€400 минимална заплата е само пожелание | webcafe.bg
newscafe

€400 минимална заплата е само пожелание

Webcafe.bg 04.12.2013, 10:17 (обновена 04.12.2013, 12:57)
Адемов

Снимка: © sofia photo agency

Социалният министър се хвали, че догодина неговото министерство ще получи повече пари от МВР

Социалният министър Хасан Адемов определи като "добро пожелание" предложението на Икономическия и социален съвет на ЕС за въвеждане на минимална работна заплата от 400 евро.

"Когато ЕС взема такива решения, винаги се съобразява с реалностите във всички страни-членки. Тази идея е стара, но все още не е намерила своето утвърждение. Проблемът не е в това дали са малко или много, а дали това са пари, които реалната икономика може да произведе", коментира Адемов пред Нова телевизия.

Идеята е на Анри Мало, председател на Икономическия и социален съвет. Той предвижда единният минимален европейски доход да влезе в сила сред 5-6 години. С предложението ще се заеме новият Европейски парламент след европейските избори през май догодина. Адемов поясни, че може да става дума и за единен европейски доход на семейство.

"Ако се въведе минимум на заплатата в ЕС, това ще ограничи движението на хора към страни с по-високи доходи. Това ще доведе до повишаване на квалификацията и това е целта", коментира министърът.

Управляващите предвиждат от 1 януари догодина минималната работна заплата да стане 340 лева. Сегашният й размер е 310 лв.

94 милиона повече са парите за социални дейност за догодина, похвали се Адемов. За първи път бюджетът на социалното министерство ще надхвърли 1 млрд. лева - и така ще надвиши парите, давани на МВР и на Министерството на отбраната.

„Всеки четвърти лев, който се гласува тази седмица в бюджета, е за социални дейности и социална политика", изтъкна той, но с уговорката, че въпреки увеличението, средствата не са достатъчни, за да отговорят на нуждите на всички нуждаещи се.

Oще: 400 евро  бюджет  европейски съюз  мвр  минимален европейски доход  минимална работна заплата  мтсп  хасан адемов 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.01.2014, 22:03

16 стоян булакиев | 08.01.201422:13

Аз подкрепям инициативата, но. Винаги има едно " но". За България това ще означава, че циганите пак ще са най-облагодетелствани, защото са необразовани, без професии и мързеливи.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.10.2011, 07:32

15 pepe | 05.12.201320:34

Да, също съм съгласен и с това, че е добре за всички, политиците да пречат възможно най-малко на бизнеса - извън плащането на дължимите данъци и такси и спазването на основните законови изисквания /с чието количество също не трябва да се прекалява, всъщност колкото по-просто и ясно, толкова по-добре/ бизнеса трябва да бъде оставен да се грижи сам за себе си. Това е за доброто на всички. Хората, занимаващи се с бизнес, поне в нормалните страни не са идиоти, обикновено са над средното ниво на интелигентност, така че не е нужно някой да им "помага".
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.10.2011, 07:32

14 pepe | 05.12.201320:24

А, Борка, аз не съм против часовата ставка, напротив. Минималната заплата е също при определени заработени часове, и бла бла, но и аз смятам, че даването определянето и под формата на часова ставка е и по-ясно, и по просто за пресмятане... Въпреки това подкрепям определянето на такъв минимум в ЕС в една или друга форма и смятам, че освен социалните последици ще се отрази добре и в икономически план - вкарване на повече пари в икономическия оборот. Мисля, че основното от което страда българската икономика е липсата на пари в оборот, поради много ниската покупателна способност... /освен вече все по-острия проблем с квалификацията/
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

13 deowin | 05.12.201317:11

>Някой малко да те засегне

Колко точно си самовлюбен, за да си представиш, че твоето неумение да разбираш писан текст има каквото и да било отношение към моите чувства?
Как точно трябва да стане това?
Какво, от осъзнаването, че още един представител на човешкия род е малоумен идиот трябва да се чувствам по-зле?
Или пък трябва да скърбя, че поредният кретен е неспособен да разбере какво съм написал?
Има нещо дълбоко повредено в хората като теб.
И, не, това също не ми наранява чувствата.
Но ти, естествено, си свободен да си въобразяваш, че в момента се пеня от дива злоба и яд и едвам сдържам бушуващите в мен страсти.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.12.2012, 10:07

