Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

България е последна по продажба на музика в Европа

Двама представители на музикалната индустрия у нас - Ванко 1 и Азис
Двама представители на музикалната индустрия у нас - Ванко 1 и Азис

Спад от 40% отбелязва през 2009 г. физическата продажба - дискове, касети, на музика в България спрямо 2008 г., според нов доклад на Международната музикална индустрия (IFPI).

Според доклада на IFPI глобалният спад на приходите на зукозаписната индустрия за 2009 г. е 7%, като средният спад във физическите продажби е 12.7%.

Българските звукозаписни компании са продали общо 600 хил. копия музика на CD, при 1 млн. за предишната година.

С това страната ни се нарежда на последно място в Европа по показателя "физически продажби" и на 48-мо място в света.

Единствената категория, в която България се нарежда на по-висока позиция, е тази за приходи от права за изпълнение.

Отчетените 2,1 млн. долара представляват сумите, които дружеството за колективно управление ПРОФОН е събрало.

Страната ни е на 33-та позиция от 43 държави за приходи от правата за публично изпълнение на музика (в клубове, ресторанти, хотели) и правата за излъчване (телевизии, радиостанции).

За първа година IFPI отчита дигитални продажби в България - те са на стойност 0,7 млн. долара, като 70% от тях са от съдържание, свързано с мобилни телефони - 36% от мастъртонове и 34% от рингбектонове.

Онлайн стриймингът е донесъл 27% от дигиталните приходи, а 3% са "други".

По отношение на приходите от дигитални продажби на музика, страната ни е на 44-та от 50 позиции в света, като след нас има две европейски държави - Словакия и Хърватия.

Според произхода на репертоара едва 12% е делът на българската музика, чуждестранната - 83%, класическият жанр - 2%, а компилациите - 3% от пазара.

57% от приходите на българската звукозаписна индустрия са от физически продажби - дискове и касети, 32% - от права за изпълнение, и 11% - от дигитална продажба.

Общо по приходи сред 51 страни, се нареждаме на 47-мо място, като зад нас са единствено Исландия, Уругвай, Перу и Еквадор.

Лидер в световен мащаб е САЩ с общ пазарен дял от 27 %, следван от Япония (24%), Великобритания и Германия (с по 9%).

 

Най-четените