До 3 дни МОН изяснява случая с детето аутист | webcafe.bg
newscafe

До 3 дни МОН изяснява случая с детето аутист

Webcafe.bg
08.10.2014, 15:11 (обновена 08.10.2014, 16:31)
румяна коларова

Румяна Коларова посочи, че всички тези деца стават лесна жертва и трудно могат да се защитят, но едновременно с това са деца, от които трудно може да се получи достоверна информация

До петък ще станат ясни резултатите от проверката на Министерство на образованието по случая с 13-годишното момиче от 4-то Помощно училище в София. Вчера стана ясно, че родителите на детето, което страда от аутизъм, са информирали институциите, че срещу детето им вероятно е било упражнявано сексуално насилие, но не са получили ответна реакция. В резултат майката - Радосвета Симеонова, публикува статус във Facebook, с който търси помощ.

„Не мога да предприема мерки, преди да съм наясно с фактите. Имаме случаи, при които прибързаните мерки водят до наистина, да го кажа грубо, до престъпване интересите на всички заинтересовани страни. Още вчера съм разговаряла с отговорните хора в системата на полицията. Те ме предупредиха, че колкото повече шум се вдига, толкова по-малко вероятно е те реално да разкрият каква е ситуацията", каза служебният министър на образованието Румяна Коларова пред БНР.

Тя посочи, че всички тези деца стават лесна жертва и трудно могат да се защитят, но едновременно с това са деца, от които трудно може да се получи достоверна информация.

„Ние не поставяме под съмнение това, което детето казва. Това, което поставям под съмнение е прибързаните изводи кой е виновен. Знам, че това е тема, по която всеки може да спекулира", каза още Коларова.

По думите й подобни проблеми трябва да се решават във взаимодействие с неправителствени организации, като е поискала среща с представители на Национална мрежа за децата. Напълно съзнавам, че те могат да имат идеи за други превантивни мерки, които са много по- ефективни от това, което например е било предвидено в проектозакона за училищното образование", посочи Коларова.

След като случаят достигна до медиите, полицията, прокуратурата, Министерство на образованието и Държавна агенция за закрила на детето започнаха проверки.

Oще: 4 помощно училище  аутизъм  коларова  министерство на образованието  мон  насилие  образование  румяна коларова  сексуално насилие  училище 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 15.01.2012, 13:47

1 sizif | 09.10.201409:46

Здравейте. Баща съм на дете с диагноза аутизъм. Накратко ще ви разкажа моята история. И не с цел съжаление или нужда от помощ. Детето ми е вече 10-ти клас. Учи в техникум и е с много добър успех. Точно днес трябва да отида в училището му, заради проблем възникнал и роден от простотията и отчайващата нетолерантност на българския народ. Каквото и да сме постигнали досега, е било поради многото усилия от наша страна, помощта на малцина и проблемите, създавани от учудващо голямо мнозинство. А най- много проблеми имахме и навярно ще имаме с така наречената администрация, призвана да помага- не само за здравето, но и в образованието.
След диагнозата, която получихме в центъра за психични болести „св. Никола“- Александровска болница ни бе казано, че това е до гроб и да се оправяме сами. Заради тази диагноза ни бе отказано записване на детето ни в две училища в ж-к“Надежда“. За кратък период детето ни бе записано в помощното училище в ж-к“Надежда“. Махнахме го оттам поради тормоза, който установихме, че е упражняван над децата. Не оправдавам постъпките на възпитателите там, но намирам обяснение за ситуацията там. Просто обществото и държавата ги бе оставила сами да се оправят.
След този случай преместихме детето ни в съседното училище – 16-то СОУ. И тук попаднахме на истински учител и педагогически съветник. От типа възрожденци. Хора с мисия в живота. С помощта на този учител и донякъде с разбирането на тогавашния директор, развитието на детето ни тръгна в сравнително правилна посока. И така бе до 4-ти клас. След завършването на 4-ти клас аз лично занесох БЛАГОДАРСТВЕНИ ПИСМА в Столичния инспекторат по образование(и тогава там шеф бе Ваня Кастрева). Такова бе връчено лично и на г-жа Фандъкова (токава зам. кмет по Образование). При внасяне на писмото ме информираха, че тези учители ще бъдат наградени, но така и не го направиха.
От 5-ти до 7-ми клас бяхме оставени сами да се борим, подпомогнати от ресурсен учител 1 път седмично за 1 час. Малко били ресурсните учители и трябвало да обикалят в различни училища.
В средата на 7- ми клас получих информация за облекчен прием на деца със специални образователни потребности (СОП) след 7-ми клас и потърсих допълнителна информация в Столичния инспекторат по образование. Поради техните бюрократични изисквания започнах събиране на необходимите документи още през януари, като срока за подаване бе края на април- началото на май.
След голям брой посещения, колосално количество загубено време (за което бях свидетел на потресаващо отношение към друг родител с подобни проблеми) и в края на процедурата ме информираха, че според техния регистър, детето ми може да учи само овощарство и цветарство. В регистрите им за заболявания нямаше въобще диагноза аутизъм, дислексия или други от спектъра психични заболявания. Всъщност базата данни не бе коригирана според мен от времето на СОЦА. След началните спорове разговорите се изостриха.
Резултата бе следния- от инспектората КОНСУЛТИРАХА директорката на училището, в което детето ми учеше (62 СОУ) как да процедира с нас. Поради дребен пропуск в документите ни за ресурсен учител, ни информираха, че всъщност детето ми няма да бъде третирано, като такова със СОП. Правото на половин час повече по време на матурата ни бе отнето. След матурите в 7- ми клас детето ми бе прието без каквито и да е преференции от първо класиране, за разлика от други 17 деца от класа скъсани на изпита. Това е моя опит със Столичния инспекторат по образование, директор на който бе Ваня Кастрева -сегашен зам. министър, който в първия ден на скандала отново зае типичната поза на партийно назначен бюрократ. В същото това министерство родиха нова глупост- поправителна сесия тази година 2 седмици след началото на учебната година (доколкото знам, отново родена от същия човек).
И към момента на сайта на Столичния инспекторат по образование за деца със СОП има няколко бланки и нищо друго.

Не пиша това с цел съжаление. Най-големия проблем на България не е инфраструктурата, а е образованието и възпитанието. В съвременния свят на технологии решаващо е знанието и моженето. А без възпитание, ще имаме само мръсотия, простотия и увеличаваща се престъпност (колкото и да увеличават парите за МВР).
Завършвам с думи от филма „Хобит“-
Такава е природата на злото. Разсейва се и избуява сред безсрамното невежество на света. То е сянка, която се спотайва в ъгъла. Неуморна злост, черна, колкото падащото було на нощта.
   

оценка

+0 -0