Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо изчезналият MH 370 се е отклонил от маршрута си

Маршрутът показва, че самолетът е избягвал да лети над индонезийска територия, за да намали риска да бъде засечен. Снимка: getty images
Маршрутът показва, че самолетът е избягвал да лети над индонезийска територия, за да намали риска да бъде засечен.

Самолетът на Malaysia Airlines, който изчезна на 8 март, е направил необясним завой на запад, за да бъде избегнат от военните радари. Това пише в предварителния доклад на малайзийските власти за полет MH 370.

Публикувана е и подробна карта, която показва необичайния маршрут на самолета, след като изчезва от радарите. Картата доказва, че самолетът не се е движил по предварително набелязани нвигационни точки, а е летял директно към протока Малака, след което се е обърнал отново и е продължил на юг в продължение на около 7 часа, преди да се падне в Индийския океан.

Маршрутът показва, че самолетът е избягвал да лети над индонезийска територия, за да намали риска да бъде засечен. Възможно е да преминал и над северната част на Суматра.

Дейвид Лийрмънт, авиационен експерт, заяви, че маршрутът подсказва, че самолетът се е опитвал да избегне засичането и да не може да бъде проследен от индонезийски военно-въздушни сили.

Малайзийските военни са наблюдавали необичайно променения маршрут на самолета, без да реагират, защото са  били убедени, че самолетът е "приятелски".

Авиодиспечерите не са разбрали за изчезването на полета на малайзийските авиолинии в продължение на 17 минути след изчезването му от цивилните радари. Докладът потвърждава, че между изчезването на самолета от екраните на диспечерите и началото на операцията по издирването му са изминали 4 часа.

Докладът е публикуван в четвъртък от правителството на Малайзия. Той дава по-пълна информация за причините Боинг 777 с 239 пътници и екипаж на борда да изчезне при полета си от Куала Лумпур към Пекин. Докладът обаче не представя допълнителна информация за това къде точно е паднал самолета, въпреки че се подразбира, че мястото е южната част на Индийския океан.

Малайзийското правителство стана обект на ожесточени критики заради хаотичната реакция и противоречивите твърдения за изчезването на самолета.

След обявяването на доклада Malaysia Airlines помолиха близките на изчезналите пътници да се върнат в „комфорта на собствените си жилища" и да напуснат хотелските стаи, осигурени им от властите след изчезването на самолета, за да поддържат връзка с тях. Авиооператорът обеща на роднините на пътниците от самолета  да ги информира за развитието на издирвателните дейности и обеща скоро да им изплати обезщетенията.

В търсенето на останките от самолета участват 26 държави.

Дни, след като властите се отказаха от идеята, че самолетът може да е в Бенгалския залив, тази теория все още не е изключена като възможност.  Австралийската компания GeoResonance обяви, че е открила останки от самолет там. Те не са сигурни дали става дума за следи от самолета, но призовава властите да проверят.

Транспортният министър на Малайзия Хишамудин Хюсеин заяви, че това предположение може да се потвърди единствено ако в района бъдат изпратени плавателни съдове, а заливът е на хиляди километри от мястото, на което официално се предполага, че самолетът е потънал.  По думите му с това властите ще се разсеят от основното търсене.

Според координатора на международното издирване Ангъс Хюстън настоящият район на издирване в южната част на Индийския океан е правилен. Той обяви, че три военноморско кораба са изпратени в Бенгалския залив, но все още не са открили нищо. По думите му издирването на самолета може да отнеме между 8 и 12 месеца.

 

Най-четените