Почина усмъртеният от кучета | webcafe.bg
newscafe

Почина усмъртеният от кучета

Webcafe.bg 08.04.2012, 10:58 (обновена 08.04.2012, 20:35)
кучета

Ще разрешат ли евтаназията в Закона за защита на животните

Починна 88-годишният проф. Ботьо Тачков, нахапан от глутница кучета на 28 март в квартал "Малинова долина". Професорът почина в 5.30 ч тази сутрин във ВМА, където му бяха извършени серия операции от  многоорганна недостатъчност.

Той е имал е сериозни проблеми със сърцето през цялото време, въпреки че раните от ухапванията са зараствали. Тачков е прекарал сърдечен удар.

Когато са го приели в болница, е бил безсъзнание и на изкуствена вентилация, с множество разкъсно-контузни рани и фрактури по главата, лицето, ръцете и краката. Претърпял е и голяма кръвозагуба.

Както стана ясно, проф. Тачков е един от известните в чужбина българи и почти непознат на сънародниците си, въпреки че се е прибрал в България да изкара старините си.

Завършил е икономика в СУ, напуска България през 60-те години, в САЩ става научен сътрудник в Колумбийски университет и прави докторат, а после започва кариера на Уолстрийт в една от инвестиционните банки.

Следват работа в Държавния департамент на САЩ, в Световната банка, в ООН, както и преподавателска дейност в американски и германски университети.

Не е ясно каква е съдбата на кучетата от глутницата, оглозгала професора. Първоначално беше съобщено, че някои от тях са заловени, за да бъдат евтаназирани, въпреки че по сега действащия закон за защита на животните евтаназията не е разрешена.

Министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов обеща да бъдат взети мерки за промяната му. Столичната община пак се кани да вземе мерки срещу популацията на бездомните кучета, с които не може да се справи в пореден кметски мандат.

Oще: ботьо тачков  българия  вма  евтаназия  кучета  операции 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 09.03.2010, 12:34

21 Ицо | 15.06.201208:51

Добре де ... как е решен въпроса с вълците ?
До колкото знам вълците ги стрелят ... а не съм чул да има човек изяден от вълци в българия.
Защо тогава да не стреляме по кучетата, след като има изядени хора от кучета ?

Тук съзирам явна дискриминация към вълците. С какво кучетата са по-горе от вълците, че им разрешеаваме да ядат хора ?

Според мен вълците са много по-близко до природата и ако има истински природозащитници - да защитават вълците, а не кучетата.

Освен това вълците са много по-интелигентни от кучетата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.02.2012, 21:17

20 Von Bl | 09.04.201214:13

Боби има резултат от спора с теб. ще си взема,най вероятно още едно псе в двора...пак спасено от развъдник, двора ми е голям,където 1,там и 2. поздравления за изказването срещу насилието и убийствата/дано си искрен/.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.01.2011, 11:34

19 Мирчов | 09.04.201213:02

Бобчо,

Всеки има право да живее. Ако ти се мислиш за нещо повече от което и да е друго живо същество, в голяма грешка си. За това ти е дадено мозъчето - да не реагираш първосигнално като "по-низшите" си събратя. Дано, дано , ама надали.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.03.2011, 14:53

18 Bobby_gBG | 09.04.201212:23

Kalinka_Malinka така е, ти си пример за нормален природозащитник, както и нормалните "човеко"-защитници искаме същото като тебе.

С психопати е пълно в темата - от тези дето искат да гърмят кучета по улиците, до малоумници като Мирчов дето приравняват човешкия живот с кучешкия...


А нормалните хора - независимо от коя страна на барикадата сме, искаме едно и също - да няма гладни подивели кучета по улиците, и това да се постига чрез прибиране по приюти, и което се налага (няма желаещи да го "осиновят", или пък е агресивно) - да се приспива, от приютите, не от случайни злобари, не чрез отрова и гърмене, не чрез пълненето на улиците с трупове на животни, които никой не прибира дни наред.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.01.2011, 11:34

17 Мирчов | 09.04.201211:54

Чета е не вярвам на ушите си. Кучетата са виновни, че живейки в една човешка среда, човекът не е измислил (или е измислил, но има далавера да не го спазва) начин за мирно съжителство !?! Кой е по-умния, разумния, претендирайки, че е върха на хранителната верига ?
А тези отворените с убиствата на кучета - защо не убивате, тровите, приспивате убийците по пътищата? Всеки случай на нахапан човек наистина е ужасно нещо. Но погледнете цифрите за загиналите в катастрофи. Защо не се саморазправяте с виновниците там? Да, ако докажат вината на конкретно куче, съм съгласен да се приспива. Но искам да се приспиват и виновните за фатални катастрофи. Другото са празни приказни срещу животни, които дори не могат да си кажат мнението по въпроса. И така, насилието над животни е по-лесно, уважаеми "смелчаци".
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 09.03.2010, 12:34

16 Ицо | 09.04.201210:32

Искам да отговоря на Kalinka_Malinka - Съгласен съм че трябва да се даде шанс и на кучетата, затова предлагам следната концепция :
Да се обяви състезание между кучезащитните организации и тези на човекозащитните. Състезанието да представлчва следното : кучезащитниците да прибират по домовете си бездомни кучета, а човекозащитниците да избиват бездомните кучета. Това да става всяка седмица и да се плаща за убито куче по 1 лев например.
Да се обявява квартал на седмицата в който дадената седмица да се избиват/приютяват кучета. За да имат шанс кучетата да се дава преднина от 2 дена на кучезащитниците. Например на човекозащитниците да се разрешава да избиват кучета след Сряда, а на кучезащитниците да могат да ги осиновяват у дома си от Понеделник още.
Така хем няма да останат кучета по улиците, хем ще си имат дом ако разбира се любителите наистина ги обичат и ги приютят у дома си.
Съответно обаче любителите да бъдат задължени да ги гледат добре - да има кучето чип, да е обезпаразитено, нахранено и т.н....
   

