Украински хеликоптер е взривен от снайперисти | webcafe.bg
newscafe

Украински хеликоптер е взривен от снайперисти

Webcafe.bg, по Интерфакс, УНИАН
25.04.2014, 08:36 (обновена 25.04.2014, 17:13)
украйна

Снимка: © getty images

Напрежението в Украйна ескалира рязко, след като украинските сили подновиха антитерористичната операция в източните части и при сблъсъци в Славянск загинаха петима души.

Хеликоптер на украинската армия беше улучен от снайперистки огън и се взриви на писта на летището източно украинския град Краматорск. Има информация, че пилотът е ранен, но няма официално потвърдена информация. Крематорск е сред градовете, контролирани от проруските активисти.

По-рано постоянният представител на Русия в ООН Виталий Чуркин заяви, че Москва има международноправни основания за разполагането на миротворци в Украйна. „Има съответстващи норми от Хартата на ООН, член 51 хартата, която говори за самоотбрана и която ние задействахме по време на конфликта в Кавказ през 2008 г.", каза Чуркин пред „Россия 1" в отговор на въпрос за възможното разполагане на руски миротворски контингент в Украйна.

Той предупреди, че при влошаване на ситуацията в Югоизточна Украйна, Русия ще си спомни за разрешението от Съвета на федерацията да използва Въоръжените сили на Русия на територията на Украйна. Чуркин подчерта, че страната не желае да се стига до там. Той заяви, че ако насилието в Източна Украйна продължи, Русия ще свика извънредно заседание на Съвета за сигурност на ООН. Според него Съветът няма единна позиция и той не очаква каквито и да е сериозни действия за разрешаването на конфликта в Украйна.

Русия поощрява безредиците

Държавният секретар на САЩ Джон Кери обвини Москва, че финансира и въоръжава сепаратистите в Източна Украйна и поощрява организирането на безредици. Той заяви, че седмица след споразумението в Женева Русия не е предприела никакви стъпки за предотвратяване на ескалацията на напрежението в региона.

Кери обвини медиите под контрола на Кремъл, че разпространяват измислиците на руския президент Владимир Путин и предупреди, че ако Москва не промени своята позиция, САЩ са готови да наложат нови санкции на Русия.

Напрежението в Украйна ескалира рязко вчера, след като украинските сили подновиха антитерористичната операция в източните части и при сблъсъци в Славянск загинаха петима души.
По този повод руският президент Владимир Путин заяви, че „ако режимът в Киев започне да използва армията срещу населението на страната, това без съмнение ще бъде много сериозно престъпление."

То ще „има последствия" за онези, които вземат решенията, каза Путин. Малко по-късно руският министър на отбраната Сергей Шойгу обяви началото на военни учения в отговор на операцията в Югоизточна Украйна.

Русия да оттегли войската си от границата

Руските войски не са нарушавали украинската граница в рамките на военни маневри, съобщава Министерството на отбраната на Украйна. Министърът на отбраната Михаил Ковал е цитиран да казва, че "въоръжените сили на Украйна с готови да отвърнат на всяка агресия. Руските войски не са нарушавали границата. Вчера имаше маневри близо до държавната граница - ние реагирахме адекватно", казва Ковал.

По негови данни, руски военни колони са се приближили на 1 км от границата, имало и полети на авиацията.

Вчера руският военен министър Сергей Шойгу обяви началото на военни учения до границата с Украйна заради ескалацията на напрежението в района. По думите му, ученията са отговор на силовата операцията на киевските власти срещу населението в Югоизточна Украйна. Временният украински президент Олександър Турчинов призова Русия да оттегли войската си от границата.
Междувременно украинският премиер Арсений Яценюк обвини Москва, че иска да започне "трета световна война" срещу страната му и призова за международна помощ срещу "руската агресия".

"Агресивните усилия на руската армия на украинска територия ще доведат до конфликт на европейска територия", заяви украинският премиер в излъчвано по телевизията заседание на кабинета му. "Светът не е забравил Втората световна война, а Русия иска да започне Трета световна война", каза още Яценюк.

