"Майдан" става търговска марка | webcafe.bg
newscafe

"Майдан" става търговска марка

Webcafe.bg, по Interfax 17.02.2014, 16:29 (обновена 17.02.2014, 17:11)
Украйна

Снимка: © РИА Новости

Площад "Независимост" в Киев, дал името на протестната вълна в Украйна.

Протестът в Украйна опря и до бизнеса - вече валят заявки за регистрация на търговски марки на името на култовия киевски площад "Майдан", откъдето през ноември тръгнаха вълненията срещу президента Виктор Янукович и външнополитическата ориентация на страната към Русия.

Украинският адвокат Маркиян Галабала поиска справка на заявките за регистрация на продукти и марки, съдържащи името "Майдан" или "Майдан Незалежности" (в превод - Площад „Независимост"). Информацията дали някое от подадените заявление е уважена не може да бъде предоставена, обясняват украинските власти.

Името "ЕвроМайдан" е първото поискано. На 3 декември 2013 г. това прави един от студентите в Киев - Владимир Компаниец. 27 дни по-късно такава заявка е постъпила и от Владимир Кличко, брат на настоящия опозиционен лидер Виталий Кличко. Две предложения има за името "Майдан" - от протестиращите Наталья Примаченко и Людмила Пономарева.

Други опозиционни партии, търсещи ефективно име и бърза популярност, предлагат Общоукраинско обединение "Майдан", Обществено движение „Народен Майдан", Народно обединение „Майдан", Политическа партия "Майдан", "Обединение Майдан", "Maydan" и други.

"Повечето оригинални думи, особено новите, могат да бъдат регистрирани като търговски марки. С това собственикът на марката придобива правото да забрани използването им без неговото разрешение", разяснява юристът Галабала, направил справката.

В началото на годината Асен Витанов от окупиралите Софийския университет "Св. Климент Охридски" студенти е подал заявка в Патентното ведомство да запази името "Ранобудните студенти". От редакцията се свързахме с него, като по негови думи още няма отговор, а заявката е на първата от четирите фази, през които трябва да премине.

Същото се случи и през 2011 г. с движението "Окупирай Уолстрийт", което бе признато официално като бранд от американското Бюро по регистрация на патенти и търговски марки.

Протестиращите срещу глобалното неравенство бяха изпреварени от предприемчива двойка от Лонг Айлънд - Даян и Робърт Мареска, които искаха да използват марката, за да продават тениски, шапки, раници и всякакви други атрибути, които бяха хит сред протестиращите.

Борбата за патента тогава не беше никак лесна, тъй като имаше и дружи заявки за „Окупирай Уолстрийт".

Oще: евромайдан  киев  майдан  окупирай уолстрийт  ранонобудните студенти  търговска марка  украйна 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.