Дисциплината в училище - приоритет на властта | webcafe.bg
newscafe

Дисциплината в училище - приоритет на властта

Webcafe.bg, по БГНЕС 17.12.2013, 13:46 (обновена 17.12.2013, 14:22)
Анелия Клисарова

Ако няма дисциплина, няма как да осигурим качествено образование, категорична е Анелия Клисарова

Просветният министър Анелия Клисарова е силно впечатлена от социологическо проучване, според което лошата дисциплина е основен проблем в училище. Тя дори смята, че послушанието трябва да се заложи като приоритет в Закона за училищното и предучилищното образование.

Клисарова се отчете за първите шест месеца от мандата, изтъквайки нуждата от време, за да се направи реформа в образованието. Похвали се и със забързването на промените в Закона за професионалното образование, които са внесени в парламента.

"Образованието е приоритет на министерството. Ние го доказахме и с бюджета, в който са заложени 100 млн. повече за 2014 година", похвали се тя.

Иначе социолозите от „Сова Харис" са измерили, че 70% от българите искат реформи в образованието. Основните причини за това желание са именно лошата дисциплина в час и ниското заплащане на учителите. Проблем за хората са и некачествените учебници, остарелите учебни планове и т.н.

Един от начините е това да стане с извънкласна дейност и клубове по интереси.

60 на сто твърдят, че няма добра връзка между образованието и бизнеса. 70 на сто са убедени, че инвестицията в млади преподаватели е правилно решение, сочат още данните от изследването.

Oще: анелия клисарова  бюджет 2014  дисциплина  образование  реформа  училище 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 12.05.2014, 09:49

1 Rosita de la Tierra | 13.05.201416:12

Може би е добре министър Клисарова да се замисли върху причините за лошата дисциплина и да поработи в тази насокаУсмивка

Една 'подсказка': съдържанието и методите на преподаване имат спешна нужда от осъвременяване. Не чрез санкции и наказания, а чрез вдъхновяващ пример ще подобрим и дисциплината, и самото ниво на обучение.

Децата и младежите са любознателни по природа. Просто самият учебен процес е организиран скучно и тромаво, затова и вниманието на учениците не може да бъде задържано. Очевидно трябва да направим нещо, за да стане той по-интересен и увлекателен. Интерактивен. "Учене чрез преживяване'. Учене чрез игрови ситуации. Вкарване на новите технологии за раздвижване - буквално и преносно - на учебния час и учебното пространство. Учене 'на терен' - например сред природата, когато става дума за околен свят или биология; или създаване на градинка в училищния двор, за която учениците се грижат и където получават уроците си директно от растенията, за които се грижат. Посещаване на ботанически градини, музеи и галерии в рамките на учебната програма, а не като извънкласна дейнсст.

Вече има достатъчно съвременни методи, добри примери и хора с желание за работа в тази област. Просто Министерството на образованието и науката трябва да създаде нужната нормативна рамка и съответните механизми, за да позволи на тези добри нови практики да навлязат в училищата.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани