Вестниците казват кой им е собственикът | webcafe.bg
newscafe

Вестниците казват кой им е собственикът

Webcafe.bg 05.01.2013, 10:24 (обновена 05.01.2013, 11:15)
фенове, вестници

Снимка: © Getty Images

Най-късно до 11 януари вестниците у нас трябва да обявят собствениците си

Министерството на културата напомня, че съгласно промените в Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения, издателят на произведени в България периодични печатни произведения трябва да публикува в първия брой за всяка календарна година информация, идентифицираща действителния му собственик.

В седемдневен срок от отпечатването на първия брой на печатното произведение за всяка календарна година издателят е длъжен да подаде в Министерството на културата и декларация по образец, одобрен от министъра на културата, която идентифицира действителния му собственик.

Законът изисква също така издателят на периодични печатни произведения в седемдневен срок от настъпването на промяна на действителния му собственик да подаде декларация в Министерството на културата.

Първите броеве за Новата година на българските вестници излязоха в първите работни дни тази седмица, следователно най-късно до края на следващата седмица трябва да обявят собствениците си.

Министерството на културата публикува на интернет страницата си информацията, идентифицираща действителния собственик на издателя в 10-дневен срок от получаването на декларациите.

До момента е известно, че в. "Сега" е собственост на "Овергаз", в. Капитал дейли - на Иво Пропокопиев и Теодох Захов, "Монитор", "Телеграф" и "Политика" -  на "Нова медийна българска група", управлявана от бившия директор на Българския спортен тотализатор Ирена Кръстева, в. "Преса" и сп. "Тема" се сдоби с нов мажоритарен собственик, на мястото на първоначалния си издател Обединена медийна група: швейцарската компания PTC Presse-, Televisions- und Communications-Beteiligungs AG, чийто собственик е Харалд фон Зеефрид.

Той беше представен като "швейцарски бизнесмен и консултант в областта на медиите". Любопитното е, че Зеефрид е акционер и в издателя на "Труд" - "Медиа холдинг" с 28%, при това още от времената, когато  немската вестникарска компания ВАЦ притежаваше двата водещи всекидневника "Труд" и "24 часа".

За техни собственици все още се водят Огнян Донев и Любомир Павлов.

Често в собствеността на медии и компании изобщо се използва фигурата на т.нар. сламен човек, подставеното лице. Това може да е дружество, регистрирано в някоя от зоните с офшорен режим в Европа - такива има в Швейцария, Холандия, Ирландия и др.

Oще: вестници  закон  издатели  медии  министерство на културата  собственост 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

2 паяка | 05.01.201314:11

Това не знам какво беше? Диверсия някаква...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

1 паяка | 05.01.201314:09

§Ў WebCafЁ¦ BG Ltd §й§Ъ§Ц §Ц?
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани