Пилотите на полет 447 на Air France проспали катастрофата | webcafe.bg
newscafe

Пилотите на полет 447 на Air France проспали катастрофата

Webcafe.bg 14.10.2014, 15:43 (обновена 14.10.2014, 16:11)

1 от 5 снимки Назад Напред

изваждането на останките от катастрофиралия airbus 330 на air france

Снимка: © Getty Images

Полет 447 се разби в океана с 228 души на борда през 2009 г., а изваждането на телата на жертвите, останките и черните кутии отне 2 години.
(Вижте още в галерията).

Двама от тримата пилоти във фаталния полет 447 на Air France, катастрофирал на 1 юни 2009 г. над Атлантическия океан, са спели в кабината за почивка минути преди самолета да навлезе в тропическа буря.

Това показват извадки от записаните разговори в пилотската кабина, публикувани в новия брой на сп. Vanity Fair.

Катастрофата на полета от Рио де Жанейро до Париж доведе до смъртта на всички 228 души на борда. Това е най-тежкият инцидент в историята на френския авиопревозвач.

Разследването показва, че командирът на екипажа - 58-годишният Марк Дюбоа, е оставил управлението на Airbus 330 на по-младия си втори пилот Пиер-Седрик Бонен (32 г.), за да си почине, въпреки че е знаел, че предстои проблематичен преход през интертропическата конвергентна зона.

Непосредствено преди инцидента 37-годишният втори пилот Давид Робер също се е намирал в кабината за почивка.

"Ако главният пилот беше останал на позицията си по време на прехода през зоната, щеше да отложи почивката си с не повече от 15 минути, а като се има предвид богатия му опит, вероятно краят на историята нямаше да бъде същия", споделя Ален Буяр, главен следовател във френското Бюро за разследвания и анализи на сигурността в гражданската авиация.

Дюбоа е пилот във Air France от 1988 г. и има около 11 000 летателни часа, включително 1700 на Airbus 330.

Следователят признава, че отсъствието на командира на полета не е било в несъответствие с правилника на Air France.

"Въпреки това поведението му е изненадващо. Ако носиш отговорност за изхода, не може да отидеш да си почиваш по време на най-важното събитие", коментира Буяр.

От записите става ясно, че Дюбоа е бил уморен още преди да се качи на самолета.

"Не можах да се наспя снощи. Само един час не стига", казва командирът, преди да се оттегли.

Дюбоа се връща в пилотската кабина 1:38 мин. след като уредите за измерване на скоростта аварират, което води до автоматично изключване на автопилота. Намесата на командира идва прекалено късно, тъй като двамата помощник-пилоти са изгубили контрол върху самолета в панически страх от приближаващата катастрофа.

Полет 447 се разбива в Атлантическия океан четири часа и петнадесет минути след излитането от Рио де Жанейро.

Изваждането на черните кутии и телата на загиналите отнема на издирвателните екипи почти 2 години. Air France отрича твърденията, че причината за катастрофата е грешка на пилотите, но междувременно взема мерки за усъвършенстване на обучението, като подготвя пилотите си за управление на самолетите в подобна ситуация на аварията на полет 447.

Oще: air france  катастрофа  пилот  полет 447  разследване  самолет 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.