Американски сенатор иска разследване на журналистите на Рупърт Мърдок заради съмнения, че са прониквали в телефоните на роднини на загиналите на 9/11 | webcafe.bg
newscafe

Слушалки на Мърдок и в САЩ

Webcafe.bg
14.07.2011, 11:59 (обновена 14.07.2011, 14:35)
кота нула

Снимка: © Getty Images

Журналисти на Мърдок в САЩ може да са подслушвали роднини на жертви в атентатите от 11 септември 2001 г.

Председателят на комисията по търговия, наука и транспорт в Сената на САЩ - Джей Рокфелер, е настоял властите да проверят дали журналисти, работещи за австралийския медиен магнат Мърдок, са следили американски граждани и е предупредил, че ще има "сериозни последствия", ако се окаже, че е така. Съмненията са за роднини на жертви на атентатите от 9/11.

Британският в. "Дейли мирър" писа, че журналисти от Острова са потърсили услугите на частен детектив в САЩ, за да се сдобият с телефонни данни от някои от жертвите на атентатите на 11 септември 2001 г.

Демократът Рокфелер е първият политик отвъд океана, който иска разследване на скандала с подслушването на жертви на престъпления, полицаи, политици и знаменитости, предизвикал закриването в неделя на таблоида със 168-годишна история News of the World.

Мърдок е важен играч на американския медиен пазар. Той притежава вестниците New York Post, Wall Street Journal, телевизия Fox News и издателството Harper Collins. Медиите му, особено телевизията, са известни с критичността си спрямо политиката на президента Барак Обама.

Рокфелер е изразил загриженост, че е възможно жертви на терористичните атаки от 11 септември 2001 и членове на техните семейства да са били подслушвани от журналисти на News Corporation на Мърдок, макар да не е предложил доказателства, подкрепящи притесненията му.

Според адвокати по наказателно право, цитирани по CNN, само съдът може да разреши подслушване в САЩ и ако съмненията се окажат истина, за провинилите се може да има затвор - поради нарушение на конституционните права на гражданите.

Същевременно членове от семейството, което контролираше доскоро Wall Street Journal, заявиха, че никога не биха се съгласили да продадат престижния всекидневник на Рупърт Мърдок, ако са знаели, че негови журналисти си служат с такива скандални средства.

"Ако знаех това, което знам сега, щях да се боря с всички средства против тази сделка", е заявил пред британския "Гардиън" Кристофър Банкрофт - един от бившите собственици на Dow Jones & Company, издателите на Wall Street Journal. През 2007 г. той е представлявал 13% от акциите на Dow Jones и е бил член на борда на директорите.

Лиса Стийл, още един от членовете на същото семейство и на борда на директорите, е заявила: "Ако имахме тази информация, сделката щеше да е много трудна, да не кажа невъзможна. Това, което прочетох за този скандал, е ужасно. А може дори да се окаже престъпление."

Елизабет Челбърг, също от семейство Банкрофт, е изразила подобно мнение и също е била категорична, че никога не би се съгласила на сделката с Мърдок през 2007, ако е знаела всичко, което бе разкрито наспоследък.

News Corporation купи Wall Street Journal през август 2007 г., шест месеца след като репортерът, отразяващ английското кралско семейство - Клайв Гудмън, влезе в затвора заради проникване в гласовите пощи на членовете на двора. Но тогава собствениците на таблоида заявиха, че това бил изолиран случай и те не са давали разрешението си за подобни методи.

През юли 2009 г. The Guardian разкри в свое разследване, че практиката е широко разпространена и че Мърдок тайно е платил над 1 милион паунда, за да потули други случаи, за които жертви на подслушване са заплашили, че ще повдигнат обвинения.

Oще: dow jones  news corpopration  news of the world  wall street journal  медии  рупърт мърдок  сащ  сенат  скандал 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани