Столичните общинари пуснаха трамвай "Безумие" | webcafe.bg
newscafe

Столичните общинари пуснаха трамвай "Безумие"

Webcafe.bg
25.07.2014, 15:56 (обновена 26.07.2014, 09:32)
трамвай в борисовата градина

Снимка: © В.Е.

Линията на трамвай №18 трябва да минава през Семинарията, Борисовата градина, бул. "Никола Габровски", бул. „Г. М. Димитров" до едноименната станция на метрото и първите блокове на Студентски град

Столичният общински съвет одобри последната и най-спорна част от трасето на трамвай „Безумие" - тази през Борисовата градина. Общинарите приеха новата регулация на парчето от градския парк на последната сесия преди лятната ваканция, като предпоследна точка в работната програма.

Така, въпреки протестите и въпреки делото в Административен съд - София срещу 9-километровия релсов път от Семинарията до кв. „Дианабад по диагонал през Борисовата градина, общинските съветници му дадоха зелена светлина.

Последното парче от пъзела вече е наредено, след като по-рано СОС прие плановете за изменение на трасетата при новото кръстовище с естакада на Семинарията (бул. „П. Яворов" и ул. „Стоян Михайловски"/ бул. „Симеоновско шосе"), гара Пионер и бул. „Никола Габровски" в кв. „Дианабад".

Инвестиционното предложение на общината предвижда новите релси да минат по средата на булеварда, като шумът се изолира с 3-метрова стена от плексиглас. Хората от „Дианабад" са готови да водят съдебни дела срещу линиите по бул. „Никола Габровски", защото ще са твърде близо до жилищните сгради.

Обяснението на общината е, че трамваят ще засили връзката на квартала с метрото, въпреки че в момента по ул. „Никола Гарбовски" и бул. „Симеоновско шосе" минават три автобусни линии - 88, 94 и 102.

Друг спорен момент, е че трамваят ще минава по средата на булеварда, като ще го раздели на две с 3-метрова шумоизолираща преграда.

Столична община вече пусна обществена поръчка за проектант и изпълнител на трасето с общо 18 спирки срещу сумата от 20 милиона лева.

Oще: борисова градина  дианабад  столична община  трамвай 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 05.12.2013, 03:52

2 ivod | 26.07.201409:07

Г-н Калчев . Явно посиняване при Вас е сързано и с прогресиращо намаляване на мисловната дейност . Добре предлатае ,,И нека някой, който от клавиатурата си милее за тази "вековна гора", да си вдигне д-то и да се поразходи зад сградата на гара Пионер (все пак да бъде подготвен за минаване през камари изпражнения и всякакви боклуци). " . Но преди да го напишете щеше да е добре първо Вие да го направите . А странно ми е някак си мислемето Ви - понеже има боклуци ( вместо овчината да полисти или санкционира непочистилите) да пуснем трамвай - който особенно по Габровски ще върши МНОООГО работа ( отново към Вашите думи ,вдигнете си г..а и вижте ).И много сте прав 18 спирки за 20милиона е нормална цена !
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 29.08.2010, 23:14

1 Благун Калчев | 25.07.201421:48

Досега считах, че webcafe не е червенееща електронна медия, но явно това не е така, след като се повтарят папагалски "аргументите" на Обществен и релсов транспорт - едно от звената на червения обръч в София.
За какви дървета при гара Пионер говорим? Под дискутираната просека минава магистрален топлопровод. По закон Столична топлофикация би трябвало да го поддържа и да не допусне прорастване на дървета, но явно това не е изпълнено, тъй като до 60-те години това е била свързваща улица с гара Пионер (все още стоят някои от уличните стълбове). Рано или късно, този топлопровод ще трябва да се сменя и дърветата така или иначе ще отидат по дяволите. А, недай Боже, в случай на авария това може да е още по-рано.

И нека някой, който от клавиатурата си милее за тази "вековна гора", да си вдигне д-то и да се поразходи зад сградата на гара Пионер (все пак да бъде подготвен за минаване през камари изпражнения и всякакви боклуци). Трамваят няма да оправи това, но дано е началото на нов облик на загубилата функцията си товарна гара и промишлени предприятия насред парк и жилищни райони. Нека си припомним, че красивият Южен парк е направен върху точно такъв район с товарни гари - Арсенал и Перловец и складови зони около тях. А дали в парка е допустимо да се продава цимент и строителни материали, това оставям на съвестта на пишман-еколозите
   

оценка

+2 -1