Москва разшифрова черните кутии от катастрофата на "Внуково" | webcafe.bg
newscafe

Москва разшифрова черните кутии от катастрофата на "Внуково"

Webcafe.bg 24.10.2014, 11:49 (обновена 24.10.2014, 12:23)
летище внуково

Снимка: © Getty Images

Пилотите на самолета на Total са забелязали снегорина, но не са го счели за опасност

Пилотите на самолета, катастрофирал на летище "Внуково" са видяли ясно снегопочистващата машина на пистата за излитане, но не са я възприели като заплаха.

Информацията беше разкрита от следствените органи в Москва след анализ на данните от черните кутии на разбилия се Falcon.

В катастрофата загинаха четирима души: трима от екипажа на борда и Кристоф дьо Маржьори, директор на френската петролна компания Total, собственик на самолета.

Ръководителят на комисията за разследване на авиопроизшествия Алексей Морозов съобщи, че пистата е била свободна при даването на разрешение за излитане на самолета. Движението е било ръководено от стажант-диспечер под надзора на диспечер-инструктор от "Внуково".

След потвърждаване на разрешението за излитане не са водени никакви разговори между пилотите и диспечерите. Всички системи на самолета са били в изправност и са работили до момента на сблъсъка.

Пилотите са идентифицирали снегорина на полосата непосредствено преди излитането - 14 секунди след началото на движението, когато са се включили системите за контрол, засекли навлизащия по пистата снегорин. Въпреки това пилотите не са спряли самолета.

"Обектът не е счетен за заплаха от екипажа, излитането е продължило по нормалната процедура", коментира Морозов.

Около 14 секунди по-късно самолетът се е сблъскал с машината за снегопочистване.

Ударът се е случил на кръстопътя на две от пистите на московското международното летище. Falcon-ът на Маржьори вече се е намирал във въздуха, като скоростта на движение при сблъсъка е била 248 км/ч.

При съприкосновението на борда е избухнал пожар, а самолетът е паднал на полосата.

Изследването на записите от черните кутии на самолета продължава.

Oще: total  внуково  кристоф дьо маржьори  москва  пилоти  разследване  снегорин  черни кутии 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 17.02.2011, 15:39

4 Uti | 25.10.201411:17

@Comanchy

Много адекватен коментар. От написаното наистина излиза, че те едва ли не са решили да излетят независимо от това че има опасност на пистата, докато всъщност просто са го засекли в последния момент и не са имали друга опция освен да излетят и да се молят да се отлепят достатъчно..

Но пак. Това си осдтават спекулации.
Аз ще чакам доклада на фенското BEA.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.08.2010, 11:53

3 Frida | 24.10.201423:41

muhihihihi

не знам в друго - но в разшифроването на черни кутии - рашките са станали световна сила
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 21.08.2013, 11:44

2 COMANCHY | 24.10.201416:28

сега...моето скромно мнение,(като пилот). Подчертавам, това е само хипотеза след прочетеното, което е много объркващо за непросветен. 1. На самолета е дадено разрешение за излитане, пилотите го приемат и започват да речем..."засилването". Много важен елемент, имало е мъгла, видимост около 300 метра, но това не е проблем нито за самолета, нито за екипажа.Но тази мъгла пък не позволява да се види крайно надалеч дали има машина на полосата или не. Всичко е тренирано предварително на тренажорите, има си граници на допуск за видимост,( моята примерно е 125 метра), така че всичко е нормално дотук. 2. По време на засилването...вътре в кабината пилота който НЕ ПИЛОТИРА,( а е помагащ), отброява моментната скорост на самолета по време на засилване, и тук трябва да се каже че има три скорости които са много важни. Първата е за вземане на решение, втората за отлепване и т.н. При скороста за "вземане на решение" ако ПИЛОТИРАЩИЯ каже "излитам", се изпълнява точно това действие. Излита се. Ако се направи опит за прекратяване, има опасност от скъсване на гуми, катастрофа и т.н. Преполагам че точно в момента на достигане на ТОЧНО ТАЗИ СКОРОСТ, може би моменти след това, виждат снегорина но не могат да предприемат спиране. Предполагам че това е записано в черната кутия. След като взимат "решението" за излитане, при втората съществена скорост,( предварително изчислена и зададена), се предприема вдигане на носа и отлепване от полосата....И явно тук не им достигат съвсем малко метри, така че самолета да не докосне снегорина. При което за съжаление последва удар и катастрофа. Т.е. пилотите са били в ситуация която виждат изведнъж " изскочилия" от страничната рульожка снегорин, но са били на скорост, която не им позволява спиране.
Това е само моя хипотеза.
   

оценка

+5 -0

Регистриран на: 20.10.2013, 15:05

1 Aston | 24.10.201414:46

..."Пилотите са идентифицирали снегорина на полосата непосредствено преди излитането - 14 секунди след началото на движението, когато са се включили системите за контрол, засекли навлизащия по пистата снегорин. Въпреки това пилотите не са спряли самолета."
Lost in translation. Lost in aviation.
Няма да видите по-глупаво и объркано описание от това! Четете уважаеми читатели, преди да са премахнали статията!!! :-)
   

оценка

+1 -0

Най-коментирани