Логото ще се преработва, докато ни хареса | webcafe.bg
newscafe

Логото ще се преработва, докато ни хареса

Webcafe.bg 14.02.2013, 11:10 (обновена 01.03.2013, 15:33)
Лого Киргизстан

Снимка: © Investor.bg

МИЕТ поръчаха на създателите на българското лого да го отремонтират

Новото туристическо лого ще бъде преработено от създателите му за тяхна сметка. Няма определен срок за това, каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, предаде Агенция "Фокус".

"Надявам се това в момента да се случва, защото искането от моя страна беше още отпреди 10 дни", каза Добрев.

По думите му, фирмите, които са работили по проекта, са го изпълнили, изпълнили са договора, който са имали.

"В договора е записано, че трябва да извършат определен вид дейности. Техните дейности са изпълнени. Има гаранция за добро изпълнение, а ние на този етап преценяваме, че изпълнението не е добро, така че най-малко - това ще се случи", каза Добрев.

"Трябва да бъде преработено до момента, в който не ни хареса на всички. Ако не ни хареса логото, и ако има професионални среди, които считат, че това лого не е достойно да ни представлява, просто няма да го ползваме и ще си търсим интересите на държавата към компанията, която го изработва", каза още той.

Ако този продукт не бъде направен във вид, който да бъде приемлив за цялото общество и да се гордеем с него, ние ще търсим начин да коригираме сумата, която е платена за този продукт, каза още Добрев.

Изпратено е писмо до изпълнителя - "Обединение за бранд България", в което се настоява графичното изображение да се  преработи.

Промените ще бъдат дискутирани и с други специалисти у нас, съобщиха от МИЕТ. Ще бъде потърсено и становището на Съюза на българските художници (СБХ).

Публична защита

В защита на новото българското лого най-сетне публично се показа и създателят му - Симеон Желев, представен като професор и специалист по маркетинг, ръководител на "Обединение за бранд България", спечелило обществената поръчка м.г. Желев преподава маркетинг в УНСС и има фирма за проучвания и маркетинг Pragmatica.

Пред bTV той заяви, че точно 2820 души са харесали логото, което провокира скандал заради вида и цената си. Сред анкетираните имало освен българи, и 120 китайци, както и 100 наши и още толкова чужди туроператори.

Поръчката за логото беше обявена и спечелена в рамките на един месец миналата година - МИЕТ я е обявило на 24 февруари, а крайната дата на подаване на документите е била 5 март. Подписът под избрания за изпълнител Обединение за бранд България е на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.

В момента една от сътрудничките на предшественика му Трайчо Трайков обаче - съветничката по маркетинг и реклама Александра Ланг, се проверява за конфликт на интереси, защото се оказа, че е работила по проекта. Проверява се и процедурата по самата обществена поръчка. Това ще забави реализирането на стратегията за туристически бранд на България с около месец и половина.

Оказа се обаче, че българското лого е представено през януари т.г., а киргизстанското, на което прилича, е публикувано още миналия септември.

Тази седмица стана ясно, че логото, изработено от агенциите "Публисис" и "Прагматика" има удивителна прилика с туристическата емблема на Киргизстан. Социалните мрежи бяха взривени от факта, че азиатската  държава е платила едва за изработката му 543 евро, докато за нашето са похарчени близо 1.4 млн. лева от оперативна програма "Регионално развитие".

Срещу логото се обяви професионалната гилдия, а министърът на културата Вежди Рашидов директно го нарече кич.

Директорът на дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" в икономическото министерство - Анелия Генова, бе категорична, че двата запазени знака не си приличат. "Поръчката беше открита. Включваше не само визуалната част, а цялостна система от стратегии", обясни тя.

По думите й материалите, свързани с логото, ще бъдат преведени на 10 езика. Точната цена на проекта е 1.348 млн. лева, като от думите на Генова става ясно, че офертата на Желев и екипа му не е била нито най-ниската, нито най-високата.

Oще: лого  миет  обществена поръчка  стоян желев  трайчо трайков 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 01.11.2010, 16:52

15 Thea Atanasova | 14.02.201322:36

Щом ще се преработва моля добавете в чинията с пърженото яйце следното:
двойка кебапчета, парче деликатес "Булка", вафли "Боровец", баница с праз и ако остане място за една бозичка. Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

14 Bichkiiata | 14.02.201320:08

прасето с батушите

Релативност.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

13 deowin | 14.02.201319:59

Bichkiiata, защо си го причиняваш?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

12 Bichkiiata | 14.02.201318:59

батушките зелени с прасето, браво бе! макар, че е доста "twisted" имаш право, мо'а ли да запитам твоят тънък аналитичен ум за следното допускане:
"това, че гъзът е прясно обърсан и чист, не означава, че няма да бъде оцапан от преминаващото след 10 часа през него г...о"
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

11 deowin | 14.02.201318:37

>министърът на културата Вежди Рашидов директно го нарече кич

Безценно!
Прекрасен пример как лицемерието на един човек няма отношение към верността на твърденията му - това, че самият министър е кичозна карикатура на политик, не прави невярно класифицирането му на логото като кич.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 01.11.2010, 16:52

10 Thea Atanasova | 14.02.201317:06

Логото ще се преработва, докато от пържено яйце не се превърне поне в пържола... Смее се
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 07.05.2010, 04:54

9 MacAllister | 14.02.201317:00

Аз това го казах някъде, дано да не се повтарям, но ето: На теория може да се дефинира ПР/маркетинг задача, която наистина да си струва тия пари. Тя ще включва логото като малка част в много варианти за различни материали и сценарии, ще съдържа ясни ресепти как да се предлага тая стандартна реклама за страната ни, като логото далеч няма да е всичко, такава задача ще иска подготовка на пакети за частни туроператори, които те да могат да закупят, за да съчетаят общата с частната си реклама - и това ще трябва да бъде предвидено и описано как става, ще трябва да включва пручвания и разбивки по редица групи за подход на предлагане, ще включва редица рекламни текстове и евентуално тяхно форматиране за включване в стандартни листовки, плакати и други реклами, вкл. и за употреба от частните капмании и т.н. и т.н. Защо го казвам? Щото такова комплексно нещо може да си струва парите, но освен да си ги струва трябва да бъде и успешно приложено - т.е. то си струва парите само ако го пръча някой, който има необходимата организация, за да го приложи.

От тук може да си правим изводите - има ли българската държава необходимата организираност на органи и ведомства, за да употреби такъв комплексен продукт. А пък след това следва и да се види такова ли е поръчала или онакова, или (най-вероятно) експертите не са и разбирали нито каквопоръчват, нитоза какво им е освен за усвояване на едни пари.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.08.2012, 09:17

8 pixie | 14.02.201316:30

Поправката на логото да е БЕЗПЛАТНА.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 05.02.2011, 12:23

7 AlahAkbar | 14.02.201316:03

Кво ще му преработват на тая гняс? Да връщат парите тия гниди и след това с 25 000 евро да идат при създателите на логото на Перу. Да видим кво могат хората с въображение! Бесен Бесен
Нашите некадърници ги видяхме колко могат. Не за 1 път ...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 06.03.2010, 10:06

6 vanko1 | 14.02.201315:10

човечецът, спечелил обществена поръчка за 1.6 милиона лева се води, че преподава маркетинг в УНСС и разбира от реклама, разбира се, Симеон Желев е някакво подставено лице, въпросът е колко са върнали от тия парички на който трябва
   

оценка

+1 -0

Най-коментирани