Фармацевти на протест срещу промените в Закона за лекарствата | webcafe.bg
newscafe

Фармацевти на протест

Webcafe.bg 25.06.2011, 10:36 (обновена 25.06.2011, 10:46)
аптека, лекарства

Снимка: © БГНЕС

Фармацевтите не са доволни, че се позволи на хора без специално образование да продават в аптеките.

Фармацевтите излизат на протест днес следобед пред НДК. Това заяви Асена Стоименова, заместник-председател на Български фармацевтичен съюз пред агенция "Фокус". Протестът е във връзка с лобистките, по думите й, промени в Закона за лекарствата в хуманната медицина.

Според тях в аптеките ще имат право да работят и хора без фармацевтично образование. Те ще могат да продават хранителни добавки, козметика и санитарни продукти.

Според фармацевтите обаче е възможно хората без необходимото образование да посягат и към щанда с лекарствата, което е опасно.

Освен това собствениците на аптеки масово ще назначават неквалифициран персонал, за да спестяват от заплатите на фармацевти, твърдят протестиращите. По думите им промените обслужват лобистки интереси - на големите вериги аптеки.

„Общо взето се демонстрира една политическа надменност и не се взима предвид мнението на експертите", казва Стоименова. Тя заяви, че е спряла да брои промените след 45-тия път в закона. По думите й така здравеопазване не се прави, защото изцяло са надделели корпоративни интереси.

"Не става въпрос за малките аптеки, а за основни принципи във фармацията. Ако всичко останало е така, както в нормалните държави, по отношение на ценообразуване, въпросът за собствеността на би бил толкова важен", заяви Стоименова.

Протестът ще започне от 16:30 часа пред пилоните на НДК в столицата.

Oще: аптеки  закон  лекарства  фармацевти 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.04.2011, 13:15

7 sake | 26.06.201111:41

Не са редки и случаите,когато предписаното лекарство в момента го няма,но има заместители,които дават същия резултат,а това обикновената магазинерка няма как да го знае,а за консултация да не говорим.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.04.2011, 13:15

6 sake | 26.06.201111:34

Напълно подкрепям фармацевтите,не е нормално магазинерката от бакалията да продава лекарства.Нека не забравяме,че лекарството е отрова.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.11.2010, 13:42

5 Mile Manolov | 26.06.201107:32

У Бантустана само аптеките са повече от интернет доставчиците... Билкарите не моа изкарат корица бел леб горките и ше маршируват по жълтите павета ^^ цирк
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 30.03.2011, 10:30

4 axyaxy | 25.06.201118:57

нали мразят социализма.. ей ви капитализъм.. кво ревете.. в капитализма е важен капитала.. така че аптеките ще назначават който искат.. по-принцип съм против, ама като реват за капитализъм, така ще е Намига
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 22.06.2011, 00:25

3 Rose Mary | 25.06.201117:34

Между впрочем, да подчертая пак, че не съм лекар или фармацевт. Пишат и лекари тук, ще се радвам да ме коригират при нужда. ;)
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 22.06.2011, 00:25

2 Rose Mary | 25.06.201117:22

Става въпрос за продажба само на "хранителни добавки, козметика и санитарни продукти", не лекарства. "Посягането" към лекарствата хипотетично се допуска и ни се поднася като най-смилаема причина за протеста.

За мен това е опит на фармацевтичната гилдия да защити работните си места. Аз обаче като потребител нямам нищо против. Защо?

Вярно е, че някои хранителни добавки, козметика и санитарни материали можеш да си купиш и от супермаркета. Въпреки това от доста време аз не го правя, а купувам от аптеки, след като лекар ми обърна внимание на възможните разлики в условията, при които се съхраняват.

Не е за подценяване и факта, че пазарът на хранителни добавки е доста голям - не разполагам със статистически данни, но огромна част от хората около мен са приемали или приемат такива. Режимът за контрол при тях обаче е в пъти облекчен, в сравнение с този за медикаментите. А ги приемаме също като лекарствата - но без рецепта, доста често за по-продължителен период и в крайна сметка съществува вероятност за негативен ефект върху нашето здраве (повечето наистина са безвредни, но има добавки, които са противопоказни или следва да се приемат с повишено внимание от хора с хипертония, ендокринни заболявания и пр. - като жена най-лесен пример са ми огромното количество добавки за контрол на телесното тегло ;) ).

Някои други причини могат да се прочетат и в темата за лекарите, по аналогия те са валидни и тук, а не ми се повтаря, но наистина не виждам нужда от още по-висока безработица сред квалифицираните кадри у нас. Чуди се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.10.2010, 20:33

1 Гризли | 25.06.201115:39

Хм, до голяма степен съм съгласен с исканията на фармацевтите! Някак си не е нормално в аптеките да ти продава лекарства човек, който не е магистър-фармацевт - нали ако е обикновен "магазинер" може и да стане грешка...

Само че по-интересно ми е друго...
От моя позната знам, че докато е била в Англия с мъжа си, ако се е налагало да се купи нещо от аптеката (от по-простите лекарства, разбира се), направо е отивала там без рецепта, казвала е какво й има и съответно фармацевтът на място й е давал нужното лекарство (по негова преценка)... Като е обяснявал как се взимат, колко време и т.н.
Т.е. това наистина е магистър-фармацевт - учил е за това, знае и разбира нещата.. При положение, че тук така или иначе лекарствата се продават само с рецепта от лекар, не виждам какво толкова скачат фармацевтите! На лекарската рецепта точно си пише какво е лекарството, пише си и как се взима...
Както значение има кой точно ще го продаде това лекарство?! Нали и аз мога да прочета какво пише на рецептата и какво са ми дали - значи няма как да стане грешка дори...

Така че е хубаво да продават само магистър-фармацевти, но още по-хубаво ще е, ако може да се иде направо при тях в аптеката, без да се чакат какви ли не опашки при докторите!
Ако просто ще ида в аптеката и ще дам рецептата, след което някой само ще ми даде лекарството, малко не виждам защо да не може да продава и друг...
То ако знам как са подредени лекарствата и аз бих могъл да вляза да си го взема, другото е написано на рецептата...
   

оценка

+0 -0