Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нова атака срещу естакадата в жк "Лозенец"

Кръстовището до Семинарията традиционно е една от тапите на трафика в София Снимка: Явор Николов
Кръстовището до Семинарията традиционно е една от тапите на трафика в София
Това трасе зад болница "Токуда" ще бъде използвано за нов пробив към кв. "Хладилника", вместо да се секат дървета за ново шосе в непосредствена близост до него Снимка: Явор Николов
Това трасе зад болница "Токуда" ще бъде използвано за нов пробив към кв. "Хладилника", вместо да се секат дървета за ново шосе в непосредствена близост до него

Продължава гражданският отпор срещу бъдещата естакада в столичния жк. „Лозенец" при кръстовището на бул. „Пейо Яворов" и ул. „Стоян Михайловски". Ново становище до Столична община внесе групата срещу строежа, обединяваща жители на квартала и екоактивисти.

Целта на местните е да спрат планираното преминаване на бул. „П. Яворов" на второ ниво над кръстовището при Семинарията, като по наземното трасе ще бъде възродена трамвайната линия към Дианабад и Студентски град.

Групата възразява срещу липсата на алтернативни предложения по възловия проект, представен като шанс за отпушване на трафика между северната и южната част на София.

Недоволните се опасяват, че скоростната надземна отсечка ще стимулира автомобилния трафик по бул. „П. Яворов" и продължаващия след него бул. „Н. Вапцаров" към следващото кръстовище - Кошарите и бул. „Черни връх".

Новото писмо е адресирано до кмета Йорданка Фандъкова, главния архитект Петър Диков и районния кмет Любомир Дреков.

Строежът на естакадата, предвиден да започне тази година, бе на няколко пъти изтъкнат от премиера Бойко Борисов с важност за инфраструктурното развитие на София през 2013 година.

Проектът е дело на „Главболгарстрой", както и новооткритото кръстовище на две нива при Телевизионната кула.

Жители от квартала и екоактивисти искат доказателство защо е нужна естакада

Новата естакада ще бъде максимално скъсена и ниска, а специална шумоизолизаща стена (по аналог с бул. "Брюксел") ще пази жилищните сгради. Скритата гледка към гората ще бъде компенсирана със зеленина по стената.

Предвижда се надземното трасе да е с по 2 ленти за движение във всяка посока. Естакадата ще поеме директния трафик, докато съществуващото трасе на бул. „Никола Вапцаров" ще бъде ползвано от хората на квартала и непосредствено граничещите с него територии.

Едната му лента ще бъде превърната в зона за паркиране на хората от квартала, което някои от тях считат за хвърляне на прах в очите, защото като цяло районът, в който живеят, ще стане по-шумен, замърсен и задръстен от автомобили.

„Не е допустимо да бъде построена бетонова естакада на 15 м. от жилищата и с височина до техния трети етаж", настояват недоволните с писмото си.

Пътят през Борисовата вече отпадна

Главният архитект Петър Диков вече се отказа от по-спорната идеята да се строи нов път, който да свързва бул. „Пейо Яворов" с ул. „Сребърна", отваряйки пряка отсечка до жк. „Хладилника".

Четирилентовата скоростна отсечка щеше да отреже малка част от Борисовата градина, минавайки зад болница „Токуда", релсите на бившата гара „Пионер" и отхапвайки края на терена на някогашния увеселителен парк „София Ленд".

След протестна акция кметът Йорданка Фандъкова изтегли проекта от дневния ред на общинските съветници, а по-късно Диков одобри предложението на гражданския сектор да се използва вече съществуващият път зад болница „Токуда".

По-късно Диков изтегли доклада си от СОС, за да проектирано наново решението за кръстовището. С това процедурата започна отначало от ниво публично представяне и обществено обсъждане.

Бъдещият път към жк "Хладилника" ще използва максимално наличната инфраструктура в местността "Погребите" на Борисовата градина - без сеч на дървета ще се прокара автомобилна връзка до ул. "Сребърна".

Това трасе е необходимо, защото в момента няма друга връзка в този район, казва главният архитект на столицата Петър Диков пред Webcafe.bg, въпреки че е в противоречие с разбирането му, че строежът на нови пътища не намалява трафика.

В този случай допълнителната пътна артерия няма алтернатива, още повече, че е заложена в устройствения план на София.

Не с такъв размах бяха промените, които проектът претърпя по отношение на естакадата, а протестиращите твърдят, че са готови да се борят докрай.

 

Най-четените