"Тракия" и "Люлин" се оказаха по-скъпи | webcafe.bg
newscafe

"Тракия" и "Люлин" се оказаха по-скъпи

Webcafe.bg 01.10.2013, 14:40 (обновена 01.10.2013, 16:57)
тракия

80% от пътищата, ремонтирани с европейските пари, се оказаха с дефекти

Магистрала "Тракия" се оказа с 18 млн. лева по-скъпа заради допълнителни строителни договори. Сметката направи регионалният министър Десислава Терзиева, която отчете дейността си през първите 100 дни от мандата.

В средата на юли бе открито цялото трасе от София до Бургас - след 42 години строителство. "Прехвалените търгове на най-ниска цена се оказаха доста скъпи", коментира Терзиева.

Тя обясни оскъпяването на "евтината магистрала" с нуждата от укрепване на меките почви и изместване на инженерни мрежи. "Това се дължи и на другата сериозна слабост в инвестиционния процес - некачествената подготовка на инфраструктурните проекти и липсата на кадастър", изтъкна тя.

Магистрала "Люлин" също струва повече от планираното - общо платените средства надвишават първоначалната стойност на договора с 35%. Но това беше ясно още преди 3 години, когато се разбра, че километър гони 10 млн. евро. Освен това, 19-километровата отсечка има проблем и с пътните тунели заради "некачествено изпълнение и неправилно инженерно решение".

Само за два от тунелите с дефекти се очаква пътната агенция да инвестира в ремонти около 260 000 лв през тази година, допълни новия шеф на Агенцията "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков.

„Шефът на пътната агенция инж. Стефан Чайков сравни тази работа по тунелите на „Люлин" с лепенето на гипсокартон. „Представете си как си правите облицовка от гипсокартон у дома. Горе-долу подобна конструкция е приета за тръба, в която се движат тежкотоварни автомобили с 80 км./ч", обясни той.

Регионалният министър обеща да спре практиката за големи инфраструктурни проекти да се избират изпълнителите, които предлагат най-ниската цена.

Терзиева информира, че е изготвена специална програма за "малките" пътища, в която са записани пътните участъци, които се нуждаят от най-спешен ремонт, а рехабилитацията им ще стане в рамките на възможностите на бюджета.

Проверени са 61 обекта в гаранционен срок, ремонтирани с европейските пари, като при над 80% са открити дефекти. Най-често става дума за отваряне на фуга между две ленти за движение, пукнатини, изтрита пътна маркировка и др.

За три месеца - юни, юли и август, са разплатени 185 млн. лв. по Оперативна програма „Регионално развитие", отчете още Десислава Терзиева. За следващия програмен на ЕС (2014-2020) се предвижда около 20% от средствата да са за енергийна ефективност.

Oще: десислава терзиева  мррб  пътища  ремонт  тракия  хемус 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.