Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

БДЖ върви към глух коловоз

Министърът на финансите Симеон Дянков иска в понеделник, 6 август, план за нови съкращения на влакове и хора в железниците Снимка: БГНЕС
Министърът на финансите Симеон Дянков иска в понеделник, 6 август, план за нови съкращения на влакове и хора в железниците

До понеделник, 6 август, държавните желецници трябва да представят план за нови съкращения на техника и хора, според дадения от вицепремиера Симеон Дянков ултиматум. От своя страна шефовете на БДЖ заплашиха, че ще се наложи да спрат 200 пътнически влака, ако не получат 14 млн. лева от бюджетната субсидия за август.

Парите, които държавата превежда ежемесечно, бяха спрени в средата на юли.

Кризата в държавната компания се задълбочава и мнозина прогнозират спиране на влаковете.

Няма да се стигне до освобождаване на няколко хиляди души от железниците, заяви Симеон Дянков пред "Фокус". Оказва се, че бил дал "емоционална" прогноза и нямало да се стигне до осъществяването й.

"Ще им пуснем, поне частично субсидията, но няма начин да продължи това социалистическо мислене - в крайна сметка държавата всичко изплаща, дори ние да сме взели заема. Продължило е от времето на Виденов досега, сега аз ще го спра", заяви Дянков.

Според него транспортният министър Ивайло Московски и директорите на БДЖ си вършат добре работата, но има принцип - щом дружеството е взело заем, трябва да си го плаща.

Ако се наложи допълнително някои от неуспешните влакове, не цели линии, а просто някои влакове по нерентабилни маршрути да се спрат, тогава ще се спрат. Защото иначе пак става така, че в крайна сметка данъкоплатците покриват нерентабилните дейности на БДЖ, заяви министърът на финансите.

Следващата седмица ще бъде създаден Кризисен щаб, който да се заеме с решаване на проблемите в БДЖ. В него ще се включат министърът на транспорта, заместник-министри и мениджърският екип на дружеството, съобщи БНР.

 

Най-четените