Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Денят накратко: Съдът върна Лечков като кмет на Сливен

Съдът: Йордан Лечков пак е кмет на Сливен - окончателно Снимка: БГНЕС
Съдът: Йордан Лечков пак е кмет на Сливен - окончателно

*С решение на Бургаския апелативен съд Йордан Лечков бе възстановен на поста кмет на Сливен. Решението на съда е без право на обжалване. Самият Лечков не присъстваше в залата. Кметът на Сливен беше отстранен от поста си по искане на прокуратурата заради повдигнати срещу него няколко обвинения за престъпления по служба.

*Българското сдружение "Тракия-IV" е предложило най-ниската ценова оферта за изграждането на ЛОТ-4 от АМ "Тракия". 9-те български фирми, обединени в сдружението предлагат цена от 174 705 600 лв. без ДДС за изграждането на 47,7-километровата отсечка. Сред фирмите в сдружението са "Холдинг Пътища" АД, "Галчев инженеринг", "Пътстрой инженеринг", "Мостстрой - София", "Пътностроителна техника", "Вида пътстрой" и "Бургас пътстрой". От 13 подадени оферти, общо 6 бяха отворени днес в Агенция "Пътна инфраструктура", тъй като 7 от кандидатите за изграждането на последния ЛОТ от магистралата не бяха одобрени от комисията.

Австрийската фирма "Щрабаг" предлага да изгради ЛОТ-4 за 283 833 156 лв. без ДДС. Консорциум български автомагистрали "Кабиле" предлага да изгради магистралата за 204 105 000 лв. без ДДС. Гръцката фирма "Актор" би могла да изгради ЛОТ-4 за 238 516 344, 03 лв. без ДДС, а австрийската "Алпине" за 252 295 649, 69 лв. без ДДС. Българско-македонското сдружение "Балканстрой гранит" също предложи ниска ценова оферта - 198 380 000 лв. без ДДС.

От българското сдружение предлагат да изградят един линеен километър за 2,24 млн. евро с ДДС. Най-високата оферта - на "Щрабаг" е за 3,65 млн. евро на линеен километър магистрала. В предвидения от министерството и АПИ бюджет е заложено по 3 млн. евро с ДДС на линеен километър магистрала.

*Мнозинството германци (51,4%) искат връщането на марката осем години след приемането на еврото, показва изследване на института Ипсос. 52% от западногерманците и 48% от сънародниците им в източната част искат връщането на старата валута. Сериозно различие по въпроса има между възрастовата група на 50-64-годишните (56% от тях искат връщане на марката) и най-младите (16-29 г.), от които само 42% изразяват подобно желание. Анкетата е публикувана по повод 20-та годишнина от унифицирането на валутата, след като на 1 юли 1990 г. източногерманците приемат западногерманската марка за своя валута няколко месеца преди обединението на страната на 3 октомври. Анкетата на Ипсос е осъществена сред 1000 души на възраст между 16 и 64 години.

*Йога парализира движението в китайски град. Мъж създаде истински хаос в пътното движение в китайския град Гуанджоу, решавайки да практикува йога по средата на платното. Мъжът проснал одеяло по средата на шосето и започнал ежедневните си йога упражнения. По време на най-интензивния сутрешен трафик движението било напълно парализирано. Без да обръща внимание, човекът си вдигал краката в посока на вятъра и се наслаждавал на йогата, слушайки обидите на шофьорите в заобикалящите го автомобили. Служители на полицията най-накрая успели да достигнат до мястото, прекъснали тренировката и арестували йогата.

 

Най-четените