Японци купиха Jim Beam за $16 млрд. | webcafe.bg
newscafe

Японци купиха Jim Beam за $16 млрд.

Webcafe.bg
14.01.2014, 10:51 (обновена 15.01.2014, 08:52)
уиски

Снимка: © Getty Images

Beam и Suntory планират всяка година да продават алкохол за 4.3 млрд. долара

Американската алкохолна компания Beam беше придобита от японския гигант Suntory Holdings, съобщават световните агенции. Производителят на Jim Beam и Maker's Mark беше оценен на 13.5 млрд долара при цена на акцията от 85.50 долара. Освен тях, японците ще покрият и задълженията на компанията, като така общата сума по сделката става 16 млрд. долара.

Тя стана факт от втория опит след неуспех през 2011 г.

Beam и Suntory имат дълга история. Американците са на пазара от 1795 г., а японската компания съществува от 1899 г. и е първият местен производител на уиски.

Комбинираното им портфолио ще включва бърбъните Jim Beam, Maker's Mark и Knob Creek, уискито Canadian Club, конякът Courvoisier и водката Pinnacle (до този момент произвеждани от Beam), уискитата Yamazaki и Hakushu, скочът Bowmore и ликьорът Midori (предлагани от Suntory). Очаква се общите им продажби да възлизат на над 4.3 млрд. долара годишно.

В Beam не се очакват сериозни сътресения, като настоящият президент и изпълнителен директор Мат Шаток ще остане начело на компанията. Тя си сътрудничеше със Suntory още преди продажбата, като японците осигуряваха дистрибуцията на американски алкохол в родината си, като в замяна получаваха достъп до някои азиатски пазари.

Oще: jim beam  suntory  алкохол  бърбън  уиски 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани