Бивш главен редактор отнесе присъда заради слушалките на Мърдок | webcafe.bg
newscafe

Журналист отнесе присъда заради слушалките на Мърдок

Webcafe.bg, по BBC 24.06.2014, 14:52 (обновена 24.06.2014, 16:03)

1 от 4 снимки Назад Напред

Коулсън

Снимка: © getty images

Бившият главен редактор Анди Коулсън е единствен виновен

Британският съд изчисти корпорацията "News International" на медийния магнат Рупърт Мърдок от големия скандал за незаконно подслушване, който през 2011 г. доведе до закриване на популярния таблоид "News of the World" със 168-годишна история.

Съдиите решиха, че Ребека Брукс, бивш изпълнителен директор на "News International" и бивш главен редактор, няма вина за незаконното слухтене в телефоните на кралското семейство и други известни личности на Острова, включително и жертви на престъпления, инциденти и атентати, като този срещу Световния търговски център на 11 септември 2001 година.

Оказа се, че журналисти на таблоида са следили разговорите на стотици хора, включително и в САЩ, като това бе признато в последния брой на "News of the World" през юли 2011 г.

Ребека Брукс бе призната за невинна по всички обвинения, включително и за опити за подкупване на чиновници и магистрати, за да избегне правосъдието, а на излизане от съдебната зала благодари за решението.

Самата Брукс бе арестувана и през 2012 г заради подозрения за изтриване на милиони имейли, които са си разменили с нейните подчинени в опит да попречат на Скотланд ярд да си свърши добре работата и да открие кой е поръчал телефонното хакерство.

Главният редактор опра пешкира

На обратния полюс е бившият главен редактор на таблоида Анди Коулсън, който бе признат за виновен по едно обвинение - за заговор за незаконно подслушване на телефонни разговори и гласови съобщения.

Няколко дни след първоначалния му арест бившият репортер таблоида Шон Хор бе намерен мъртъв вчера в дома си. Случайно или не, Хор пръв съобщи, че Коулсън е знаел за практиката журналисти от "news of the World" да подслушват телефони.

Именно Коулсън, който е главен редактор на вестника в периода 2003-2007 г., бе задържан първи по подозрение в заговор за прехващане на комуникации и подозрение за корупция в лондонски полицейски участък.

И Брукс, и Колсън отричаха обвиненията. Процесът се водеше срещу общо седем души, работили в таблоида, и продължи 138 дни. Оневинени са и бившият управляващ директор на „News of the World" Стюарт Кътън - за подслушване, както личната асистентка на Брукс - Черил Картър, която бе подозирана за опит да подкупи магистрати.

Много коментатори обаче настояваха пред съда да бъде изправен собственикът Джеймс Мърдок - синът на Рупърт Мърдок, който отговаря за бизнеса в Европа, тъй като няма как издателят да не знае за начините, чрез които журналистите му си набавят информация.

Според мнозина Брукс е главната виновница за скандала. Тя подаде оставка непосредствено след избухването му. Нейни служители разказаха, че тя работила с частни детективи, полицаи и тайни агенти, за да намира информация. Тогава се заговори и за оставка на премиера Дейвид Камерън, тъй като двамата са близки приятели.

Анди Коулсън пък е бивш медиен съветник на премиера Камерън, който по-късно се извини за това кадрово решение.

Oще: news of the world  мърдок  нюз ъф дъ уърлд  подслушване  ребека брук  рупърд мърдок  таблоид 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.