Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пилотите на полет 447 на Air France проспали катастрофата

Полет 447 се разби в океана с 228 души на борда през 2009 г., а изваждането на телата на жертвите, останките и черните кутии отне 2 години. 
(Вижте още в галерията). Снимка: Getty Images
Полет 447 се разби в океана с 228 души на борда през 2009 г., а изваждането на телата на жертвите, останките и черните кутии отне 2 години.
(Вижте още в галерията).
Пилотите на полет 447 на Air France проспали катастрофата Снимка: Getty Images
Пилотите на полет 447 на Air France проспали катастрофата Снимка: Getty Images
Пилотите на полет 447 на Air France проспали катастрофата Снимка: Getty Images
Пилотите на полет 447 на Air France проспали катастрофата Снимка: Getty Images

Двама от тримата пилоти във фаталния полет 447 на Air France, катастрофирал на 1 юни 2009 г. над Атлантическия океан, са спели в кабината за почивка минути преди самолета да навлезе в тропическа буря.

Това показват извадки от записаните разговори в пилотската кабина, публикувани в новия брой на сп. Vanity Fair.

Катастрофата на полета от Рио де Жанейро до Париж доведе до смъртта на всички 228 души на борда. Това е най-тежкият инцидент в историята на френския авиопревозвач.

Разследването показва, че командирът на екипажа - 58-годишният Марк Дюбоа, е оставил управлението на Airbus 330 на по-младия си втори пилот Пиер-Седрик Бонен (32 г.), за да си почине, въпреки че е знаел, че предстои проблематичен преход през интертропическата конвергентна зона.

Непосредствено преди инцидента 37-годишният втори пилот Давид Робер също се е намирал в кабината за почивка.

"Ако главният пилот беше останал на позицията си по време на прехода през зоната, щеше да отложи почивката си с не повече от 15 минути, а като се има предвид богатия му опит, вероятно краят на историята нямаше да бъде същия", споделя Ален Буяр, главен следовател във френското Бюро за разследвания и анализи на сигурността в гражданската авиация.

Дюбоа е пилот във Air France от 1988 г. и има около 11 000 летателни часа, включително 1700 на Airbus 330.

Следователят признава, че отсъствието на командира на полета не е било в несъответствие с правилника на Air France.

"Въпреки това поведението му е изненадващо. Ако носиш отговорност за изхода, не може да отидеш да си почиваш по време на най-важното събитие", коментира Буяр.

От записите става ясно, че Дюбоа е бил уморен още преди да се качи на самолета.

"Не можах да се наспя снощи. Само един час не стига", казва командирът, преди да се оттегли.

Дюбоа се връща в пилотската кабина 1:38 мин. след като уредите за измерване на скоростта аварират, което води до автоматично изключване на автопилота. Намесата на командира идва прекалено късно, тъй като двамата помощник-пилоти са изгубили контрол върху самолета в панически страх от приближаващата катастрофа.

Полет 447 се разбива в Атлантическия океан четири часа и петнадесет минути след излитането от Рио де Жанейро.

Изваждането на черните кутии и телата на загиналите отнема на издирвателните екипи почти 2 години. Air France отрича твърденията, че причината за катастрофата е грешка на пилотите, но междувременно взема мерки за усъвършенстване на обучението, като подготвя пилотите си за управление на самолетите в подобна ситуация на аварията на полет 447.

 

Най-четените