50 000 лева и тениска на бала | webcafe.bg
newscafe

50 000 лева и тениска на бала

Webcafe.bg 30.09.2014, 12:44 (обновена 30.09.2014, 15:04)
#steniskanabala

Снимка: © www.steniskanabala.bg

Дамският и мъжкият вариант за тениска, която да замести балния костюм

Да отидеш по тениска на едно от най-важните събития в живота си - например на сватбата си или на бала, е ексцентричност, присъща на хора като Стив Джобс - човекът, който приживе направи своя запазена марка черната тениска и дънките.

Да си неглиже на важно събитие обаче има и друго измерение - благотворителна кауза за кандидат-студенти в неравностойно положение. Пред 17 години Мото-Пфое започва инциатива, с която да подпомага абитуриенти-сираци да продължат образованието си във ВУЗ или Център за професионално образование. И ако в началото средства се събират чрез благотворителни модни ревюта, то през 2013 година друго се оказва двигател на идеята - група абитуриенти от Пирот създават кампания, която набира помощ за деца в нужда.

Тогава цял випуск избира тениската вместо рокля или костюм, а спестените средства даряват за децата в нужда. Затова година по-късно Мото-Пфое решава да продължи инициативата, като обхване цяла България. За 2014 година събраните средства от всички участвали в благотворителната кампания  са почти 50 000 лева.

Считаме, че това е само началото и следващите години ще са много по-успешни, каза собственикът на фирмата Филип Пфое. По правило половината от тях трябва да бъдат предназначени за абитуриенти, приети в университет и половината - за такива, приети в Център за професионално обучение. От 32 места в страната са се включили дарители - общо 553 души. Сред дарителите има освен училища и университети, също и частни лица, които са подпомогнали кампанията - например хора, предпочели да облекат тениски на сватбата си.

Всички ние сме виновни, че жълтата новина е по-добра от позитивната новина. Искаме да се радваме на положителните новини, каза Димо Николов, управляващ директор на Мото-Пфое.

Желание да получат финансова подкрепа са изявили 18 новоприети студенти, а според регламент помощ ще могат да получат само 12 от тях - за колкото стига половината от сумата. За съжаление обаче все още не са постъпили заявления за приети в в ЦПО младежи.

Затова от Мото-Пфое и партньорите им от БЧК-София са предпочели да дадат по 2000 лева на всички 18 студенти, а срокът за заявления на младежи, приети в ЦПО, да бъде удължен до 31 октомври. В случай че останат средства, неразпределени в тази кампания, те ще се прехвърлят в даренията за следващата година.

„Има много деца в България, които са неравностойно положение и не могат да продължат своето обучение във висше учебно заведение и професионално такова. Всеки може да помогне на някой, близък, на някой приятел, който иска, но няма възможност да продължи своето обучение, но няма възможност. С тази кампания се дава възможност за развитието на младите хора", каза Христо - един от младежите, които получиха чек с дарение от кампанията.

Oще: абитуриенти  благотворителна кампания  благотворителност  бчк  български червен кръст  дарители  кампания  корпоративна социална отговорност  ксо  мото-пфое  студенти  тениска  тениски  ученици 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани