Европа ни обяви за варвари заради обичая тричане на кучета | webcafe.bg
newscafe

Европа ни обяви за варвари заради обичая тричане на кучета

Webcafe.bg 08.03.2011, 11:24 (обновена 08.03.2011, 17:32)
тричане, кучета, обичай

Така изглежда "обичаят" тричане (бесене) на кучета

Европа засипа електронните пощи на българските медии с протестни писма заради брутален български обичай, съобщава в-к „24 часа".

"Вашата т.нар. традиция тричане е срам и позор за страната ви", пишат граждани на Люксембург, Швейцария, Италия, Швеция, Франция, че дори и Филипините. В други медии са получени писма и от още десетки други държави в света. Поводът да ни обявят за примитиви и варвари е странджанският ритуал тричане (бесене) на кучета, с който на 6 март отбелязаха Кукеровден.

Снимки и филмче в интернет обясняват какво е тричане: два кола стърчат на двата бряга на река, на тях е опънато усукано въже с примка. В нея се прокарва куче, примката се стяга, за да го държи, а коловете го издигат нависоко. Въжето започва да се размотава, а с него и кучето да се върти като пумпал. Върти се и от уплаха се насира, екскрементите хвърчат, докато накрая животното падне във водата, описва вестникът „обичая".

Към 300 кибици гледат радостно сеира, щракат с апаратчета снимки, викат и свирят с уста. Замаяното куче успява да доплува до брега, помагат му с мрежа да се измъкне.

YouTube е ограничил достъпа до това видео, като съдържащо насилие и неподходящо за лица под 18 години. То обаче може да се намери в българските видеосайтове.

Примитивният обичай шокира за първи път света през 2005 г. Тогава репортажни снимки на Ройтерс втрещяват европейците. Най-потресени са в Швеция, където ги отпечатват на първите страници. Правозащитни организации тогава заплашват, че България няма да бъде приета в ЕС, ако не забрани това варварство.

Същата година кметът на Царево Петко Арнаудов забранява бесенето на кучета. Забраната остава на хартия, а бесенето на псета продължава всяка година. Докато в интернет недоумяват защо е тази варварска жестокост, в Странджанско приемат ритуала за нещо нормално.

Пред камерата на TV7 кметът Арнаудов предложи етнолози да изследват обичаите в Странджа и да се произнесат. Според него местните смятат, че с тричането гонят бесовете, сиреч правели добро за селото.

"Да си гледат работата (европейците - бел. ред.), ние продължаваме тайно да си тричим нашите кучета, защото това е древен обичай и тая година пак ще го направим. Което се пише, всичкото е лъжа", казва пред камерата местният участник в бесенето Димитър Георгиев.

Oще: варварство  кучета  обичай  тричане 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 24.02.2012, 13:42

19 Фрустрирано Злобарче | 24.02.201214:03

Ние че сме си варвари - варвари сме си и без този обичай. Като се замисли човек какво благоухание се носи лятно време в автобуса, бранд "Разперени мишци"...Ганьо Балкански направо е изял цивилизацията с парцалите! Това, обаче, не оправдава тормоза над животни, само защото някой дебелогъз и дебелосер странджански сйелянин си е въобразил, че "нищо му няма на псйету" Бесен
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 11.03.2011, 11:46

18 г-н Петров | 11.03.201112:06

Абе Ot4eto ти колко животинки настъпа, докато пристигнеш на работното си място!? Как можеш да убиваш така безнаказано! Варварино! Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.12.2010, 14:32

17 Маня Маняна | 10.03.201117:04

Да, наистина, ако се спрат всички варварски обичаи, светът ще стане по-добро място. Дори Испания е на път да се откаже от коридата, колкото и да и е неприятно. Тъпанари сте всички, които мислите обратното!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.07.2010, 11:27

16 ot4eto | 09.03.201117:23

Още веднъж, детинското оправдание - ама Гошко също го прави госпожо - е просто нелепо. Да, други народи имат също варварски обичаи. Това оправдава ли нашата дивотия? Или просто първосигнално реагирате, само защото някой друг ни критикува? Като в детската градина сте. Да измъчваш живи същества, макар и животни, по никакъв начин не е нормално. Нито религията ти или налудничавите суеверия го правят нормално. Това е съществения казус. Не какво мисли Европа. Този "обичай" трябва да се спре.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

15 Pavur Pezev | 09.03.201117:19

Като забранят тричането и от Кабо да Рока до Камчатка,ще се диша по-леко,а светът ще стане едно по-добро място за живеене.ТЪПАНАРИ.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.12.2010, 14:32

14 Маня Маняна | 09.03.201114:45

Това веднъж вече беше забранено. И се учудвам, че пак се е възродило.
Егати гнусотията.
На подкрепящите "обичая", пожелавам от все сърце тях да ги виснат на въжето да се "повеселят".
Малко истопията тук с коментарите е като стария виц "А вие защо биете негрите".
Навсякъде има варварщини, това не значи, че не трябва да се отказваме от тях. А сравнението с нестинарството е просто безумно. При него най-много някой да си опече табаните, при това съвсем доброволно.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.10.2010, 17:30

13 Danail Ivanov | 09.03.201114:06

И само да добавя коментар относно факта, че Европа ни обявила за варвари - Севте Смее се ама сме били варвари за тях и когато сме били на три морета и сме имали култура много по-напреднала от западноевропейската...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.10.2010, 17:30

12 Danail Ivanov | 09.03.201114:01

Обичаят си е обичай. Аз съм от този край и наистина ще продължава да си го има, както и нестинарството. Европа винаги мери с двоен аршин. Бил съм в Англия и за деня на св. Георги искахме да си вземем анге и да си го заколим в двора. Те - ама вие сте варвари - как ще го колите тук. Та извода - трябваше да го заколи лицензиран месар. Значи ако го заколят пред тях е варварско, а ако го заколят далеч от тях - е хуманно. Мисля, че за агънцето няма значение това Тъжен. Друг пример - отвращават се от саламите, ненавиждат маслините, наричат ни отново варвари за това че обожаваме шкембе-чорбата и се хващат за главите когато видят да се продават агнешки глави като деликатес. Така, че нека оставим разбиранията на всяка култура и да не се месим едни други, че техните кусури са много. А за тричането - досега нито едно куче не е умряло от този обичай. Напротив това са им ценни кучета, в повечето случаи използвани за лов. И от тази гледна точка нима използването им за лов в Швеция и Германия е по-хуманно - та те при лов често умират ??? Хората плащат пари за да ходят на увеселителни паркове за да си вдигнат адреналина. За кучетата на този ден е безплатно Усмивка) Така че нека всеки си гледа в паницата и да не съди другите, защото само един може да съди правилно....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

11 Pavur Pezev | 09.03.201111:34

Да търгуваш с оръжие не е варварско.Да унищожиш цял атол чрез ядрени опити и да съсипеш целият регион си е в реда на нещата.Тъпанари.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.07.2010, 11:27

10 ot4eto | 09.03.201108:37

Разбира се, че това е варварски обичай. Съществуването на варварщини в други географски ширини не е оправдание.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани