Председателят на ЕК открива метростанция от времето на Тодор Живков | webcafe.bg
newscafe

Голяма тупурдия за метростанция на Т. Живков

Webcafe.bg 30.08.2012, 20:46 (обновена 01.09.2012, 11:07)
Бойко Борисов и Барозу

Снимка: © Sofia photo agency

Грандиозни тържества за втория метродиаметър

Председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу открива днес метростанция "ЕС", строена преди 26 години, по времето на Тодор Живков, когато дори ЕС не е съществувал.

Метростанцията е най-старата в столичното метро. 11-те километра са част от новата линия "Обеля" - "Черни връх", която се очаква да облекчи трафика в София - по нея ще пътуват, според прогнозите, 130 000 души. На 40 метра под земята, през античен град и през два противоатомни комунистически бункера минава втората линия на софийското метро, предаде bTV.

Барозу е на еднодневно работно посещение в България днес по покана на премиера Бойко Борисов. А за тържественото откриване на метростанцията се изсипва почти целият кабинет - министрите Ивайло Московски, Лиляна Павлова, Томислав Дончев, Вежди Рашидов и кметът на столицата Йорданка Фандъкова, плюс президентът Росен Плевнелиев и еврокомисарката Кристалина Георгиева.

Вторият метродиаметър е финансиран на 50% по оперативна програма "Транспорт" - осигурени са 476 млн. евро.

Освен спирка "ЕС", ще бъдат посетени и метростанциите "Сердика", "Лъвов мост", "НДК".

След рязането на лентички Барозу ще проведе среща на четири очи с министър-председателя Бойко Борисов и среща в разширен състав, към която ще се присъединят вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов, министрите Николай Младенов, Диана Ковачева, Ивайло Московски, Лиляна Павлова.

В чест на спирка "ЕС" Столична община организира по обяд музикална програма пред НДК с участието на Поли Генова, рок група "Турбо", "Тримата тенори", Силвия Кацарова и Теди Кацарова.

На метростанция "Сердика ІІ" е организирана изложба на археологически паметници от праисторията и каменни находки от античността, представящи историята на града.

Освен каменните паметници в изложбата са представени графични реконструкции на северната порта на Сердика и на фасадата на представителната римска града, разкрита при строежа на хотел "Шератон".

Фотоси илюстрират продължителното археологическото проучване на античния град, започнало още в началото на миналия век.

Чрез снимки са демонстрирани и най-интересните находки от Сердика, които са част от основната експозиция на Националния археологически музей - бронзова глава с позлата от статуя на Аполон от II век и известната плоча-афиш, представяща цирковите представления в Сердика.

Много хубави думи

Както подобава, всеки от високите гости каза по нещо хубаво. "За мен е удоволствие да присъствам на това откриване. Това е голям ден за България и София. Радвам се, че важните моменти за страната са толкова близко свързани с ЕС", каза на откриването председателят на ЕК.

"Завършването на този проект доказва, че София е модерен град с желание да инвестира в своето бъдеще и в бъдещето на своите граждани. Този проект служи като добър пример за устойчив и интегриран обществен транспорт, а планираното му разширение към летище София, ще осигури по-бърза връзка с останалата част от Европа и света", каза още Барозу.

Борисов благодари на "тези, които завещаха 4 километра тунели от 60-те години, които използвахме", и на министри, кметове и съветници.

Шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев научи по време на церемонията от столичния кмет Йорданка Фандъкова, че ще бъде удостоен със званието "почетен гражданин на София" - заради работата му по метрото.

После Борисов каза, че Братоев трябва да благодари на него за признанието, тъй като два поредни общински съвета са ходили да му искат оставката. "Аз му казах на Братоев, че докато аз съм някакъв, той ще е в метрото", заяви премиерът.

Oще: бойко борисов  ек  жозе барозу  метро  метростанция  откриване 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 21.03.2012, 09:59

11 post deluvian | 03.09.201209:41

така е, за завода за боклук си прав. А може и наистина да се е оказало невъзможно да го построи, така като го гледам, като се запъне да прави нещо, обикновено успява. Щом не успя толкова години даже да го започне, а толкова много говори по въпроса, може трудностите да са били непреодолими. Нямам идея.
Но това, че не е построил завод за боклук, не означава, че требе да му отречеме всичко, което е свършил, или се опитва да свърши.
Все пак някои неща успя да направи, и звучи идиотски сега да обясняваме че Живков ги построил, Хан Крум ги бил построил, и прочие.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