12 Борката | 05.12.201315:50

@pepe
Ето, казвам ти веднага колко трябва да е минималната заплата.Такава регулация не трябва да съществува.Виж, за минимална почасова ставка съм с две ръце за и тя трябва да се разпише в отделен акт. А 400 евро, като число, го хвърлиха в пространството, изсмукано от пръстите.Нито се аргументираха , дали е средна минимална заплата на статуквото, дали е процент от БВП разделен на населението, дали е каквото и да било.
А бизнесът сам се оправял и помощта на политиците ,трябва да се сведе до това просто да не му пречат.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.10.2011, 07:32

11 pepe | 05.12.201311:03

Деоуине, много си чувствителен бе душа. Някой малко да те засегне /да сбърка представи си наглостта му и да не провери линка, които си дал/ и започваш да наричаш хората малоумни дебили, които не умеят да четат. Къде ти отиде толерантността бе душа? Или тя е хубава само зада бъде декларирана като абстрактна идея, когато това ти харесва? Усмивка
Борка, а според тебе колко трябва да е? Защото тя все трябва да е някаква конкретна стойност. Аз със същото право питам - защо пък да не е 400?
Мярката очевидно не се прицелва в държавите, в които заплатата и без това е по-висока, тя идва, зада гарантира минимална заплата на всеки гражданин на ЕС /защото ние сме това - граждани на ЕС/. На никой не му е и цел да изравнява минималните заплати в различните страни, а само да гарантира минимална граница за такива в целия съюз. Не разбирам какво ти е трудно да схванеш в това.
А за това, че политиците са далеч от реалните проблеми на бизнеса си напълно прав. Не че това е добре, би било добре ако можеше политиците да са някакви съвършени и всезнаещи и всеможещи богове /а може и въобще да не е добра идея това Усмивка/, но те са все пак хора, нормално да е така - те са политици, а не бизнесмени, по същия начин и лекарите даречем могат да кажат, че политиците са далеч от лекарската професия - никой не очаква и те да правят мозъчни операции. Тяхната работа дори не е да се занимават с проблемите на бизнеса, а с проблемите на мнозинството от избирателите си. Крайно време е "бизнеса" да разбере, че държавата не съществува само за негово удобство - тя съществува за удобство на цялото общество, което се състои и от други хора /освен бизнесмени/ и има и други интереси.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.12.2012, 10:07

10 Борката | 05.12.201309:28

@"Ако се въведе минимум на заплатата в ЕС, това ще ограничи движението на хора към страни с по-високи доходи. Това ще доведе до повишаване на квалификацията и това е целта"-тотална простотия и липса на всякаква икономическа логика!И от къде на къде точно пък 400 евро?Оставям настрана за секунда безумието на идеята разгледана от българската камбанария,но дори и да приемем ,че е факт, то пак има ред държави в които емигрираме, и в които минималната заплата е в пъти по-висока.И изобщо ,комбинацията от самото наличие на работни места, подредената държавност и гъвкавото работно време е основната причина за икономическата емиграция.
А това с повишаването на квалификацията,министърът го е пасъл на ливадата с козите.
Разликата между мин надница-почасова и мин заплата е съществена, но и това министъра не успя да смеле.
Както винаги политиците са изключително далече от реалните проблеми на бизнеса.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

9 deowin | 05.12.201301:04

pepe, може би не е зле да се научиш да четеш.
Не съм сигурен дали си малоумен дебил, но след като се проявяваш като такъв, ще повторя като за такъв - идеята, която критикувах като комунистическа, беше тази от петицията за гарантиран доход, а не тази за минимална заплата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.10.2011, 07:32

8 pepe | 05.12.201300:49

Деоуин, и в САЩ има минимална заплата, нали знаеш? А знаеш ли колко е? Всищност е различна в различните щати, но навсякъде е далеч по-висока, отколкото е в България. Движи се около 7 долара и нещо до 8 на час, сметни го колко е това на месец. И след това ми развивай теории за комунизма и какво работи и какво не.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

7 deowin | 04.12.201318:48

Сори, коментарът ми беше относно петицията в http://sign.basicincome2013.eu.
А 400 евро минимална заплата си е точно казва заглавието - само едно пожелание, макар и добро.
   

оценка

+0 -2

Най-коментирани