"Подкрепата на Русия за терористите в Украйна представлява международно престъпление и призоваваме международната общност да се обедини срещу руската агресия", допълни той.

Oще: джон кери  киев  москва  русия  сащ  славянск  украйна 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 01.07.2011, 15:53

71 KingoftheROAD | 29.04.201409:49

Смит, подобна "незаинтересованост" се лекува с наемането на пенсиониран старшинка от БГ армията, служил основно през тошово време. Той знае как се лекува такава болест, трябва само да се осигури лоялността му. Освен това има и други начини - може да се попрочетат на автобиографиите на някои велики личности в областа на бизнеса и меринджейството - като Хенри Форд, или Соичиро Хонда, Лий Якока и др. Все хора които са успели да променят хода на историята в положителна посока. Самите те естествено не са идеални, или точно както ги описват в автобиографиите им, но някои от техните дела и постижения са останали и след тях....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.05.2013, 17:47

70 Vladimir Pavlov | 29.04.201408:00

"Павлов, не става въпрос за бизнесмени и мутри, а за политици." - ааа, не така!Усмивка
Един въпрос да задам не по темата - Делян Пеевски на какво ви прилича най-много?
А. Политик
Б. Издател
В. Мутра
Г. Полицай
Д. Евродепутат
Е. Обикновен български мъж с наднормено тегло
Ж. Интелектуалец
З. Следовател
И. Юрист
Й. Предприемач
К. Престъпник

На позналите верните отговори /те са повече от един/ честито, а на непозналите не знам как да ви кажа... Верните отговори са ДП е български политик, предприемач, юрист, следовател и бъдещ евродепутат - съжалявам...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.07.2010, 18:51

69 Зелен Бетон | 29.04.201403:45

Смит, мислим по съвсем различен начин.

Ако дилемата е между моя живот и съдбата на Каспичан, основният ми приоритет ще бъде да разбера по чия вина се е стигнало до такава дилема. И да направя всичко възможно да го санкционирам, при това колкото може по-болезнено. Всичко друго остава на втори план. Ако се вбеся достатъчно – включително и собственото ми оцеляване.

Защото дори да приемем, че и аз, и Каспичан този път някакси се изхитрим да оцелеем, ако виновният остане несанкциониран, той със сигурност скоро ще сервира следващата такава дилема. И на мен, и на Каспичан, и на кой знае кого още. И после следващата, и следващата.

Затова изправянето пред подобни дилеми трябва да предизвиква не страх, а гняв. Даже ярост, ако трябва да бъда точен. Колкото по-идиотска е дилемата, толкова по-сигурно е, че в основата й стоят човешки действия или бездействия – за които някой следва да носи отговорност.
_____________

Съгласен съм, че често се оказва най-смислено да се съобразиш със системата. Но това НЕ ОЗНАЧАВА да я приемеш за безалтернативна и да престанеш да гледаш на нея критично. А още по-малко пък означава да се превърнеш в неин бодигард и пиар.

Най-малкото заради това, че никоя система не е нито съвършена, нито окончателна (може би с изключение на общата система на Вселената, за проумяването на която разумът ни все още е твърде слабичък). Особено пък системите, създадени от човека, са по дефиниция несъвършени. Ако ще се съобразявам със система, с която не съм съгласен, това задължително включва намерението да я променя. А ако не мога – поне да я саботирам, като по този начин спомогна да се дестабилизира и да се активизират процесите на промяна.
_____________

Що се отнася до това, че политиците били най-интелигентните, категорично не е вярно. Те са сред най-хитрите. То е друго. Достатъчно е да се сети човек за Тошко Правешки. Трийсет и кусур години несменяем „пръв партиен и държавен ръководител“. Политик, та дрънка...
_____________

А относно прекаленото количество хора – мислех си, че теориите на поп Малтус са останали в миналото. Хората не са дивечови популации, та да се контролират чрез планов отстрел.
_____________

Тия неща ги казвам само за да стане ясно каква ми е позицията. Ако наистина си на мнение, че светът е устроен както трябва да бъде, въобще няма смисъл да влизаме в дискусия. Не само че няма да се разберем – няма и да се чуваме.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

68 deowin | 28.04.201423:17

>Празчо забравил си родният език !

Може би посочването на моята правописна грешка щеше да звучи малко по-добре, ако не беше допуснал две такива.
В едно и също изречение.
Треска.. греда..
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 11.07.2012, 10:57

67 Wancho Boqdjieww | 28.04.201421:59

Празчо Усмивка забравил си родният език !
http://rechnik.info/%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BD
"Ти си пълен идиот. "- как да ти отговоря?
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

66 deowin | 28.04.201419:58

>Интелигентен в смисъл приспособим, има и други синоними: находчив, остроумен, хитър, безскрупулен, нахакан- все качества за оцеляване

Ти си пълен идиот. И то горд с това.
Да, вярно няма какво да те мисля - в тази фаза е неизличимо.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 24.05.2011, 21:39

65 John Smith | 28.04.201419:26

Павлов, не става въпрос за бизнесмени и мутри, а за политици.
Мнението ми е ,че много добре знаят какво правят в дългосрочен план.
Цитирам се специално за Прасчо Усмивка
"Факт е ,че в еволюцията са оцелели най-приспособимите , а не най -силните.
От тук следва логичният извод, че политиците са най - интелигентните хора на планетата."
Интелигентен в смисъл приспособим, има и други синоними:
находчив, остроумен, хитър, безскрупулен, нахакан- все качества за оцеляване.

"А именно ти си този, който не се е погрижил да създаде у работника такава мотивация, каквато да е угодна за тебе."- няма как да знаеш, дали и как ги мотивирам!
"иначе се обричаш на мизерен живот във вечно мрънкане и фрустрация"- мен ни ма мисли Прасчо.... на бира
   

оценка

+1 -2

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

64 deowin | 28.04.201418:32

>да ти потрошат трактор за 150 иляди евро
>"Повечето хора са лоши"

Не. Това не е "лошотия". Това е незаинтересованост.
А именно ти си този, който не се е погрижил да създаде у работника такава мотивация, каквато да е угодна за тебе.
Нито си се погрижил да си застраховаш трактора, предполагам.
Така че ти не си си свършил работата, но защото не желаеш да си го признаеш, бягаш от отговорността като обвиняваш другите в "лошотия".
Не, не чуждата "лошотия" е виновна за твоите беди - нито "лошотията" на работника, нито "лошотията" на политика.
Твоята некадърност и глупост са.
Само те.
За твое добро е да го осъзнаеш колкото се може по-бързо, иначе се обричаш на мизерен живот във вечно мрънкане и фрустрация, че другите са ти виновни.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

63 deowin | 28.04.201418:24

>От тук следва логичният извод, че политиците са най - интелигентните хора на планетата

Всъщност, ако следваме твоята логика, изводът би бил, че са най-приспособени, а не най-интелигентни.
Друг пряк извод, е, че ти си от най-неинтелигентните - тези, които вярват, че наличието на мотив е достатъчно доказателство за преднамереност и целенасоченост.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 25.05.2013, 17:47

62 Vladimir Pavlov | 28.04.201417:49

Не виждам противоречие в това да си глупав и да се возиш в брониран мерцедес, едното по никакъв начин не изключва другото. Типичния успял българин има къща в Бояна, кара или го возят в мерцедес и когато излезе от вкъщи налита на лунен пейзаж осеян с дупки, докато не излезе на асфалта и така по бул. България та до площад Народно Събрание Усмивка по пътя естествено дебнат прошляци на всеки светофар и му предлагат миене на предното или задното стъкло или и двете Усмивка Хвала на такива успели хора.
Та цялата ми теза е, че за да се почувства един човек преуспял не стигат мерцедеса и площада с жълтите павета - необходима е и среда, не от прошляци. Цялата работа разбира се е до манталитет и култура. Ако средата не е достатъчно на ниво, то наличието на кожен салон решава проблема само на простия...
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани