Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

200 000 001 лева за "Товарни превози" ще е успех

Колко ли ще вземем за "Товарни превози", при положение, че министърът на транспорта подсказа, че цена от 200 000 001 лева би била успех
Колко ли ще вземем за "Товарни превози", при положение, че министърът на транспорта подсказа, че цена от 200 000 001 лева би била успех

Замрялата след "Булгартабак" приватизация отново тръгва, този път с две прелюбопитни дружества - златната кокошка на БДЖ "Товарни превози" и "Техноекспортстрой", нашумяло покрай готвената при кабинета на Царя концесия за магистрала "Тракия".

Само една фирма е подала документи за "Товарни превози" - "Дует Рейлуей-България". Срокът за това изтече вчера. Ако намеренията й за участие са сериозни, до 18 септември фирмата би трябвало да представи в АП документи за съответствие с предварителните квалификационни изисквания, казва пред БНР шефът на Агенцията по приватизация Емил Караниколов.

"Дует Рейлуей-България" е част от регистран в Люксембург холдинг, в който са включени още две английски дружества. За нас е добър финансов инвеститор, но нека първо да видиме дали ще отговаря на изискванията за класифицирана информация. Днеска изпращаме към службите съответно цялата информация, която ни беше подадена", заявява Караниколов.

По думите му АП е подготвила процедура, при която основна тежест ще бъде цена плюс "социални елементи, които са задължителни", инвестиции от минимум 50 милиона лева за първите 3 години, като половината от тях трябва да се направят още в първата година.

Наскоро транспортният министър Ивайло Московски обяви, че логичната продажна цена на "БДЖ-Товарни превози" е поне 200 млн. лева С тази сума се надяваме да покрием поне част от задълженията, които железницата има към кредиторите, каза той. Всичко над 200 милиона лева би било успех, заяви Московски, който не разбирал защо всички казват, че се продава единственото печелившо нещо в железниците, при положение, че "Товарни превози" било на загуба.

Трима кандидати за "Техноекспортстрой"

Трима са закупили документация за участие в публично оповестения конкурс на един етап за продажбата на 100 % от капитала на "Техноекспортстрой"-София: "АТ Инженеринг 2000" - София, Адвокатско съдружие "Спасов и Братанов" - София и адвокат Петър Георгиев.

Предишните две приватизационни процедури за раздържавяването на "Техноекспортстрой" бяха прекратени заради липса на инвеститорски интерес. В тях предварително беше обявена минималната цена.

Сега приватизацията тръгва отново, но с конкурс. Депозитът за участие е 10 милиона лева. В конкурса имат право да участват стратегически или финансови инвеститори.

За стратегическите инвеститори се изисква да извършват дейности по проектиране, строителство и инженеринг като размерът на приходите от тези дейности за последните три финансови години трябва да е минимум 20 милиона лева. Изискване за финансовите инвеститори е в последните три финансови години да управляват активи на стойност не по-малка от 20 млн. лева.

 

Най-четените