"Окупирай Уолстрийт" - вече и търговска марка | webcafe.bg
newscafe

"Окупирай Уолстрийт" - вече и търговска марка

Webcafe.bg 04.11.2011, 15:46 (обновена 04.11.2011, 16:08)
окупирай уолстрийт

На 24 октомври хората от "Окупирай Уолстрийт", решиха да подадат заявление за депозиране на марка в американското Бюро по регистрация на патенти и търговски марки

Около марката "Окупирай Уолстрийт" (ОУ) се разразява истинска битка - едва шест седмици след зараждането си движението, борещо се срещу Уолстрийт, подаде молба за регистрация на запазена марка, за да не допусне да бъде лишено от нея.

Интересът към "производните" продукти, които движението би могло да предложи, като тениски, каскети, чанти и всевъзможни джунджурии, е толкова голям, колкото и към темите, които засяга - растящото неравенство, властта на финансовите институции и парите, съобщава БТА.

Вчера стана ясно, че движението "Окупирай Уолстрийт" е събрало над половин милион долара само в Ню Йорк в подкрепа на демонстрациите срещу алчността. Трудностите, на които се натъкнаха протестиращите, включват превръщането на движението в организация с идеална цел, преговорите с компаниите за кредитни карти, както и бюджетирането. Освен това проблем е и да се намери банка, която да споделя философията на движението. 

На 24 октомври хората от "Окупирай Уолстрийт", които все така лагеруват на площад "Зукоти" близо до Уолстрийт в Ню Йорк, решиха да подадат заявление за депозиране на марка в американското Бюро по регистрация на патенти и търговски марки.

"Има няколко организации, които се опитват да депозират марката "Окупирай Уолстрийт", обяснява Самюъл Коен - адвокатът, заел се със случая. Движението действа "изключително в самозащита на този етап, за да бъде сигурно, че ще може да използва името си, без да се налага да се бори с други организации", отбелязва той. 

Други обаче го изпревариха. Шест дни по-рано двойка от Лонг Айлънд - Даян и Робърт Мареска - подадоха заявление за депозиране на марка "Окупирай Уолст.". В заявлението те посочват, че искат да използват марката върху тениски, суичъри, а също върху каскети, шапки, чадъри, спортни сакове, плажни чанти, раници и т. н. Робърт Мареска казва, че идеята му хрумнала след успеха на ръчно щампованите тениски, предлагани срещу доброволно дарение на пл. "Зукоти". 

На 24 октомври, само няколко часа след "Окупирай Уолстрийт", Винсънт Фераро - собственик на базираната в Аризона компания "Фер-Енг" също подал молба за регистрация на марката "Окупирай Уолстрийт", за да я използва върху чанти, шапки, спортни блузи, портфейли, тениски и др.

"По никакъв начин, включително политически, не съм свързан с ОУ", посочва в имейл Фераро. "Аз се занимавам с бизнес, а информацията - независимо дали става дума за запазени марки, за имена на домейни или за аналитични данни - е богатството на 21-ви век", подчертава той. 

За разлика от конкурентите си, движението "Окупирай Уолстрийт", което също споменава тениски и чанти в заявлението си, "вече ползва" марката, изтъква Самюъл Коен. Те вече имат вестник, изработват тениски на място, а имат и интернет-сайт, така че сме много уверени в предимството си пред конкуренцията", отбелязва адвокатът. В подадената от движението молба за регистрация на марката са изброени уебсайтът, вестникът и всичко, което може да се използва във видеоматериали или за образователни програми. 

Малцина от хората на площад "Зукоти" знаеха онзи ден нещо за процедурата за регистрация. "Много хубаво, но това не е моя грижа", казва Сам Макбий пред голямо пано, осъждащо жертвите, дадени в Ирак и Афганистан. Други обаче не крият неодобрението си. "Глупаво е. Това е политическо движение, а не бизнес", казва критично пожелал анонимност негов "висш представител". "Символично това нанася вреда на движението", отбелязва друг от лагеруващите. 

Във всички случаи ще трябва да се изчака четири-пет месеца до получаването на отговор на молбата за регистрация, смята Самюъл Коен. Не се знае какво ще стане с движението дотогава. Търговците обаче не чакат. В "иБей" на словосъчетанието "Окупирай Уолстрийт" излизат над 5000 резултата, препращащи ни към море от тениски с вече добили популярност лозунги на движението като "Ние сме 99-те процента".

Oще: движение  зукоти  марка  ню йорк  окупирай уолстрийт  продукти  протести  тениски  философия  чанти 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 30.09.2010, 17:54

4 Scooby Doo | 07.11.201115:49

Не забравяйте: За каквото и да си говорим, става въпрос за пари.
Сега едни хора ще направят много кинти на гърба на други хора излезли да протестират срещу системата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

3 deowin | 04.11.201118:48

Хахаха.. Тия от ОУ са ебем ти и лицемерите!
Протестират срещу капитализма и печалбарството, но събират половин милион доброволни помощи (за какво, за палатки?), и сега искат да регистрират търговката марка, което се прави единствено с цел печалба.
Искат ред в държавата, но причиняват безредие с шествията си из Манхатън и по Brooklyn bridge, и с напълно незаконното си окупиране на частен парк.
Уж се борят за равенство и братство, уж защитават правата на бедните, но когато истинските гладни бездомници на Ню Йорк идват да хапнат от тяхната храна (салати с козе сирене, спагети болонезе), те почват да мрънкат, че това била тяхната храна, и да отказват да я споделят.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.11.2011, 18:08

2 Самуилови Воини | 04.11.201118:08

Само ние тук дремем и нищо не правим.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.04.2011, 14:41

1 Чинчифон | 04.11.201117:07

Не трябва да се изненадваме,че борбата срещу световния капитализъм ще се опира тъкмо върху дефектите на политическата система.А те са тотална власт на парите и на банките,нагласени избори и фалшива демокрация,
медийна пазарна икономика,а от там и значението на търговската марка. Удивителна
   

оценка

+0 -0