Китайци спасяват "Пежо" | webcafe.bg
newscafe

Китайци спасяват "Пежо"

Webcafe.bg 15.10.2013, 17:27 (обновена 16.10.2013, 14:25)
1

Френският автомобилен гигант пострада от кризата

Френското правителство и китайската компания „Донфенг" ще налеят 3 млрд. евро в закъсалия автомобилостроителен гигант "Пежо Ситроен" (PSA) срещу по 30% от собствеността, предаде Ройтерс, като се позова на свои източници. След увеличението на капитала, фамилията Пежо ще изгуби контрола над групата, а делът на "Дженеръл Мотърс" ще бъде намален.

Американците взеха 7% от компанията в началото на 2012 г. срещу 1 млрд. евро, но сътрудничеството между автомобилните производители беше съпроводено със значителни затруднения заради различия в позициите на двете ръководства и несъвместимост в дизайните.

Според анализатори, „Пежо" е в много тежка ситуация, въпреки твърденията на мениджърите, че компанията ще достигне заложените за 2013 г. цели. Тя приключи миналата година с 5 млрд. евро загуба. Компанията силно разчиташе на европейския пазар и особено на средиземноморските държави. Затова и кризата от последните години я принуди да съкращава работници и да затваря фабрики.

„Дженъръл Мотърс" и „Пежо" имат поне 5 общи проекта за автомобили, които трябва да се появят на пазара между 2016 г. и 2018 г. Въпреки това, в договра е записано, че американците могат да излязат от съюза, ако контролът над PSA се промени.

„Пежо" и „Донфенг" имат и в настоящия момент джойнт венчър, наречен DPCA. При сключване на сделка, китайците ще получат още технологии, а в замяна ще помогнат за проникването на френския производител на нови пазари.

Друг европейски производител - „Волво", също има китайски собственик - „Гийли", след като беше продаден от „Форд" през 2010 г. Въпреки новите разработки на продукти и технологии, шведската марка все още не показва повишение на продажбите. В медиите се прокрадват и информации за мениджърски разногласия между „Гийли" и „Волво".

Вероятно и заради това акциите на „Пежо" се сринаха с близо 10% след новината за евентуално навлизане на китайци в управлението на компанията.

Oще: peugeot  автомобилостроене  донфенг  пежо 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 13.10.2011, 07:32

2 pepe | 16.10.201309:55

И как точно френските социалисти са виновни за състоянието на пазарите в Испания, Португалия, Румъния, България и Гърция, където бяха насочени основните усилия на Пежо за развитие на пазар? Или за случващото се в северна Африка, която винаги е била основен пазар на френски автомобили? Или са виновни че Пежо са избрали тези пазари?
А акциите падат заради намесата на китайци, но иначе всички купуват стоките им /на китайските комунисти Усмивка/.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.10.2011, 13:54

1 Николай Николов | 15.10.201323:44

Пежо фалира заради политиката на френските социалисти. И кой го спасява - китайските комунисти.
   

оценка

+0 -0