири станции.

Братоев се надява до пролетта да са проведени всички процедури и да имат готовност за започване на работата.

Той заяви, че през 2019-та година ще има 12 нови станции с обща дължина около 12 км и добави, че са готови и с проекта за станции от третия лъч към "Владимир Вазов", но ще се търсят пари.

През септември ще се отвори движението по булевард „Черни връх", който в момента е заграден, за да се копае продължението на втората линия на метрото.

В момента се полага асфалт, но напролет ще бъде поставен последният пласт настилка, а станция "Витоша", която излиза на мола на бул "Черни връх" ще бъде готова най-късно през август догодина, съобщи Йорданка Фандъкова.

Стойността на участъка е 42.37 млн. лева, включително строителството, доставката, монтажът на оборудването и въвеждането в експлоатация, както и строителният надзор.

Финансирането ще бъде на две части - от стария и новия програмен период на оперативна програма "Транспорт". Първоначално средствата дойдоха от бюджета на Столичната община, защото кабинетът "Орешарски" беше отказал да включи метрото в европрограмата.

Прогнозата на "Метрополитен" е, че с отварянето на новата станция метро ще ползват още 25 хил. пътници.

 

Най-четените