Доживотен затвор грози Енимехмедов | webcafe.bg
newscafe

Доживотен затвор грози нападателя на Доган

Webcafe.bg 03.04.2013, 16:41 (обновена 03.04.2013, 16:48)
Октай Енимехмедов

Гардове изнасят Октай Енимехмедов след неуспешното покушение и опита за линч

Софийска градска прокуратура повдигна обвинение за опит за убийство срещу Октай Енимехмедов, който насред НДК насочи газов пистолет срещу лидера на ДПС Ахмед Доган. От обвинението посочиха, че за това престъпление Наказателният кодекс предвижда лишаване от свобода от 15 до 20 години, доживотен затвор или доживотен затвор без замяна.

В официално съобщение от СГП обявиха, че са анализирали доказателствата по делото и са стигнали до заключението, че действията на Енимехмедов съставляват опит за убийство, а не закана или хулигантство.

Непосредствено след инцидента от 19 януари, градският прокурор Николай Кокинов коментира, че младият мъж не е бил в състояние да убие човек, а и не е желаел смъртта на лидера на ДПС. Затова и срещу него ще бъдат повдигнати обвинения за хулиганство и закана за убийство. За разлика от опита за убийство, те се наказват с най-много 6 години лишаване от свобода.

От прокуратурата  припомниха, че у нас няма случай, при който човешки живот е бил отнет с газов пистолет. Това предизвика негодуванието на ДПС, които смятат случилото се за политическо покушение.

2 месеца и половина по-късно, СГП преобърна позицията си на 180 градуса: „Съгласно експертното заключение, уврежданията от газово оръжие могат да доведат до смъртен изход при две условия, свързани с дистанцията на изстрела и локализацията на увреждането. Смъртоносни наранявания са възможни при изстрел от упор до един сантиметър в областта на черепа (в областта на слепоочието, устата, окото), предната половина на шията и в лявата част на гръдния кош (в сърдечната област)".

От обвинението припомнят още, че Енимехмедов се е опитал три пъти да стреля в главата на Доган и само засечките и намесата на Мустафа Карадайъ са го спрели.

Паралелно се води следствие за физическото насилие, упражнено от делегатите на партийния конгрес спрямо нападателя след неуспешното покушение.

Преди дни инициативен комитет издигна Октай Енимехмедов за кандидат-депутат.

Oще: ахмед доган  газов пистолет  октай енимехмедов  прокуратура  сгп 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

9 Дракон с кисело зеле | 05.04.201303:43

Янаки, изписа толкова много тъпотии, че не знам сам как си вярваш, честно. Първо, да съдят човек за опит за убийство с оръжие, с което убийството е практически НЕВЪЗМОЖНО, е просто тъпотия. Сравнението ти с въоръжения грабеж, при който оръжието НЕ СЕ използва за стрелба, а за сплашване, е просто нелепо - при описаната от теб ситуация с обира на банка няма абсолютно никакво значение дали оръжието е истинско или не.
В случая на Октай Енимехмедов оръжието е от първостепенно значение. Според описаното в статията, "смъртоносни наранявания са възможни при изстрел от упор до един сантиметър в областта на черепа (в областта на слепоочието, устата, окото), предната половина на шията и в лявата част на гръдния кош". Не знам дали осъзнаваш какво означава това, но нека ти обясня - при подобни условия можеш да убиеш и с молив. Буквално. Да се съди човек за опит за убийство в такъв случай е просто глупост, особено ако има законово основание срещу него да бъде заведено много по-адекватно дело - в конкретния случай за хулиганство и закана за убийство.

Да се опитваш да оправдаеш боя, който му хвърлиха ония, по какъвто и да било начин, е друга тъпотия - изкарал им акъла, не знам си какво си. Трънки и глогинки. Като ти изкарат акъла, гледаш да се спасиш, а не тръгваш да сваляш гащите на нападателя.

Да твърдиш, че охраната трябвало да го очисти, е поредната пълна глупост. Охраната, драги, изобщо не е трябвало да го допуска на мястото с пистолет. Това първо. Що за простотия? Да допуснат въоръжен на подобно събитие? Второ, охраната на когото и да било НЯМА право да убива, освен при съвсем краен случай. Изваждането на предмет, наподобяващ огнестрелно оръжие, НЕ Е съвсем краен случай. Ами ако, примерно, беше извадил запалка с формата на пистолет, за да си запали цигарата? Примерно. Или беше извадил пластмасова играчка? Пак ли е трябвало да го утрепят?
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 09.09.2011, 08:58

8 янаки | 04.04.201319:14

Не мога да повярвам, че не сте чували, че с пистолет, пластмасова имитация, са обирали банка.

И какво, в случай, че заловят обирджията, не могат да му предявят обвинение за въоръжен грабеж, защото пистолетът бил играчка?

И двамата сте умни като на агнето майка му.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.03.2010, 10:06

7 vanko1 | 04.04.201316:08

прав си, пич, и не само на Бургаския, ами и на школата от Симеоново и на недоразумението ЮЗУ Бесен
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.03.2012, 14:21

6 на майка ти пИтката | 04.04.201316:00

Опит за убийство с газов пистолет без пълнител? Смее се
Вярно е, че доста от висшите магистрати в България са кадри на Бургаския свободен университет, но чак такава гротеска не бях очаквал Шокиран
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 09.09.2011, 08:58

5 янаки | 04.04.201315:51

Става дума за охраната на Доган. Те трябваше да очистят нападателя ощев докато вади патлака, даже да е имитация от пластмаса.

Представяш ли си това да се случи в САЩ. Още докато си бърка в джоба, щеше да е мъртъв.

Мърлячи, взимат големи заплати, пенсионират се рано с големи пенсии, а са за боклука.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.07.2011, 15:53

4 KingoftheROAD | 04.04.201315:26

Е, сега дека е била тая охрана, и как е действатала? Нещата леко понамирисват на някаква постановка. Дори и този Енимехмедов да е бил маневра за отвличане на вниманието на охраната, Доган пак можеше да бъде ликвидиран достатъчно ефективно, и в паниката след това никой нищо да не разбере...

Дупедатите там не са професионални охранители, и от тях не може да се очаква адекватна реакция. Въпреки, че повечето от тях са служили в армията, всеки по неговото си време. А ДПС доколкото разбрах са отказали охрана на НСО.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.09.2011, 08:58

3 янаки | 04.04.201314:51

Прав си братчет,стреля се на месо. Щом е извадил пистолет, някой от охраната трябваше моментално да го очисти.
Не да го чакат три пъти да щрака .
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 01.07.2011, 15:53

2 KingoftheROAD | 04.04.201313:34

Аве братчед ти служил ли си в армията?

Трябва да знаеш, че извади ли се огнестрелно оръжие, то се стреля с него на месо. Такива изпъления като по филмите нема. И няма ако - АКО цапа и мирише. Доган може много лесно да бъде ликвиран по много начини, освен с огнестрелно оръжие.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.09.2011, 08:58

1 янаки | 03.04.201322:40

Ако имаме истинско правосъдие, в което се съмнявам, случаят трябва да се разглежда като казус, без да се политизира,(че става въпрос за нападение срещу най-мразения политик в България).

Колкото за побоя по отношение на нападателя, според мене и на конгрес на ГЕРБ да се беше случило подобно нападение, нападателя също щеше да си отнесе боя.

И аз да бях, щях да се включа в мелето.

Ами той с пистолета им е изкарал акъла. Кой го знае, че е газов? Ами ако беше истински и беше очистил и хора от калабалъка, както става по света?

Така че пердаха напълно си го е заслужил.
   

оценка

+2 -1