Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Първанов поиска алтернатива на Борисов

Премиерът се ръкува с президента преди няколко месеца, но двамата периодично се захапват един друг в публичното пространство
Премиерът се ръкува с президента преди няколко месеца, но двамата периодично се захапват един друг в публичното пространство

Държава, в която премиерът се опитва да превърне 8 милиона сънародници в обекти на своята политика, не е зле да има алтернативна визия, алтернативна политика, каза днес Георги Първанов

Изказването си държавният глава направи по повод думите на министър-председателя Бойко Борисов, че президентът е политически субект, а не институция и трябва да си каже приоритетите, предаде кореспондентът на БГНЕС в Стара Загора.

"Георги Първанов беше държавен глава допреди няколко месеца, сега вече е политически субект и всички знаем, но се правите, че не знаете, че прави политически проект", каза вчера премиерът Бойко Борисов.

Според Първанов, в момента в България трябва да се говори и да се състои дебат за реалните проблеми в страната като здравеопазване, социалната сфера - как да се решат финансовите проблеми чрез бюджет 2011.

Георги Първанов каза и още, че не може да отговаря докрай на такива "закачки".

"Политиката е място за разумния компромис, място, където трябва да се спазват правилата. Аз спазвам правилата", заяви държавният глава.

Президентът присъства днес на тържеството по случай откриването на новата учебна година в Тракийския университет в Стара Загора.

В поздравителното си слово той посочи, че живеем във време, в което отношението към науката и образованието е нихилистично.

"Категорично не приемам виждането, съгласно което на тях се гледа като на някаква тежест, като бреме за бюджета и средствата за висше образование обикновено са на остатъчен принцип, каквото остане", каза още Първанов.

Според президента е нужен нов модел за развитието на висшето образование, който предполага нов модел на учебния процес и преподаване, действена система за оценяване, както и изграждане на реален рейтинг на университетите в България.

 

Най-четените