10 Bichkiiata | 02.09.201221:18

post deluvian

O да един от кметовете през тези 20 години не беше ли Тиквата здраво се строиха тогава моловете при него отделно дойде и гениалната идея да се прекарва по диагонал на България отпадъците от София. Виж за завода за боклуци май му дойде нанагорно, ама там няма мангизи за усвояване разбираем е напънът за метро, но малко се разминават приоритетите, все ми се струва че е по-важно да не живееш в лайна.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.03.2012, 09:59

9 post deluvian | 02.09.201209:37

По времето на Живков не е имало метро.
Може да е изкопал някой някъде дупка, нещо да е мислил да прави, но метро София не е имала.
Ама големият ви проблем не е че ГЕРБ нещо са построили, а че другите управлявали 20 години преди тях основно крадоха, унищожаваха и разпродаваха.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

8 Bichkiiata | 01.09.201221:13

Kirmetz Kirmets

София беше европейски град преди 20 -25 години без метро. Сега е една клоака която се осира все повече и повече, но е с метро. От 14 години съм емигрирал и след всяко по-следващо идване градът е все по и по занемарен веднъж таксито ме прекара по Симеон защото Сливница беше в ремонт, помислих че съм в близкият изток в периодът към 13 век преливащи боклуккчийски контейнери през 50 метра до тях попдпрени на метлите си циганки с електрикови елечета люпещи семки , кучета, лайна, разпадащи се фасади изкривени ръждясали парапети...

Сигурно си малък и идея си нямаш, каква красавица беше София преди.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.09.2011, 08:58

7 янаки | 01.09.201210:27

Не мога да бъда сигурен, но се говори, че бай Тошо бил казал:

"Това, което се построи по мое време, вие не мойте го боядишете!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

6 Manuela Gerenova | 01.09.201210:17

Коя станция се казва ЕС, тази под НДК ли? Да бяхте уточнили, някой хора вчера бяхме на работа и нямахме възможност да се занимаваме с метрото.
И мен ме дразни прекомерният шум около откриването на новата линия. Гризли го е казал много добре.
Но е факт, че метрото си е голямо удобство, а спирките, доколкото успях да ги мерна из репортажите, изглеждат добре, особено тази на Лъвов мост. Покрай това облагородиха и тротоарите, "Мария Луиза" изглежда направо "европейски" на места. Поне това ако успеят да довършат даскалицата и онази тиква, премиерът, пак е нещо.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 26.03.2012, 22:48

5 Kirmetz Kirmets | 01.09.201208:14

Знаете ли, че на злобните подхвърляния, хейтърски коментари и статийки на вебчето, на хората не им пука. Те искат модерен и удобен транспорт, добра инфраструктура и комуникация която ще повлияе икономически добре на града, ще отпуши трафика, ще даде възможност на града да диша. Да не говорим и за ефекта и добрата визия, която ще покаже на чуждия турист.

Плюйте си господа, София придобива европейски вид, за ваша хейтърска и вечно мрънкаща позиция.

ПС. И не разбрах, коя е метростанцияра е на тошо? Че бил направил преди десетилетия тунел. Само че този тунел, сега е проектиран отново, адаптиран спрямо нови изисквания, архитектурно доработван. Може би ще кажете, голям праз, бай тошо направи магистрала Тракия до Пловдив, за какво ни е повече.

Идиоти!
   

оценка

+3 -2

Регистриран на: 04.10.2010, 20:33

4 Гризли | 31.08.201222:05

Гледах малко от новините по Бтв тази вечер, от откриването! По-голяма простотия не бях виждал!
То бяха едни гръмки думи, едни хвалби! Плевнята даже каза, че "метрото е гордост за цяла България" Шокиран
Докъде я докарахме - хората имат метро от 100 години, а ние се радваме като малки деца във века на техническите чудеса! Все едно сме изстреляли ракета в Космоса!

Направо се изГЕРБих от смях! Смее се
   

оценка

+2 -1

Регистриран на: 24.04.2011, 14:41

3 Чинчифон | 31.08.201215:15

Истинският баща на Софийското метро е кметът Стефан Нинов.Но Бойко Борисов обича да се прави на велик.Защото само Борисов открива обекти,които партията му все още не е успяла да съсипе.Че той дори и болници открива! Много щастлив
   

оценка

+3 -1

Регистриран на: 13.08.2011, 12:42

2 Ближи си сладоледа | 31.08.201211:32

Нещо направено по времето на Хан Аспарух няма ли, да иде Бойчето да клъцне некоя и друга финтифлюшка и там, че Живков си е направо модернист.
   

оценка

+2 -0

Най-коментирани