Нова атака срещу естакадата в жк "Лозенец" | webcafe.bg
newscafe

Нова атака срещу естакадата в жк "Лозенец"

Цветана Георгиева 04.01.2013, 16:18 (обновена 05.01.2013, 09:01)

1 от 2 снимки Назад Напред

Трафик

Снимка: © Явор Николов

Кръстовището до Семинарията традиционно е една от тапите на трафика в София

Продължава гражданският отпор срещу бъдещата естакада в столичния жк. „Лозенец" при кръстовището на бул. „Пейо Яворов" и ул. „Стоян Михайловски". Ново становище до Столична община внесе групата срещу строежа, обединяваща жители на квартала и екоактивисти.

Целта на местните е да спрат планираното преминаване на бул. „П. Яворов" на второ ниво над кръстовището при Семинарията, като по наземното трасе ще бъде възродена трамвайната линия към Дианабад и Студентски град.

Групата възразява срещу липсата на алтернативни предложения по възловия проект, представен като шанс за отпушване на трафика между северната и южната част на София.

Недоволните се опасяват, че скоростната надземна отсечка ще стимулира автомобилния трафик по бул. „П. Яворов" и продължаващия след него бул. „Н. Вапцаров" към следващото кръстовище - Кошарите и бул. „Черни връх".

Новото писмо е адресирано до кмета Йорданка Фандъкова, главния архитект Петър Диков и районния кмет Любомир Дреков.

Строежът на естакадата, предвиден да започне тази година, бе на няколко пъти изтъкнат от премиера Бойко Борисов с важност за инфраструктурното развитие на София през 2013 година.

Проектът е дело на „Главболгарстрой", както и новооткритото кръстовище на две нива при Телевизионната кула.

Жители от квартала и екоактивисти искат доказателство защо е нужна естакада

Новата естакада ще бъде максимално скъсена и ниска, а специална шумоизолизаща стена (по аналог с бул. "Брюксел") ще пази жилищните сгради. Скритата гледка към гората ще бъде компенсирана със зеленина по стената.

Предвижда се надземното трасе да е с по 2 ленти за движение във всяка посока. Естакадата ще поеме директния трафик, докато съществуващото трасе на бул. „Никола Вапцаров" ще бъде ползвано от хората на квартала и непосредствено граничещите с него територии.

Едната му лента ще бъде превърната в зона за паркиране на хората от квартала, което някои от тях считат за хвърляне на прах в очите, защото като цяло районът, в който живеят, ще стане по-шумен, замърсен и задръстен от автомобили.

„Не е допустимо да бъде построена бетонова естакада на 15 м. от жилищата и с височина до техния трети етаж", настояват недоволните с писмото си.

Пътят през Борисовата вече отпадна

Главният архитект Петър Диков вече се отказа от по-спорната идеята да се строи нов път, който да свързва бул. „Пейо Яворов" с ул. „Сребърна", отваряйки пряка отсечка до жк. „Хладилника".

Четирилентовата скоростна отсечка щеше да отреже малка част от Борисовата градина, минавайки зад болница „Токуда", релсите на бившата гара „Пионер" и отхапвайки края на терена на някогашния увеселителен парк „София Ленд".

След протестна акция кметът Йорданка Фандъкова изтегли проекта от дневния ред на общинските съветници, а по-късно Диков одобри предложението на гражданския сектор да се използва вече съществуващият път зад болница „Токуда".

По-късно Диков изтегли доклада си от СОС, за да проектирано наново решението за кръстовището. С това процедурата започна отначало от ниво публично представяне и обществено обсъждане.

Бъдещият път към жк "Хладилника" ще използва максимално наличната инфраструктура в местността "Погребите" на Борисовата градина - без сеч на дървета ще се прокара автомобилна връзка до ул. "Сребърна".

Това трасе е необходимо, защото в момента няма друга връзка в този район, казва главният архитект на столицата Петър Диков пред Webcafe.bg, въпреки че е в противоречие с разбирането му, че строежът на нови пътища не намалява трафика.

