Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Българските медии - все по-ниЗко

IREX: Политически и корпоративен натиск, редакторски пристрастия, продажба на новинарско съдържание, както и общият спад в качеството и нивото на интелигентност на медийното съдържание разваля журналистиката в България Снимка: Getty Images
IREX: Политически и корпоративен натиск, редакторски пристрастия, продажба на новинарско съдържание, както и общият спад в качеството и нивото на интелигентност на медийното съдържание разваля журналистиката в България

Кризата в съдържанието на българските медии започна с началото на финансовата криза през 2008-2009 г.  Достигна нови дълбочини и вече засяга достъпа на българските граждани до качествено медийно отразяване на политическото, социално и икономическо развитие в страната.

Това заключение се посочва в доклад на американската организация IREX, която измерва индекса за устойчивост на медиите в 21 страни.

България, заедно с Македония и Албания е сред страните, в които медийната ситуация се влошава, което отчасти се дължи на увеличаване на политическия контрол над медиите.

За съжаление, признаците на политически и корпоративен натиск, редакторски пристрастия, продажба на новинарско съдържание, както и общият спад в качеството и нивото на интелигентност на медийното съдържание разваля журналистиката в България.

Българските медии падат на все по-ниски нива на устойчивост в много области. Най-тревожни са нападенията срещу журналисти, които от инцидентни изглежда са се превърнали в тенденция.

Автоцензурата се е превърнала в норма в повечето медии и редакторите активно налагат ограничение върху съдържанието, позволявайки продажба на новинарско съдържание на политици и корпоративни спонсори.

Друга тревожна тенденция е спадът в качествената журналистика, породена до голяма степен от причините, изброени по-горе, но също и заради ниските нива на заплащане и недостига на налични ресурси за професионално обучение.

Общата оценка за България се е понижила, продължавайки тенденцията от 2006/2007 г. Хърватия е получил най-висока оценка за състоянието на своите медии, след изследване в 21 страни. Киргизстан се завръща на върха на азиатския списък.

 

Най-четените