оценка

+0 -3

Регистриран на: 04.03.2011, 14:53

15 Bobby_gBG | 09.04.201208:00

Мануела това е една от причините заради които Бургас в последните години печели награда след награда за най-добър град, постоянно има европроекти, а кмета спечели на 1 тур с невероятна подкрепа от всички, не само от ГЕРБеристите.


Човека си е на мястото, и не оставя нито кучета, нито цигани да се вихрят безнаказано.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

14 Manuela Gerenova | 08.04.201222:59

Аз не искам никакви кучета по улицата. Не ме интересува кротки ли са, какви са. По улиците на Бургас няма никакви - нито агресивни, нито кротки. И е по-добре така.
Има една каста ветеринари, на които, за огромно съжаление, не се дава гласност. Те обясняват, че никой нормален ветеринар няма как да каже на 100% и с чисто сърце "Това животно е със сигурност безопасно". То затова е животно, а не човек. Напоследък се цитираха разни гурута като Сийзър Милан, които се водят нещо като кучешки психолози. Това са пълни глупости, идващи от нации, за които проблем като този в София не съществува.
Колкото до труповете - считам, че всеки, поел инициативата да се справя с кучетата, е длъжен после и да почисти. Не е толкова трудно.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 18.02.2012, 20:56

13 Kalinka_Malinka | 08.04.201222:23

Извинявам се за дългия пост, но все пак моля всеки, който реши да ми отговаря, първо да го прочете целия.
Преди да се нахвърлите върху мен и да ми наслагате всякакви етикети като „кучелюбка” и др. подобни искам да отбележа три неща: 1, напълно съзнавам, както и повечето природозащитници с ясен разсъдък(луди навсякъде има, не преценявайте всички по тях), че човешкият живот е по-важен, неоценимо по-важен, от животинския; 2, самата аз веднъж бях нападната от куче на път за училище, добре че беше студено и бях дебело облечена, иначе сигурно щех да остана без някой крайник; 3, както повечето природозащитници със здрав разум разбирам, че диви(по-точно подивели животни) нямат място в градска среда.
Да, против поголовното изтребване на уличните кучета, защото при някои от тях това не е необходимо, има такива, които никога не биха нападнали човек, те могат да бъдат обезпаразитени, кастрирани, може би дори обучавани на най-основни команди и да бъдат предлагани за домашни любимци. Други обаче трябва да бъдат приспани, защото представляват реална опасност, куче, което е нападнало човек, трябва да бъде приспано (това се отнася и за домашните). Едно куче не подивява изведнъж и ако тези от Екоравновесие и др. подобни наистина обикаляха улиците и прибираха опасните животни нямаше да се стига до такива трагични случаи. Още по-против съм самоинициативите в тази насока, независимо дали с отрова (при което може да се убие някое напълно невинно домашно куче) или още по-лошо – с огнестрелно оръжие! Да не живеем в Дивия Запад, че по улиците ни да се стреля на ляво и надясно, това по-безопасно ли ви се струва за децата ни!?! Смятам, че ако приетият отдавна закон наистина се спазваше, сега проблемът почти нямаше да го има, не можете да заявявате, че това решение няма да оправи нещата, при положение, че не е опитано(на дело, иначе на хартия сигурно всичко е тип-топ, особено за тези, които взимат субсидии, а само си клатят краката или още по-лошо, спомагат проблемът да се разрасне). И не на последно място освен за изоставяне на куче трябва да има и глоби за храненето на бездомни животни, защото както отбеляза някой по-горе, животните нямат разсъдък, а само инстинкти. Чрез редовното хранене на бездомните кучета си представлява направо дресировка, то просто научава, че ако отиде на едно определено място ще получи храна – точно такъв беше случаят с кучето, което ме нападна, една лелка го хранеше и то вече очакваше храна от всеки, който мине по улицата.
И последно, всички вие, които смятате геройски да изтребвате уличните кучета, замисляли ли сте се какво да правите с техните трупове, защото съм виждала животински тела(не знам дали умрели от насилствена или естествена смърт), които с дни се разлагат в някои по-запустели градинки. Та вие на улицата ли смятате да ги оставите да гният и да разнасят зарази или вероятно, понеже не бихте се занимавали да ги заравяте, може би като някакви диваци ще направите клада или нещо подобно.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 16.10.2011, 12:14

12 Ганимед | 08.04.201219:20

За това ПРЕДУМИШЛЕНО УБИЙСТВО е пряко отговорна организацияра на кучкарите Еко равновесие и в частност кметицата , която я поддържа!!!!

Живея в Павлово и мога да ви кажа че редовно в тъмни доби около 4 сутринта, коли на тази служба минават и разхвърлят каси със сурови кокали по поляната пред блока в който живея. Оглеждат се като престъпници, каквито СА, и тихичко се изнизват в неизвестна посока. Съжалявам, че не съм ги снимал. Сега сигурно ще се притаят. А сигурно така са правили и там, където убиха Професора.

УБИИЦИ!!!
   

оценка

+1 -0

Най-коментирани