В този случай допълнителната пътна артерия няма алтернатива, още повече, че е заложена в устройствения план на София.

Не с такъв размах бяха промените, които проектът претърпя по отношение на естакадата, а протестиращите твърдят, че са готови да се борят докрай.

Oще: естакада  лозенец  петър диков  сос  столична община  строеж 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 06.01.2013, 00:30

5 жоро | 06.01.201300:49

Здравейте,смятам,че вече се прекалява с темата.Да вярно, планираното преди трасе през парка беше грешка,но сега протест и срещу това да се разтовари кръстовището е преиграване!Но това е България-ако не се прави нищо-рев,че не се прави,ако се прави-защо се прави,та няма угодия Чуди се Затова предлагам не само мрънкане,но и предложения,та моето предложение е естакадата да се запази,кръстовището на първо ниво-няма начин, остава си регулирано със светофари,а трамвая да преминава тунелно под кръстовището!
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 04.01.2013, 17:32

4 Peter Dimitrov Atanassov | 05.01.201312:06

Ако е тунел е ок. Ако е естакада създава нови дискусии, проблеми и т.н. Нали на телевизонната кула е с тунел, защо и тук да не е?
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 12.11.2012, 12:55

3 aryan | 05.01.201301:25

Бързите връзки в жилищни райони е редно да са подземно построени,а не надземно.Спестяват се пари ,пространство и не се скриват красиви гледки ,ако има такива ( в цяла Европа е така) . Единствено се правят надземни съоръжения над гари,магистрали и промишлени зони.Но тунелите имат един съществен недостатък,не се забелязват от далеч и самовлюбените управници не могат да ги ползват за пиедестал, на който да показват простотията си.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 04.01.2013, 22:39

2 Christiana Karaivanova | 04.01.201323:01

Много жалко ако Столична община се поддаде на шепа малоумници ( простете за израза ). Презо това кръстовище минавам всеки ден. Естествено, че трябва да има бърза връзка от Цариградско шосе, през телевизионната кула, оттам през това кръстовище и към Сребърна, за излезе трафикът на Черни връх и от на Околовръстното. По този начин няма да има тапа на Кошарите, както се опасяват тези хора.
Най-добре беше предложението на арх.Диков с построяването на скоростна лента през малка част от Борисовата градина ( за 50 или 100 дървета ставаше въпрос ). Ако се използва улицата зад Токуда, ще се получи тапа ( то и без това е тясна, има паркирали автомобили на хора, които работят в района) и "еко-ефектът" от бензиновите изпарения от чакащи коли в тапата ще е много по-голям от отсичането на тези дървета.
Под този "протест" прозира криворазбрания интерес на шепа хора, явно живееши в околните сгради, че естакадата на 2 нива ще им скрие гледката към градината. Това противоречи на обществения интерес ( или поне на много по-голяма част хора, да не кажа холяди) от бързото преминаване на това невралгично кръстовище.
Знаете ли, господа "протестиращи", че в пикови часове колоната автомобили по Симеоновско шосе започва почти от Зоопарка при бул. Г.М.Димитров и стига до въпросното кръстовище? Това една редица от 3 колони автомобили в продължение на сигурно 1-2 км ! Изпарениято от двигателите са невероятни е екобомбата е страшна. Това може да се премахне като се осъществи проектът на 2 нива! И живущите в района имат интерес от това , а не да реват, че нямат да имат гледка.
Май е време и ние транзитно преминаващите да направим група в подкрепа и то на първоначалния проект на общината !
   

оценка

+6 -4

Регистриран на: 05.02.2011, 12:23

1 AlahAkbar | 04.01.201318:30

"Новата естакада ще бъде максимално скъсена и ниска, а специална шумоизолизаща стена (по аналог с бул. "Брюксел") ще пази жилищните сгради. Скритата гледка към гората ще бъде компенсирана със зеленина по стената."

Ако не беше толкова жалко, щеше да е смешно ... не разбирам
   

оценка

+1 -2