Централна и Източна Европа (ЦИЕ) печели пазарен дял в производството на автомобили в кризата. | webcafe.bg
newscafe

Източна Европа произвежда повече автомобили в кризата

Webcafe.bg 03.06.2010, 16:32 (обновена 03.06.2010, 17:02)
Рено Клио

Новото Рено Клио ще се произвежда в Турция

Централна и Източна Европа (ЦИЕ) печели пазарен дял в производството на автомобили в кризата.

Въпреки тежките месеци за сектора и всеобщото намаляване на производствените обеми, регионът продължава да е атрактивен за големите компании, които преместват мощностите си на изток, твърди в последния си секторен анализ на автомобилостроенето УниКредит Груп.

В края на миналата година процентът на произведените в ЦИЕ автомобили от общото европейско производство достига 24%, сочат данните на аналитичното звено на УниКредит. През последното десетилетие процентът на произведените в ЦИЕ от общата европейска продукция скочи от 9% през 1999 г. до 22.4% през 2008 г.

Увеличението на дела на развиващите се пазари е продължило и през миналата година под формата на по-малко намаление на производството в ЦИЕ, в сравнение със спада в останалите европейски страни. Така на практика ЦИЕ печели пазарен дял.

Изключение от тази тенденция правят единствено Русия и Украйна, при които намалението на произведените автомобили е още по-осезаемо, заради по-неефективните им сектори.

Положителен сигнал за потенциала на региона и бъдещето му развитие е фактът, че компаниите продължават да пренасят мощности към ЦИЕ.

Полският завод на „Фиат" работеше на пълни обороти в месеците на кризата благодарение на успеха на "Панда". Италианската компания настъпва смело към Сърбия, където основа джойнт венчър с правителството, придобивайки завода на „Застава".

„Мерцедес" инвестира 800 млн. евро в нов завод в Унгария, където през 2011-2012 ще бъдат наети 2 500 служители.

„Фолксваген" ще построи нова линия за производство на малки семейни автомобили в Словакия през следващата година. Това ще създаде 1500 нови работни места.

„Бош" затваря завода си в Уелс през лятото на 2011, уволнявайки 900 човека и мести производството в Турция. „Тойота" измества производството на новата „Корола" в Турция през 2012 г. „Рено" избра завода си в Бурса като основен за производството на „Клио", въпреки натиска от страна на френското правителство.

Всички тези примери потвърждават тенденцията от последните години ЦИЕ да е „производствената ръка" на Европа, се посочва в икономическия анализ на УниКредит, като специално за автомобилния сектор водеща роля в следващите години ще имат Чехия, Словакия и Унгария.

Oще: автомобили  източна европа  криза 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.