Най-много за медии плащат от БСП и ББЦ | webcafe.bg
newscafe

Най-много за медии плащат от БСП и ББЦ

Webcafe.bg 14.05.2014, 16:32 (обновена 14.05.2014, 16:47)
инфографика

Не всички медии са публикували договорите си

Най-много пари за отразяване на предизборната кампания в медиите са отделили Коалиция за България и България без цензура - по над 600 000 лева. Това показва анализ на Института за развитие на публичната среда, изготвен на база публикуваните досега договори.

Според обявените данни Коалиция за България е сключила договори за реклама и участия на стойност 611 000 лева.

Над 603 000 лв. са инвестирали в предизборната си кампания от България без цензура. Коалицията от партии, с които се явява на европейските изборипроектополитика Николай Бареков, има и реклама в Google, но няма информация за размера на договора.

На трето място по стойност на сключените договори е Реформаторският блок, но парите, вложени с отразяване, са три пъти по-малко от тези на ББЦ и КБ. Реформаторите са сключвали договори в размер на 197 767 лева. ГЕРБ са отделили за това 43 120 лева, а на ДПС - близо 150 000 лева.

Анализът на Института се базира на данни от сайтовете на 27 медии - електронни и печатни. Актуална информация ще бъде публикувана в следващо изследване на Института за развитие на публичната среда, което ще е готово на 18 май.

От включените в проучването медии, само 13 са обявили оферти и са публикували информация за договорите си с участници в изборите. Няма информация какви са бюджетите на партии, коалиции и кандидати за кампаниите им в социалните медии.

В регистъра на Сметната палата само три формации са посочили парични дарения - България без цезура, АБВ и Реформаторски блок. АБВ отделя 107 000 лева за медийно отразяване, като над 70 000 лева от тях са дарения.

Таванът на средствата, които могат да бъдат похарчени в кампания за евроизбори е 2 милиона лева за партии и коалиции и 100 хиляди за Инициативни комитети. Проверката на отчетите се извършва от Сметната палата, след края на изборите.

Резултатите от мониторинга показват, че платеното съдържание се маркира ясно предимно в телевизиите, а във вестниците и онлайн изданията или няма обозначение, или присъства само маркер на страниците на вестниците и онлайн изданията, където се публикуват платени дописки и други  материали по договор с  участниците в изборите. Като пример от Института посочват поставянето на знак „Избори 2014", но без да се обозначава всеки платен материал.

Така често новинарското съдържание се смесва с платеното. Радиостанциите обикновено имат заставка преди и след блоковете с политическа реклама и се съобщава чрез звуков сигнал - „Избори за Европейски парламент".

Изводът на института е, че при тази практика, характерна и за предишни избори, трудно може се разграничи редакционното от платено съдържание, особенов пресата и онлайн изданията.


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 02.09.2010, 17:28

2 Rowan | 15.05.201408:43

Пуснете си чичко Гугъл да ви намери, колко е лимита за реклама на мажоритарен кандидат в UK. Горките кандидат депутати, направо са клошари в сравнение с нашите... Както и нашия народ в сравнение с хората на острова...

Явно парите за реклама на политиците са обратнопропорционални на доходите на населението, което пък води до много интересен извод, как да се повиши благосъстоянието на хората в България...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 30.09.2010, 17:54

1 Scooby Doo | 14.05.201420:07

От де толкоз пари бря? Аре за БСП уж партийна субсидия, ама ББЦ от къде изкараха толко кинти?
Или викате дай да не задаваме неудобни въпроси баш преди изборите.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани