Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Всеки втори българин - редовно в мрежата

Мъжете ползват по-активно Интернет от жените Снимка: Getty Images
Мъжете ползват по-активно Интернет от жените

Повече от половината домакинства у нас имат достъп до интернет, предаде БТА, като се позова на  проучване на НСИ за използването на информационно - комуникационните технологии.

Анкетирани са 4161 домакинства и 9198 души на възраст 16-74 навършени години. Такова проучване се прави във всички държави от ЕС.

През 2013 г. 53.7% от домакинствата в България имат интернет в домовете си, а ръстът е с 2.8 процентни пункта спрямо предходната година.

Същото е увеличението и на относителния дял на домакинствата, използващи широколентов достъп (2.8 процентни пункта), като той достига до 53.6 на сто за 2013 г., или почти всички домакинства с достъп до интернет имат бърза и надеждна връзка.

Увеличава се делът на хората, които редовно са в мрежата - 51.2% от населението на възраст 16-74 навършени години използва интернет всеки ден или поне веднъж седмично, сочат данните на НСИ.

Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените - съответно 52.6 и 50 на сто.

Значителни са и различията за редовно използващите интернет по образование. Докато 86.1% от хората с високо образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 19.2% от хората с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които интернет предоставя.

През 2013 г. 22.6 на сто от хората са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с държавната администрация и местното самоуправление.

Жените са значително по-активни от мъжете при използването на предлаганите онлайн услуги от публичната администрация - съответно 24.1 и 21 на сто.

Постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват за лични нужди онлайн. За текущата година 12.1 на сто от хората на възраст 16-74 навършени години са направили онлайн покупки през последните дванадесет месеца, което е с 2.9 процентни пункта повече спрямо предходната година.

Няма съществени различия между мъжете и жените при онлайн пазаруването - съответно 12.3 и 12 на сто.

Цел на "Програмата в областта на цифровите технологии за Европа" е до 2013 г. всички да имат широколентов достъп до интернет. Като цел в "Европа 2020" е поставено и до 2020 г. да се доставя по-високоскоростен интернет до дома (най-малко 30 Mbps) и ползването на връзка от над 100 Mbps от 50% от домакинствата.

На ниво ЕС ще се работи върху представяне на стабилна нормативна рамка, която да стимулира инвестициите във високоскоростен интернет.

 

Най-четените