Заповедта за забрана на движението на товарни автомобили срещна недоволството на превозвачите | webcafe.bg
newscafe

Бизнесът скочи срещу забраната за тирове в петък и неделя

Webcafe.bg
06.08.2010, 15:19 (обновена 07.08.2010, 15:30)
тирове

Превозвачите са възмутени, че заповедта за забрана за движение на тежкотоварни камиони в петък и неделя не е съгласува с тях

Заповедта за забрана на движението на товарни автомобили в петък и неделя през август срещна недоволството на превозвачите.

"Излезе тихомълком преди два дни и все още никой не я е виждал в оригинален вид", заяви по БНР днес Красимир Лалов, заместник-председател на Националното сдружение на българските превозвачи (НСБП). "Разбрахме от медиите, че има нещо такова. Дори на сайта на НАПИ (Национална агенция "Пътна инфраструктура") я няма заповедта, а някакви обяснителни записки..."

По думите на Лалов статистиката на КАТ показва, че катастрофите с товарни автомобили не са повече от 1% от всички. Според него не е редно в работен ден като петък, "когато Конституцията гарантира правото на труд", да се ограничава движението на камионите и тировете - и то на територията на Република България.

"Ние не можем да си обясним във Видин дали има море, в Русе дали има море, а пък, не дай си, боже, в Смолян, където всички доставки са на колела, какво има морско, че се ограничава. В момента е забранено движението на тежкотоварни превозни средства в участъка Стара Загора - Нова Загора - Сливен и ние използваме на добра воля, без да сме протестирали, обходния път Стара Загора - Казанлък - Сливен. Така че нека господата, предложили това нещо - визирам министъра на транспорта, който с никого не го е съгласувал, а трябваше, и се прави на министър на туризма - просто да помислят, защото тази заповед е изтъкана от такива недоразумения". Това заяви Лалов по БНР.

Той посочи няколко недоразумения в заповедта като "забраната за движение на селскостопанска техника по магистралите". Това е забранено още със Закона за движение по пътищата, поясни бизнесменът. Според него превозвачите ще понесат загуби от заповедта, тъй като ще се провалят техни договори за доставки с чуждестранни компании.

По думите на Лалов няма никаква прозрачност при вземането на решението и то не е съгласувано с отрасъла. Той посочи, че от една година съвместно с парламентарната транспортна комисия се разработва програма за изграждане на паркинги по пътищата по основните направления и основните европейски коридори в България.

"За съжаление, транспорното министерство отказа да се включи в този проект, а пък сега предлага да се спре въобще движението. Просто нещата или трябва да се правят професионално, или България ще остане на същия хал, какъвто е била дълги години. Проблемът е много ясен ... Не може при спазване на европейски директиви за почивка и за работно време на шофьорите да се въвежда нещо и без да се уведомят дори и чуждестранните контрагенти на България - Международният съюз на превозвачите (IRU), който да разпространи тези неща в Европа", посочи заместник-председателят на НСБП.

Никъде в Европа в работен ден няма забрана за движение. "Ние просто питаме - кой в България работи до 3 часа в петък?!...Безработните нямат пари да отидат до морето. Хората, които работят в частните фирми, работят при определен стриктен работен ден. Питаме тогава: кой пътува от 3 часа по тези магистрали и пътища?", добави той.

Според него ако забраната важи само за неделя, от НСПБ биха проявили разбиране, но при една по-голяма гъвкавост и съобразяване с наличния паркинг. "Защото ... всичко на Русе, което ще влезе от Румъния, ще запуши Русе и ... самият град ще бъде блокиран. Много хора първо трябва да помислят, да се консултират със специалисти и след това да пишат някакви забрани", категоричен бе заместник-председателят на НСПБ.

Oще: бизнес  забрана  заповед  камиони  магистрали  превозвачи  пътища  съгласуване  тирове 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани