Обичаме те, Бойко - 6625 пъти | webcafe.bg
newscafe

"Монитор" обича най-много ГЕРБ и Борисов

Webcafe.bg
17.01.2011, 16:05 (обновена 18.01.2011, 13:34)
Ирен Кръстева

Снимка: © Sofia photo agency

Вестник "Монитор" - част от "Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева, е с ясно изразено политическо пристрастие към управляващите от ГЕРБ, показва изследване на "Маркет линкс"

"Монитор" е единственият вестник, който е с ясно изразено политическо пристрастие към управляващите от ГЕРБ, показват резултатите от изследване на агенция "Маркет линкс", в което се сравняват данни от миналата и от 2009 г. Изданието е с най-много положителни публикации и за премиера.

Вестник "Монитор" е част от "Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева, която управлява и ежедневникът "Телеграф", спортните вестници "Меридиан мач", "Засада" и "Експрес", както и седмичникът "Политика" и др.

В изследването "Наблюдение на медиите" участват всекидневниците "24 часа", "Труд", "Дневник", "Монитор", "Новинар", "Сега" и "Стандарт". То бе представено на конференцията "Медиите и политиката", организирано от фондациите "Медийна демокрация" и "Конрад Аденауер".

От "Маркет линкс" отчитат, че отношението към министър-председателя е положително, докато към правителството като цяло преобладават критиките. Президентът Георги Първанов е политикът, който най-малко се е появявал в медиите, но в периода май-октомври преобладават позитивните публикации за работата му.

6625 - толкова пъти е споменато името на премиера Бойко Борисов през 2010 г., а с 2996 пъти на втора позиция е министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов. То бе представено на конференцията "Медиите и политиката", организирано от фондациите "Медийна демокрация" и "Конрад Аденауер".

"Притеснителна е тенденцията медиите да стават драматурзи, а не анализатори и наблюдатели на политическите събития", коментира деканът на Факултета по журналистика и масови комуникации към СУ доц. Тотка Монова.  Според нея в медиите все по-често се разиграва разказ със сюжет и фабула. 

"Налага се един лидерски (силов като синоним) модел на представяне на информацията. Вместо аргумент се използва "защото аз казвам, че е така", твърди медийният експерт и допълва, че не е нормално "премиерът да дава оценка за всичко".

Тя отбеляза, че през последните шест месеца на 2010 г. все по-често политици и лица със компрометирано минало се изявяват в телевизионни шоу програми и по страниците на жълтите вестници. "Едно и също лице може да е герой и антигерой в различни медии- да е мутра в едно издание, а в друго да е отличният родител", аргументира се доц. Монова.

Нейните наблюдения сочат, че политическото се принизява, а медиите се превръщат в сцена на спектакли от рода на "Многострадална Геновева" и "Изгубена Станка".

Експертът от Лаборатория "Медиен мониторинг" Калина Петкова пък коментира, че телевизиите "не биха могли да са агенти на гражданското общество", защото "зрителят очаква функциониране в тяхна полза, но всъщност получава атракции".

Като най-голям спектакъл от организацията посочват посещението на италианския премиер Силвио Берлускони, определено като "частно парти в националния ефир". "Кино в хола" е заглавието, което от "Медиен мониторинг" дават на записите на арестите на висшестоящи политици и многобройните акции на МВР.

"Изнасянето на подслушани записи пред медийната реалност я разрушава", коментира председателят на Съвета за електронни медии доц. Георги Лозанов. По думите му този тип изнасяне на новини и скандали за присъщи само на таблоидите - "иначе как ще различаваме сериозните от жълтите вестници". Според доц. Монова пък има реална опасност конкурентната игра за тираж и рейтинг да премине в Big Brother медийна действителност.

След изборите през 2009-а у нас има неравнопоставеност в медийното отразяване на власт и опозиция, заяви по БНР Николета Даскалова от фондация "Медийна демокрация". "Нормално, наистина, медийният, централният медиен поглед да е втренчен във властимащите. Но това, което наблюдаваме след изборите през 2009 г., е много диспропорционално медийно отразяване на фигурите на властта и фигурите от опозицията. Този дисбаланс може да бъде тълкуван и като вид структурно заглушаване на опозиционния глас. Единствената фигура, която е толкова силно фаворизирана в публичното пространство, е премиерът." 

Според медийния експерт Георги Савчев радиото успява да се опази от завладялата телевизиите мода на таблоидите: "В цялата медийна среда имаме една таблоидеализация на политическото. Радиото като че ли малко за щастие бяга от тази мода, която сега доминира в медиите, особено в телевизията и таблоидите, които са много актуални..."

Oще: бойко борисов  власт  георги първанов  медии  премиер  цветан цветанов 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.