Миграция към weba, читателите на преса оредяват | webcafe.bg
newscafe

Миграция от вестниците към weba

Webcafe.bg 14.03.2011, 16:51 (обновена 14.03.2011, 20:43)
шаман, интернет,онлайн

Според ежегодно проучване на Pew Research Center вече почти половината от възрастните американци (47%) ползват интернет през мобилен телефон или таблет, за да четат новини и информация срещу 40%, които продължават да разчитат на вестниците и други печатни издания

За първи път броят на читателите на онлайн медии е задминал броя на хората, които четат печатни издания.

Според резултатите на ежегодно провеждано проучване на Pew Research Center вече почти половината от възрастните американци (47%) ползват интернет през мобилен телефон или таблет, за да четат новини и информация срещу 40%, които продължават да разчитат на вестниците и други печатни издания.

"Миграцията към интернет забързва темпове", коментира Том Розенщийл, директор на Project for Excellence in Journalism към Pew Research. Според него "бързото навлизане на таблетите и разпространението на смартфоните само помага на онлайн изданията да наберат скорост".

За първи път и приходите от онлайн реклама надминават тези в печатните издания. Свиването на приходите на вестниците не се дължи само на кризата, която бе последвана от свиване на рекламния пазар. "Все повече хора предпочитат да четат новини в интернет, а рекламодателите следват читателите", коментират от Pew Research.

Приходите на американските вестници от реклама за 2010 г. са 22.8 млрд. долара. Това означава, че за последните 4 години те са намалели с 46%. За разлика от тях онлайн медиите отчитат за същия период увеличение на приходите с 3 млрд. долара. Така рекламите в интернет са се увеличили до 25.8 млрд. долара, показват данните на анализаторите.

Тиражите на американските вестници през изминалата година са продължили да спадат, макар и по-бавно от предишните, се казва още в анализа на Pew. Вестниците изпитаха отрицателните ефекти на свитите приходи от реклама под формата на принудително намаляване на персонала, в което влиза съкращаването на репортери и редактори, коментират анализатори. По данни на Pew Research в момента средният брой журналисти в редакция е с 30% по-малък спрямо 2000 г.

Печатните издания се опитват да наваксат спада в продажбите на реклама и по-ниския си тираж с въвеждането на платени абонаменти за сайтовете си. Пример е The New York Times, който скоро ще въведе онлайн такса. Въпреки това, първоначалните реакции на потребителите към този модел не са особено обещаващи и едва 1% от тях са избрали да плащат за новини онлайн.

"Много новинарски организации се стремят към мобилни платформи и по-специално към мобилни приложения, за да предложат нови начини за генериране на абонати и приходи от рекламна дейност на местните пазари", отбеляза Лий Рейни, директор за интернет на Pew Research Center & American Life Project. "Проучването обаче показва, че има още много път преди това да се случи."

Oще: вестници  журналисти  онлайн  преса  реклама  тиражи  читатели 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани