Всеки втори българин - редовно в мрежата | webcafe.bg
newscafe

Всеки втори българин - редовно в мрежата

Webcafe.bg 14.12.2013, 13:10 (обновена 16.12.2013, 10:56)
мъж

Снимка: © Getty Images

Мъжете ползват по-активно Интернет от жените

Повече от половината домакинства у нас имат достъп до интернет, предаде БТА, като се позова на  проучване на НСИ за използването на информационно - комуникационните технологии.

Анкетирани са 4161 домакинства и 9198 души на възраст 16-74 навършени години. Такова проучване се прави във всички държави от ЕС.

През 2013 г. 53.7% от домакинствата в България имат интернет в домовете си, а ръстът е с 2.8 процентни пункта спрямо предходната година.

Същото е увеличението и на относителния дял на домакинствата, използващи широколентов достъп (2.8 процентни пункта), като той достига до 53.6 на сто за 2013 г., или почти всички домакинства с достъп до интернет имат бърза и надеждна връзка.

Увеличава се делът на хората, които редовно са в мрежата - 51.2% от населението на възраст 16-74 навършени години използва интернет всеки ден или поне веднъж седмично, сочат данните на НСИ.

Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените - съответно 52.6 и 50 на сто.

Значителни са и различията за редовно използващите интернет по образование. Докато 86.1% от хората с високо образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 19.2% от хората с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които интернет предоставя.

През 2013 г. 22.6 на сто от хората са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с държавната администрация и местното самоуправление.

Жените са значително по-активни от мъжете при използването на предлаганите онлайн услуги от публичната администрация - съответно 24.1 и 21 на сто.

Постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват за лични нужди онлайн. За текущата година 12.1 на сто от хората на възраст 16-74 навършени години са направили онлайн покупки през последните дванадесет месеца, което е с 2.9 процентни пункта повече спрямо предходната година.

Няма съществени различия между мъжете и жените при онлайн пазаруването - съответно 12.3 и 12 на сто.

Цел на "Програмата в областта на цифровите технологии за Европа" е до 2013 г. всички да имат широколентов достъп до интернет. Като цел в "Европа 2020" е поставено и до 2020 г. да се доставя по-високоскоростен интернет до дома (най-малко 30 Mbps) и ползването на връзка от над 100 Mbps от 50% от домакинствата.

На ниво ЕС ще се работи върху представяне на стабилна нормативна рамка, която да стимулира инвестициите във високоскоростен интернет.

Oще: българия  домакинства  ес  жени  интернет  мъже  онлайн  пазаруване 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.