Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Румен Петков обвини в. "Сега" за саботаж на проекта за F 1

Петков изтъкна, че България никога не е била по-близо до подписването на договор с Формула 1.
Петков изтъкна, че България никога не е била по-близо до подписването на договор с Формула 1.

Вестник "Сега" няма намерение да строи писта за Формула 1 и няма никакъв личен интерес да саботира начинанията на Румен Петков, макар да ги смята за нелепи в днешната икономическа ситуация, пише в позиция на в. „Сега" по скандала с пистата за "Формула 1".

Представител на арабската компания EABG Ануар Бадуан пристигна в София в събота и потвърди пред журналисти интереса й към проекта за изграждане на писта за Формула 1 в България, както и към инвестиции в земеделие и недвижими имоти.

Той опроверга информацията на в. "Сега", че фирмата не смята да участва в подобен проект и също така заяви, че компанията е била рекетирана чрез и-мейл от човек, чиято съпричастност към проекта така и не стана ясна.

Вчера председателят на организационния комитет за изграждането на писта за Мото Джи Пи и Формула 1 в България Румен Петков заяви, че систематично има стремеж за взривяването на проекта за Формула 1. В България целта е да се бламира този проект, заяви той.

Петков изтъкна, че България никога не е била по-близо до подписването на договор с Формула 1. Според него обаче има писмо, написано от журналист и изпратено до компанията EABG, с което се призовава фирмата да не инвестира в проекта и се обяснява защо.

"Има извращаване на действителността и има невярна информация, поднесена от някои средства за масова информация", смята Петков. Според него съдържанието на изпратеното писмо до представител на компанията е "гнусно". Оказа се, че тази сутрин съветникът на компанията Ануар Бадуан, който е на двудневно посещение у нас е получил e-mail, който гласи "Please, send me $ 94 341 433 to improve atmosphere"/ буквално "Моля, изпратете ми 94 341 433 долара, за да подобря ситуацията"/. Подател е "Alex Tzakov". Самият Бадуан не знае кой е човекът, който му е пратил съобщението", каза Петков.

Вестник "Сега" коментира, че още по-нелепо е хората, подвели премиера Бойко Борисов и създали неприятности на потенциалните си партньори от фирмата EABG в собствената им страна, като са представили един уважаван бизнесмен като шейх, а компанията му като държавна, да обвиняват в. "Сега", че иска да навреди на правителството и на компанията EABG.

Писмото на г-н Раид Абу Худра, изпълнителен директор на EABG, публикувано в два поредни броя на "Сега", е автентично и не е дописвано. То е изпратено от личния имейл на г-н Худра и цялата кореспонденция с него се пази в редакцията", заявяват от вестника.

"Що се отнася до искането за $94 млн., за да се потуши скандалът, коeто г-н Петков разглежда като част от сценария за саботаж на пистата за Формула 1, само ще отбележим факта, че то е изпратено на личния имейл на г-н Бадуан, който вчера бе разпространен в официалното съобщение на министерството на икономиката и бе публикуван в редица сайтове. Всеки човек с елементарна компютърна грамотност може да създаде имейл и да изпрати подобно писмо.

Вестник "Сега" призовава г-н Петков да сезира компетентните органи, които да направят разследване по случая.

"Вестник "Сега" винаги се е стремял да проверява информацията, която предоставя на своите читатели, от няколко източника. Точно това бе направено в случая. Крайно време е политиците да спрат да оправдават собствените си гафове с медиите и да прикриват своята некомпетентност с теории за световен заговор", пише в позицията на вестника, подписана от главния редактор Теодора Пеева.

Скандалът с пистата на Формула 1 в България избухна, след като в петък в. „Сега” публикува опровержение от страна на инвеститора от Абу Даби на изявленията на българските институции, че ще инвестира в проекта, че е държавна и че собственикът й е шейх.

Тогава министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков призна, че е станал гаф с представянето на инвеститора, но информацията била от придружаващите го лица. По-късно стана ясно за посещението на неин представител, за да изчисти недоразумението.

По думите на Бадуан до два месеца представители на арабския консорциум от 67 частни компании отново ще дойдат в България, за да кажат окончателно за какво са готови да дадат парите си.

"Нашият председател не е член на кралското семейство, но е приятел на шейховете и е много уважаван бизнесмен", каза Бадуан. По думите му предстои да бъдат направени редица проучвания през следващите месеци. След като резултатите от тях са готови, ще ги обсъдим с вашето правителство, посочи Бадуан, цитиран от БТА.

Неправителствени организации предложиха пистата да е в  "Кремиковци"

Неправителствени организации предлагат проекта за писта за Формула 1 да бъде реализиран върху табаните на "Кремиковци", а не върху терена на бившето военно летище в Доброславци. Това е заявил арх. Димитър Димитров от сдружение "Граждани за София", цитиран от БТА.

Комбинатът е в ликвидация, а в средата на септември е назначен и търг за активите му.

Според Гражданска инициатива "Нов общ устройствен план", "Граждани за София", Екосдружение "Връбница-Надежда" и Група Граждански екологични организации табаните на спрелия работа металургичен комбинат, западно от открития рудник, с площ около 1500 дка, са с най-подходящи условия за изграждане на писти за Формула 1 и Мото Гран При.

Проблемът е обаче, че не е ясно дали табаните са все още собственост на "Кремиковци".

Според представители на граждански сдружения идеята за писта на мястото на летището не е обсъждана с обществеността на София и не са предложени алтернативи. "Нас ни смущава, че се определя един терен безалтернативно, не се разглеждат различни терени и площадки, каза Снежинка Цветанова от Екосдружение "Връбница-Надежда".

Организациите предлагат върху 3200-те декара на Доброславското летище да се изгради нов Студентски град - върху 2000 дка, национален спортен комплекс - върху 600 декара, а върху останалата част - национален киноцентър. 

 

Най-четените