Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Китайските туристи похарчили $102 млрд. за година

Благодарение на силния растеж в Китай се формира платежоспособна средна класа, която харчи все повече Снимка: Getty Images
Благодарение на силния растеж в Китай се формира платежоспособна средна класа, която харчи все повече

Китай стана най-големият източник на приходи от туризъм в света, след като туристите от Поднебесната империя са похарчили $102 млрд., изпреварвайки досегашния лидер Германия, показва годишното проучване на Международната организация по туризъм към ООН (UNWTO).

Броят на китайските туристи е нараснал от 10 млн. през 2000 г. на 83 млн. през 2012 г., констатира базираната в Мадрид служба на световната организация. Освен това и парите, които харчат китайците, са скочили 8 пъти за същия период, и с 40% за година - от 73 млрд. долара през 2011 г. на 102 млрд. долара м.г.

След Китай се нареждат Германия и САЩ, чиито туристи са похарчили в чужбина по около 84 милиарда долара. Сред другите нови страни, чиито граждани пътуват все повече, са Русия и Индия. Русия се е изкачила от седмо на пето място в класацията с 32% увеличение на похарченото за туризъм до $43 млрд. Бразилия се е придвижила от 29-о място през 2005 г. на 12 през 2012 г. с $22 млрд.

Според данните на НСИ през 2012 г. българите са похарчили зад граница малко над 431млн. лева. В сравнение с предходната година разходите са се свили почти наполовина - с 53%.

Развиващите се икономики ще продължат да движат ръста на туризма, казва генералният секретар на UNWTO Талеб Рифаи. Впечатляващото увеличение на разходите в Китай и Русия отразява притока на нарастващата средна класа от тези страни към туристическия пазар, който ще промени картата на световния бизнес, добавя той.

Ключовите традиционни пазари също отчитат известно повишение на разходите, като при Германия и САЩ е с 6% за година. От страните в Топ 10 спад има само при Франция и Италия, съответно с 6% и 1%.

 

Най-четените